Πέμπτη , Ιούλιος 27 2017

Ιδιαίτερα ευεργετικές για τον ανθρώπινο οργανισμό αποδεικνύονται οι ιδιότητες του ιχθυελαίου. Το ιχθυέλαιο παράγεται από την σάρκα λιπαρών ψαριών όπως σολομού, ρέγκας, σκουμπριού, κλυπέας, σαρδέλας και πέστροφας. Είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα ΕPA (εικοσιπεντανοϊκό οξύ) και DHA (δοκοσαεξανοϊκό οξύ). Η πραγματική αξία των ιχθυελαίων εντοπίζεται στην περιεκτικότητά τους στα παραπάνω στοιχεία.

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα υπάρχουν κυρίως σε λιπαρά ψάρια, όπως προαναφέρθηκε, και επίσης στη σόγια, στο λιναρόσπορο, στα πράσινα λαχανικά, στα καρύδια και σε τρόφιμα ενισχυμένα με ωμέγα-3, όπως οι μαργαρίνες.

Το ιχθυέλαιο βοηθά: Την καρδιά, το αίμα, τους συνδέσμους, το γαστρεντερικό, τον εγκέφαλο καθώς και την ψυχική υγεία.

1) Επιστημονικές έρευνες διαπίστωσαν, πως η συμπληρωματική χορήγηση ωμέγα-3 λιπαρών οξέων σε ασθενείς με κατάθλιψη, μείωσε σημαντικά την συχνότητα και την ένταση των επεισοδίων τους. Οι περισσότερες έρευνες σχετικά με την κατάθλιψη και τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα έχουν γίνει με ιχθυέλαια.

Τα χαμηλά επίπεδα αυτών των λιπαρών οξέων έχουν συνδεθεί με κατάθλιψη, σχιζοφρένεια, μείωση της μνήμης και μεγαλύτερο κίνδυνο ανάπτυξης της νόσου Αλτσχάιμερ.

Τα ισχυρά αντιψυχωτικά φάρμακα, μπορεί να έχουν σοβαρές παρενέργειες, γεγονός που κάνει ορισμένους ανθρώπους να τα αποφεύγουν. Από την άλλη, τα συμπληρώματα διατροφής με ιχθυέλαια, είναι καλύτερα ανεκτά και πιο εύκολα στη λήψη τους, σύμφωνα με τους επιστήμονες.

Πολλές μελέτες όμως, υποστηρίζουν ότι σημαντικό στοιχείο για την καλή ψυχική υγεία, δεν είναι μόνο η πρόσληψη ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, αλλά και η σωστή αναλογία μεταξύ ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρών οξέων. Ο σύγχρονος τρόπος διατροφής, συνεισφέρει μεγαλύτερη πρόσληψη ωμέγα-6 λιπαρών οξέων (διάφορα σπορέλαια, καλαμποκέλαιο, φυστικέλαιο), κάτι που διαταράσσει τη σωστή αναλογία μεταξύ ωμέγα-3 και ωμέγα-6.

2) Η κατανάλωση ψαριών κρίνεται απαραίτητη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Αυτό προτείνεται γιατί όλο και περισσότερες μελέτες αποδεικνύουν ότι τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του εγκεφάλου, αλλά και του νευρικού συστήματος του μωρού. Επειδή το πρώτο εξάμηνο το μωρό τρέφεται με γάλα, είναι ωφέλιμο οι μητέρες να θηλάσουν και η διατροφή τους να είναι πλούσια σε λιπαρά ψάρια.

3) Το δέρμα και τα μάτια βελτιώνονται από τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Βοηθούν στην αντιμετώπιση της φλεγμονής που δημιουργούν οι υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου. Διατηρούν την υγρασία που χρειάζονται τα μάτια, χάρη στην αντιφλεγμονώδη τους δράση.

4) Έρευνες υποδεικνύουν ότι τα ωμέγα-3 λιπαρά είναι χρήσιμα σε άτομα με αρθρίτιδα. Συγκεκριμένα έχει διαπιστωθεί βελτίωση στα συμπτώματα ρευματοειδούς αρθρίτιδας, στους ασθενείς που λάμβαναν συμπληρώματα με ιχθυέλαιο.

5) Θετικά αποτελέσματα βρέθηκαν και στη δράση των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού, του παχέος εντέρου και του προστάτη.

6) Η συχνή κατανάλωση Ω3 αποτρέπει τη σχιζοφρένεια Η λήψη μιας κάψουλας ιχθυελαίου κάθε μέρα μπορεί να προστατέψει την υγεία από σοβαρές ψυχικές νόσους, όπως η ψύχωση και η σχιζοφρένεια, σε όσους ανθρώπους αντιμετωπίζουν υψηλό κίνδυνο. Ενδέχεται μάλιστα η μέθοδος αυτή να είναι περισσότερο αποτελεσματική από τα αντιψυχωτικά φάρμακα.

7)Βελτίωση της μνήμης
Τα συμπληρώματα διατροφής με ιχθυέλαια μπορούν να ενισχύσουν τη μνήμη των ηλικιωμένων, σύμφωνα με αμερικανούς και καναδούς ερευνητές.

Τα υγιή άτομα με ήπια εξασθένηση μνήμης σε ότι αφορά παρελθοντικά γεγονός, μπορούν να δουν ουσιαστική βελτίωση της επεισοδιακής μνήμης τους μετά από έξι μήνες χρήσης των συγκεκριμένων συμπληρωμάτων διατροφής.

Μάλιστα, το DHA (δοκοσαεξανοικό οξύ) φάνηκε να έχει τα περισσότερα οφέλη για τα άτομα με ήδη εκδηλωμένα προβλήματα μνήμης, ειδικά σε περιπτώσεις σωματικού και πνευματικού στρες.

Αξίζει να δείτε...

Ροδάκινο: μάθε που κάνει καλό!

Μάθε για το ζουμερό και θρεπτικό ροδάκινο όσα χρειάζεται να ξέρεις για να το εντάξεις ...