Πέμπτη , Ιούλιος 27 2017
Home / Διατροφή / Syperfoods, όλα όσα πρέπει να ξέρουμε!!

Syperfoods, όλα όσα πρέπει να ξέρουμε!!

Μούρα, κινόα, λάχανο, μπρόκολο, gojiberries και άλλες τροφές χαρακτηρίζονται ως «superfoods». Αν και δεν υπάρχει επίσημα ο συγκεκριμένος ορισμός και η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει απαγορεύσει την αναγραφή στις ετικέτες των τροφίμων, παρόλα αυτά τα media, κυρίως η βιομηχανία τροφίμων, χρησιμοποιούν τον όρο «superfood» όλο και περισσότερο. Μια έννοια που μας παραπέμπει σε τροφές με μαγικές ικανότητες, οι οποίες μπορούν να θεραπεύσουν τον καρκίνο, να κάνουν το δέρμα λαμπερό, να βελτιώσουν τις σεξουαλικές επιδόσεις και με άλλες πολλές ευεργετικές ιδιότητες. Ας δούμε λοιπόν πόση αλήθεια υπάρχει πίσω από όλα αυτά.

  • Λάχανο

Οι περισσότεροι έχετε ακούσει ότι το λάχανο, κυρίως το κατσαρό είναι μια υπερτροφή που χαρίζει μακροζωία. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που αγωνίζονται στην κυριολεξία να βρουν λάχανα, κινέζικα, κατσαρά, κόκκινα και ότι πιο περίεργο κυκλοφορεί στην αγορά, ώστε να λάβουν όλες τις ευεργετικές ιδιότητες. Όλοι γνωρίζουμε ότι μια διατροφή που περιέχει άφθονα λαχανικά είναι πολύ ευεργετική για την υγεία. Όμως είναι τόσο σημαντικό το κατσαρό λάχανο σε σχέση με τα υπόλοιπα λαχανικά; Όχι δεν είναι. Θα ήθελα να επισημάνω στους φίλους των superfoods ότι όντως το λάχανο περιέχει βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, όπως όμως και τα υπόλοιπα λαχανικά. Δεν σημαίνει ότι αν καταναλώσετε κάποιο άλλο λαχανικό δεν θα πάρετε τα θρεπτικά συστατικά και τα αντιοξειδωτικά που έχει ανάγκη ο οργανισμός. Το κάθε λαχανικό περιέχει διαφορετικές ποσότητες βιταμινών και ανόργανων συστατικών, που επίσης ποικίλλουν και από το έδαφος που καλλιεργούνται. Για παράδειγμα το λάχανο περιέχει λιγότερη βιταμίνη Α από τα καρότα και λιγότερο σίδηρο, μαγνήσιο και κάλιο από το σπανάκι.

  • Αβοκάντο

Το αβοκάντο είναι πολύ νόστιμο και ένα από τα πιο δημοφιλή superfood, με τη δημοτικότητα του αυξάνεται όλο και πιο πολύ, κυρίως στις Η.Π.Α. Κατά πόσο όμως είναι αληθινές οι υπερδυνάμεις αυτού του φρούτου; Το σίγουρο είναι ότι το αβοκάντο έχει υψηλή περιεκτικότητα σε καλά λιπαρά, τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, που συμβάλουν στη καλή λειτουργία της καρδιάς, ωστόσο, μπορούμε να τα πάρουμε και από άλλες πηγές, όπως είναι οι ξηροί καρποί. Επίσης, υπήρξαν κάποιες αναφορές ότι το αβοκάντο μπορεί να θεραπεύσει κάποια είδη καρκίνου, όμως η κλινική τους σημασία είναι μάλλον ασήμαντη.

  • Ρόδια

Νόστιμο, γλυκό και πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά. Το ρόδι φαίνεται να διεκδικεί την πρώτη θέση ανάμεσα στα superfoods. Υπάρχουν πολλές μελέτες που υποστηρίζουν ότι το ρόδι, κυρίως ο χυμός, μπορεί να μειώσει την υψηλή αρτηριακή πίεση και τη χοληστερόλη, αλλά και τον καρκίνο του προστάτη. Με μια πρώτη ματιά όλα αυτά μπορεί να είναι αληθινά, αλλά μια πιο προσεκτική ματιά αποκαλύπτει τη δυσκολία να εφαρμοστούν όλες αυτές οι μελέτες στην πραγματική διατροφή. Και αυτό γιατί οι συνθήκες που μελετούνται τα τρόφιμα στα εργαστήρια, στην προκειμένη περίπτωση το ρόδι, είναι διαφορετικές από τον τρόπο που καταναλώνονται στην καθημερινή ζωή. Επίσης είναι γνωστό ότι το ρόδι περιέχει μεγάλη ποσότητα αντιοξειδωτικών, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα αγαπημένα μας αντιοξειδωτικά μπορεί να είναι λίγο υπερτιμημένα. Μελέτες έχουν δείξει ότι η Μεσογειακή διατροφή είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να το παρακάνουμε και να μας πιάνει μανία με συγκεκριμένες τροφές.

  • Σπόροι Chia

Οι σπόροι Chia είναι ίσως το πιο δημοφιλές superfood με πολλούς οπαδούς ανά τον κόσμο. Αυτοί οι μικροί σπόροι είναι πλούσιοι σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία βρίσκονται και στα λιπαρά ψάρια. Το αξιοσημείωτο όμως είναι ότι ενώ εκατό γραμμάρια σπόροι chia έχουν πολύ μεγαλύτερη ποσότητα ωμέγα-3 από ό,τι ο σολομός, το σώμα μας θα απορροφήσει πολύ μικρότερη ποσότητα σε σχέση με το αν καταναλώναμε εκατό γραμμάρια σολομού. Επιπλέον, μπορεί να σας φαίνεται εύκολο να φάτε 100 γραμμάρια σπόρους chia, όμως πρέπει να γνωρίζετε ότι περιέχουν 486 θερμίδες.

Ποιο είναι το συμπέρασμα; Δεν υπάρχουν υπερτροφές ή superfoods, αλλά τροφές, όπως τα φρούτα, τα λαχανικά και τα βότανα, που μας παρέχουν μια ποικιλία θρεπτικών συστατικών. Ας μην «τσιμπάμε» με τον όρο superfood και ας προσπαθήσουμε να ακολουθούμε μια ισορροπημένη διατροφή.

Αξίζει να δείτε...

Φτιάξε υπέροχες γρανίτες με γεύση πεπόνι και καρπούζι!

Δροσερή, παγωμένη, ξεδιψαστική, η γρανίτα συνοδεύει τέλεια τις καλοκαιρινές βραδιές στο μπαλκόνι, κι αν είναι ...