Σάββατο , Σεπτέμβριος 23 2017
Home / Διατροφή & Υγεία / 8 συμβουλές για την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας στις γυναίκες!!

8 συμβουλές για την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας στις γυναίκες!!

Δυσκοιλιότητα. Ποιος δεν την έχει αντιμετωπίσει! Τα προβλήματα με τον εντερικό σωλήνα αποτελούν οπωσδήποτε ένα από τα συνηθέστερα προβλήματα υγείας σε όλο τον κόσμο. Κάτι περισσότερο από το 20% των ανθρώπων υποφέρουν από αυτή, ειδικά γυναίκες. Προκαλεί φούσκωμα στην κοιλιά, πόνο και αέρια. Γι αυτό σε αυτό το άρθρο θα σας δώσουμε οχτώ σημαντικές συμβουλές για την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας.

Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, οι γυναίκες τείνουν να υποφέρουν από δυσκοιλιότητα συχνότερα από ότι οι άνδρες και γι αυτό το λόγο θα σας δώσουμε μερικές εξηγήσεις και συγκεκριμένες οδηγίες ώστε να μπορέσετε να την αποτρέψετε σήμερα. Ας ρίξουμε μια ματιά.

Γιατί η δυσκοιλιότητα παρουσιάζεται κυρίως στις γυναίκες;

Επίδραση ορμονών

Και πάλι οι ορμόνες σας είναι υπεύθυνες για την προδιάθεση στη δυσκοιλιότητα.Αυτό οφείλεται στις αλλαγές στον κύκλο κατά την εμμηνορρυσία, μεταβολές που μειώνουν την κινητικότητα των εντέρων και κάνουν πιο αργές τις εντερικές κινήσεις που είναι απαραίτητες για την αφόδευση.

Ορισμένες επιδράσεις της δίαιτας

Μερικές φορές οι άνθρωποι ξεκινούν ορισμένες δίαιτες: πολύ περιοριστικές δίαιτες που δεν περιλαμβάνουν ίνες, που δεν εξασφαλίζουν επαρκή διατροφική ποικιλία στα πιάτα και οι οποίες, με κάποιο τρόπο, καταλήγουν να επηρεάσουν την εντερική υγεία. Πρέπει να έχετε υπόψη σας ότι, όταν ακολουθείτε οποιαδήποτε δίαιτα, θα πρέπει να είστε προσεκτικοί.

Οδηγίες για την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας

1. Πλήρες πρωινό

Πρέπει να ακολουθείτε συγκεκριμένες οδηγίες διατροφής. Το πρωινό είναι οπωσδήποτε απαραίτητο και πρέπει να εξασφαλίζει καλή ποσότητα ινών. Είναι σημαντικό να περιλαμβάνει πλήρη δημητριακά, όπως νιφάδες βρώμης, πίτουρο, φυσικό χυμό πορτοκαλιού, γάλατα φυτικής προέλευσης. Φρούτα όπως τα δαμάσκηνα καθώς και κάποιο ρόφημα όπως το χαμομήλι ή η μέντα, θα μπορούσαν επίσης να σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε τη δυσκοιλιότητα.

2. Ελαφριά βραδινά γεύματα

Οι άνθρωποι μερικές φορές κάνουν το λάθος να τρώνε αργά και να καταναλώνουν βαριά βραδινά γεύματα. Αυτό μπορεί να οφείλεται στη δουλειά, σε ορισμένες υποχρεώσεις, ή στο γεγονός ότι επιστρέφουν στο σπίτι αργά και πεινασμένοι, αρχίζουν να μαγειρεύουν και τελικά καταλήγουν να φάνε σε ώρα αρκετά περασμένη. Αυτό είναι λάθος. Πρέπει να γνωρίζετε ότι τη νύχτα το στομάχι σας επιβραδύνει τη λειτουργία του. Αυτό κάνει την κινητικότητα του εντέρου πολύ πιο αργή. Λίγο-λίγο, θα αρχίσετε να κατακρατείτε κάτι περισσότερο από το κανονικό, μέχρι που αυτό θα οδηγήσει σε δυσκοιλιότητα. Σύμφωνα με τους γιατρούς, το τελευταίο γεύμα της ημέρας θα πρέπει να είναι ελαφρύ και να καταναλώνεται νωρίς, τουλάχιστον δύο ώρες πριν τον ύπνο.

loading...

3. Επιλέξτε καλά τα λαχανικά σας

Όλοι γνωρίζουμε ότι τα λαχανικά και τα όσπρια είναι εξαιρετικά για τη ρύθμιση της δυσκοιλιότητας. Έχετε υπόψη σας ότι, για παράδειγμα, το μπρόκολο, το κουνουπίδι και οι αγκινάρες προκαλούν τυμπανισμό και μερικές φορές δεν κάνουν τόσο καλό όσο νομίζατε. Οι σαλάτες τη νύχτα μερικές φορές δεν είναι ούτε αυτές καλή ιδέα, επειδή το μαρούλι και τα πολλά φυλλώδη πράσινα λαχανικά επίσης προκαλούν αέρια. Όμως κάθε άτομο αντιδρά διαφορετικά, έτσι πρέπει κι εσείς να προσέξετε τι σας πειράζει. Η μελιτζάνα αποτελεί γενικά μια πολύ καλή επιλογή.

4. Φρούτα με τη φλούδα τους

Όποτε είναι δυνατό, καταναλώνετε τα φρούτα με τη φλούδα και όχι μόνο τη σάρκα τους. Για παράδειγμα, συνιστούμε το μεσημέρι, αν πεινάτε, να φάτε ένα μήλο με τη φλούδα. Κατά τη διάρκεια του πρωινού, όποτε πίνετε χυμό πορτοκάλι, μην τον σουρώνετε. Ο πολτός του είναι εξαιρετικός για την ενίσχυση της κινητικότητας του εντέρου. Τα αχλάδια, τα ακτινίδια, οι φράουλες, τα σταφύλια και τα δαμάσκηνα είναι επίσης πολύ καλά για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

5. Προσοχή στις δίαιτες

Όποτε θέλετε να ξεκινήσετε μια δίαιτα, βεβαιωθείτε ότι περιλαμβάνει ποικιλία και ότι καλύπτει τις βασικές ανάγκες σας σε θρεπτικά στοιχεία: μια καλή ποσότητα μετάλλων, βιταμινών, πρωτεϊνών και ινών. Οι ίνες είναι ουσιαστικές, όπως και η επαρκής ποσότητα υγρών. Δεν θα πρέπει ποτέ να παραλείπετε να πίνετε τουλάχιστον δύο λίτρα νερό την ημέρα, καθώς και φυσικούς χυμούς.

6. Ναι στο ελαιόλαδο

Σε μικρές ποσότητες, αλλά προσθέστε το στο φαγητό σας. Ίσως είναι η μοναδική συνιστώμενη πηγή λιπών που θα σας βοηθήσει. Η προσθήκη ελαιόλαδου -σε μέτριες ποσότητες- στα γεύματά σας θα προάγει την κινητικότητα του εντέρου, προλαμβάνοντας έτσι τη δυσκοιλιότητα. Συμπεριλάβετέ το, λοιπόν, άφοβα.

7. Προσοχή στις απαγορευμένες τροφές

Για να καταπολεμήσετε τις συνέπειες της δυσκοιλιότητας θα πρέπει να αποφεύγετε την κατανάλωση οποιασδήποτε τροφής την οποία το σώμα δυσκολεύεται να επεξεργαστεί, καθώς και εκείνων που βλάπτουν: επεξεργασμένο αλεύρι, τηγανητά, καρυκευμένες τροφές, βιομηχανικά προϊόντα, γλυκά… όλα αυτά περιέχουν επιπλέον σάκχαρα και λίπη τα οποία σκληραίνουν τα κόπρανα, δυσκολεύοντας την αφόδευση. Τα παλαιωμένα τυριά και το ρύζι έχουν παρόμοια επίδραση, έτσι είναι καλύτερα να καταναλώνονται σε μέτριες ποσότητες για την αποφυγή δυσκοιλιότητας.

8. Λίγη άσκηση

Δεν είναι τόσο δύσκολο… Προσπαθείτε να βγαίνετε έξω τουλάχιστον μισή ώρα την ημέρα για να περπατήσετε, να κάνετε ποδήλατο, να κολυμπήσετε… Είναι πολύ πιο εύκολο μαζί με κάποιο φίλο. Όμως κάντε κάποιου είδους άσκηση μέσα στα πλαίσια των ικανοτήτων σας, επειδή αυτό θα συμβάλλει στην κινητικότητα των εντέρων. Δεν υπάρχει αμφιβολία γι αυτό, είναι καλό για την υγεία και για την πρόληψη όχι μόνο της δυσκοιλιότητας, αλλά και αρκετών άλλων παθήσεων. Τί περιμένετε, λοιπόν;

Αξίζει να δείτε...

Το αντιοξειδωτικό νερό και τα οφέλη για την υγεία

Ο όρος αντιοξειδωτικό νερό συχνά χρησιμοποιείται για να δηλώσει το εμφιαλωμένο νερό που έχει αναμιχθεί ...