Σάββατο , Οκτώβριος 20 2018
Home / Δίαιτα / 6 τροφές για ενίσχυση του ανοσοποιητικού!

6 τροφές για ενίσχυση του ανοσοποιητικού!

Αισθάνεσαι στο λαιμό κάτι να σε «γαργαλάει» νοιώθεις τον αέρα να εισέρχεται με μια «ελαφριά» δυσκολία από τη μύτη, το κεφάλι σου είναι βαρύ νοιώθεις αδικαιολόγητη κούραση… ναι, κάτι σε τριγυρνάει και οι πιθανότητες να μην σε βρει δεν είναι με το μέρος σου. Εκτός κι αν ανασυντάξεις τις δυνάμεις σου και ενισχύσεις τον οργανισμό σου, πριν χρειαστεί να καταφύγεις στη χημεία. Το φαγητό μπορεί να σε βοηθήσει πολύ γι αυτό μάθε ποιες τροφές ενισχύουν το ανοσοποιητικό σου:

Σολομός

Κατά τη διάρκεια του χειμώνα, που η μέρα μικραίνει και το φως του ήλιου μειώνεται, μειώνεται και η ποσότητα βιταμίνης D που αποθηκεύει ο οργανισμός. Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού, ενώ εξίσου σημαντική είναι και η ιδιότητά της να ρυθμίζει την απορρόφηση ασβεστίου και φωσφόρου από τον οργανισμό. Έλλειψη βιταμίνης D μπορεί να συνδεθεί με συχνά κρυολογήματα και μολύνσεις του αναπνευστικού. Όταν λοιπόν μας λείπει ο ήλιος, καλό είναι να τρώμε συχνότερα λιπαρά ψάρια όπως σολομό, σκουμπρί, τόνο, σαρδέλες, αλλά και αυγά (τον κρόκο), όλα πλούσια σε βιταμίνη D.

Σκόρδο

Όχι, δεν είναι η μυρωδιά του σκόρδου που θα διώξει κακήν κακώς τα βακτήρια και τους ιούς από τον οργανισμό, είναι η αλισίνη, μια από τις ισχυρότερες θειούχες ουσίες που περιέχει το σκόρδο με σημαντική αντιμικροβιακή και αντιφλεγμονώδη δράση – και αυτή που ευθύνεται για τη «μην με πλησιάζεις» μυρωδιά του. Αν και υπάρχουν συμπληρώματα διατροφής και κάψουλες σκόρδου, είναι καλύτερο να τρώτε το … «real thing», ιδιαίτερα όταν αισθάνεστε πεσμένο το ανοσοποιητικό σας…

Μοσχαρίσιο κρέας

loading...

Τονώνει άμεσα το ανοσοποιητικό καθώς είναι πλούσιο σε ψευδάργυρο – απαραίτητος στη δημιουργία λευκών αιμοσφαιρίων που αποτελούν τις γραμμές άμυνας του οργανισμού, μειώνοντας κατ’ επέκταση τις πιθανότητες να προσβαλλόμαστε από ιογενείς λοιμώξεις, κρυολογήματα κ.α. Επίσης, ως εξαιρετική πηγή ζωικής πρωτεΐνης, βοηθάει στην ενίσχυση της φυσικής μας κατάστασης και της ικανότητας του οργανισμού μας να δημιουργεί αντισώματα.

Γλυκοπατάτες

Αν και δεν θεωρούνται τροφή ενάντια στα κρυολογήματα, οι γλυκοπατάτες είναι εξαιρετικές πηγές βιταμίνης Α. Η βιταμίνη Α,  ενισχύει το αναπνευστικό σύστημα και προστατεύει και το δέρμα, το οποίο, όσο περίεργο κι αν ακούγεται, παίζει καθοριστικό «ανοσοποιητικό» ρόλο, αφού ως ένα μεγάλο «τείχος» εμποδίζει τους μολυσματικούς μικροοργανισμούς να εισέλθουν στο σώμα. Η βιταμίνη Α περιέχει καροτίνη βήτα και ρετινόλη, ουσίες που θωρακίζουν το ανοσοποιητικό. Επίσης η βιταμίνη Α «συνδράμει» στις ιδιότητες της βιταμίνης D. Καλές πηγές βιταμίνης Α είναι ακόμη τα κόκκινα φρούτα και λαχανικά, τα χόρτα, τα καρότα.

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Όταν λέμε βιταμίνη C, το μυαλό μας πάει κατευθείαν στα πορτοκάλια. Να ξέρετε πως και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι, το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το λάχανο, είναι εξαιρετικές πηγές βιταμίνης C, της κατ’ εξοχής αντιμικροβιακής βιταμίνης, η οποία μπορεί να μειώσει σημαντικά και τη διάρκεια ενός κρυολογήματος.

Κουρκουμάς

Το «θαυματουργό» μπαχαρικό με το κιτρινο-πορτοκαλί χρώμα είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες και αποτελεί ένα ισχυρό φυσικό αντιφλεγμονώδες. Έχει την ικανότητα να καθαρίζει το σώμα από τις τοξίνες, ενώ έρευνες δείχνουν πως αν καταναλώνεται σε καθημερινή βάση, κάνει τον οργανισμό ανθεκτικότερο στα κρυολογήματα και τα συμπτώματά τους, όπως βήχα και συμφόρηση.

 

 

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …