Παρασκευή , Δεκέμβριος 15 2017
Home / Διατροφή & Υγεία / SOS Έχω υψηλή χοληστερίνη!
Portrait of a young woman lying on front

SOS Έχω υψηλή χοληστερίνη!

Μάθε πώς μπορείς να χαμηλώσεις τα επίπεδα της χοληστερίνης του αίματος, με υγιεινή διατροφή και άσκηση.

Η διατήρηση της χοληστερίνης του αίματος στα επιθυμητά επίπεδα αποτελεί προτεραιότητα για την πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων. Αποφυγή καπνίσματος και παχυσαρκίας, υγιεινή διατροφή, τακτική σωματική άσκηση και μέτρηση των τιμών της χοληστερίνης από νωρίς και κατόπιν κάθε 2-3 χρόνια ή σύμφωνα με τις οδηγίες του γιατρού αποτελούν προληπτικά μέτρα εφικτά σε όλους. Εάν όμως σε κάποια εξέταση οι τιμές της χοληστερίνης σου βρεθούν υψηλές, τότε η προσπάθεια ρύθμισης και ελέγχου της πρέπει να γίνει πιο συστηματική.

1. Συμβουλεύσου άμεσα τον καρδιολόγο σου

Ακολουθώντας τις συμβουλές του:

  • Άρχισε να τρως πιο υγιεινά, ακολούθησε διατροφή μεσογειακού τύπου: πιο πολλά λαχανικά, χόρτα, φρούτα, αδρά επεξεργασμένα προϊόντα δημητριακών. Περισσότερα όσπρια, ψάρια και άπαχα πουλερικά, λιγότερο κόκκινο κρέας, επιλογή γαλακτοκομικών με μειωμένα λιπαρά. Περιορισμός ζωικών λιπαρών και έτοιμων γευμάτων. Φαγητά κυρίως σπιτικά και πιο υγιεινά μαγειρεμένα, κύριο προστιθέμενο λίπος το ελαιόλαδο.
  • Αν έχεις το επιθυμητό βάρος, διατήρησέ το. Αν είσαι υπέρβαρος/-η, προσπάθησε να χάσεις κιλά και να διατηρήσεις την απώλειά τους.
  • Εάν πίνεις αλκοόλ, περιόρισέ το σε 1 ποτηράκι και οι άντρες 1-2.
  • Εάν καπνίζεις, διάκοψέ το πάραυτα.
  • Φρόντισε να γυμνάζεσαι για τουλάχιστον 30 λεπτά καθημερινά, π.χ. περπατώντας με ζωηρό βηματισμό.

2. Έπειτα από περίπου 2 μήνες επανάλαβε τη μέτρηση της χοληστερίνης.

Εάν τα επίπεδά της είναι ακόμα υψηλά:

loading...
  • Επίμεινε στην υγιεινή διατροφή μεσογειακού τύπου, στην άσκηση, όπως το περπάτημα, και στην προσπάθεια απόκτησης και διατήρησης φυσιολογικού σωματικού βάρους.
  • Πρόσθεσε καθημερινά στο διαιτολόγιό σου 2 γραμμάρια φυτικών στερολών, καταναλώνοντας λειτουργικά τρόφιμα εμπλουτισμένα με αυτές, π.χ. προϊόντα επάλειψης χαμηλών λιπαρών, ημιαποβουτυρωμένο γάλα, επιδόρπια γιαουρτιού, ροφήματα, στις προτεινόμενες ημερήσιες μερίδες για κάθε προϊόν.

3. Επανάλαβε τη μέτρηση έπειτα από περίπου 2 μήνες.

  • Εάν τα επίπεδα χοληστερίνης σου έχουν μειωθεί στα επιθυμητά, συνέχισε τις προσπάθειές σου για να τα διατηρήσεις σταθερά χαμηλά. Ειδάλλως αν «χαλαρώσεις» και σταματήσεις να προσέχεις, το πιθανότερο είναι η χοληστερίνη σου να ανέβει και πάλι!
  • Εάν δεν έχουν ρυθμιστεί ικανοποιητικά, ο γιατρός μπορεί να σου προτείνει περαιτέρω εξετάσεις και ενδεχομένως τη λήψη φαρμάκων. Η λήψη φαρμακευτικής αγωγής είναι απαραίτητο να συνδυάζεται με όλα τα προσήκοντα υγιεινοδιαιτητικά μέτρα (υγιεινή διατροφή, άσκηση κ.λπ.) και μάλιστα η εφαρμογή τους πρέπει να γίνει ακόμα πιο αυστηρή και συστηματική.

Αξίζει να δείτε...

Κοτόπουλο με κρούστα αμυγδάλου και σταμναγκάθι σοτέ!!

Ένα κοτόπουλο πανέ που δεν θα πανάρετε με φρυγανιά, ούτε θα χρειαστεί να τηγανίσετε. Θα ...