Κυριακή , Νοεμβρίου 19 2017
Home / Uncategorized / Kαταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας

Kαταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας

Πώς να αντιμετωπίσω το παχύσαρκο παιδί μου
Η προσέγγισή του απαιτεί ιδιαίτερους χειρισμούς, καθώς οποιαδήποτε αδέξια μεταχείριση ή πίεση με αυστηρές και στερητικές δίαιτες μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην ανάπτυξη, αλλά και μια έντονη ψυχολογική πίεση στο παιδί.
Αυτό που χρειάζεται πρώτα απ’ όλα είναι η συνεργασία παιδιάτρου και κλινικού διαιτολόγου, για να συνεκτιμηθεί κατά πόσο το παιδί είναι παχύσαρκο, με βάση τις ειδικές καμπύλες ανάπτυξης. Αν διαπιστωθεί ότι είναι παχύσαρκο, αυτό που χρειάζεται είναι τακτοποίηση του διατροφικού του προγράμματος, βελτιώνοντας ποιοτικά το φαγητό του και τα σνακ που καταναλώνει στο σχολείο και στο σπίτι. Αυτό που σίγουρα συστήνουν οι ειδικοί είναι η αύξηση της φυσικής δραστηριότητας, παράλληλα μ’ ένα ισορροπημένο διατροφικό πρόγραμμα. Στόχος μας δεν είναι απαραίτητα να χάσει βάρος, αλλά πολλές φορές να διατηρούμε το βάρος του σταθερό, οπότε, καθώς αυξάνεται το ύψος του, να αλλάζει το σώμα του και να μειώνεται το ποσοστό του «υπέρβαρου».
Παραδεχτείτε το πρόβλημα. Βρετανική έρευνα έδειξε ότι το 57% των μπαμπάδων και το 33% των μαμάδων δεν γνώριζαν ότι τα παιδιά τους ήταν υπέρβαρα. Σε μια αντίστοιχη έρευνα της αμερικανικής εταιρείας παχυσαρκίας φάνηκε ότι μόνο το 12% των γονέων πιστεύει ότι τα παιδιά τους είναι υπέρβαρα και μόνο το 27% ότι δεν διατρέφονται υγιεινά.

Προγραμματίστε σωστά τη διατροφή του παιδιού. Είναι απαραίτητη η κατανάλωση πολλών γευμάτων μέσα στη μέρα : πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, βραδινό.

Καθιερώστε τη συνήθεια του πρωινού. Το πρωινό αποτελεί ίσως το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας και αναπόσπαστο κομμάτι ενός σωστού και ισορροπημένου διαιτολογίου, καθώς παρέχει στον οργανισμό την απαιτούμενη ενέργεια και βασικά θρεπτικά συστατικά.

Τα κυρίως γεύματά του πρέπει να είναι πλήρη. Πάντα να συνοδεύονται από λαχανικά και να περιέχουν ποικιλία θρεπτικών συστατικών, πρωτεΐνες (ψάρι, κοτόπουλο, μοσχάρι, χοιρινό), υδατάνθρακες (ψωμί, ζυμαρικά, όσπρια, λαδερά), λίπος (κυρίως ελαιόλαδο).

loading...

Αυξήστε τα φρούτα και τα λαχανικά στο καθημερινό του διαιτολόγιο και προτιμήστε τους χυμούς φρούτων και λαχανικών, αντί για αναψυκτικά.

Αποφύγετε να συζητάτε για τις απαγορευμένες τροφές. Απλώς περιορίστε τις. Μόνο έτσι θα του γίνει συνήθεια και όχι εμμονή . Ένα παιδί που έχει στερηθεί κάτι μπορεί να το αποζητήσει με λαχτάρα όταν εσείς δεν θα είστε μπροστά.

Επιλέξτε πιο υγιεινά σνακ. Προτείνετε του ένα υγιεινό κολατσιό, όπως γαλακτοκομικά με μέλι, ψωμί με ταχίνι και μέλι, φρουτοσαλάτες, από τα  κρουασάν  και τις σοκολάτες.

Μειώστε τη συχνότητα κατανάλωσης έτοιμου φαγητού. Σουβλάκια, πίτσες, χάμπουργκερ θα πρέπει να μειωθούν αισθητά.

Κάντε την άσκηση «μέλος» της οικογένειας. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι χρειάζονται τουλάχιστον 30-40 λεπτά άσκηση, τέσσερις με πέντε φορές την εβδομάδα.

Δώστε το καλό παράδειγμα. Δεν μπορείτε να μιλάτε για σωστή διατροφή και τα γεύματα σας να «κολυμπούν» στα λίπη.
Περιορίστε την ώρα που περνάνε τα παιδιά μπροστά στην οθόνη της τηλεόρασης, του ηλεκτρονικού υπολογιστή και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών.
Μάθετέ το να πίνει νερό. Τα παιδιά όταν διψάνε πίνουν συνήθως αναψυκτικά. Συνηθίστε το να ξεδιψάει με νερό, χυμούς (100% φυσικούς) και γάλα χαμηλών λιπαρών.
Μη χρησιμοποιείτε το φαγητό για τιμωρία ή ανταμοιβή. Το να στερείτε το φαγητό από το παιδί θα έχει ως αποτέλεσμα να τρώει οτιδήποτε και οποτεδήποτε βρει την ευκαιρία.

 Θηλάστε κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης. Σύμφωνα με έρευνες, ο μητρικός θηλασμός ελαττώνει κατά 20-40% τις πιθανότητες του παιδιού να γίνει παχύσαρκο αργότερα, στην παιδική του ηλικία, με τα ποσοστά να αυξάνονται για κάθε μήνα επιπλέον θηλασμού.

Προσπαθήστε να τρώτε όσο γίνεται συχνότερα όλοι μαζί. Αν δει το γεύμα ως μια ευκαιρία για ανταλλαγή απόψεων και συζήτηση με τους γονείς, τότε το φαγητό θα γίνει γι’ αυτό μια ευχάριστη διαδικασία και όχι μια ώρα γεμάτη στρες.

Αξίζει να δείτε...

Σούπα για το κρυολόγημα

Η κοτόσουπα, όπως θα θυμάστε από τα παιδικά σας χρόνια, ήταν το γιατρικό της μαμάς ...