Πέμπτη , Οκτώβριος 18 2018
Home / Διαιτολόγοι - Διατροφολόγοι / 11 Τρόποι να Απαλλαχτείτε από το Άγχος

11 Τρόποι να Απαλλαχτείτε από το Άγχος

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί μετά από μια αγχωτική κατάσταση –όπως έναν καυγά ή μια ανακοίνωση στη δουλειά σας για ομαδικές απολύσεις- έχετε πονοκέφαλο ή πόνο στο στομάχι; Σύμφωνα με ορισμένους ειδικούς, αυτό συμβαίνει γιατί η πλειοψηφία των παραγόντων που δημιουργούσαν αρχικά στρες στον ανθρώπινο οργανισμό ήταν φυσικοί (όπως για παράδειγμα άγρια θηρία και άλλοι φυσικοί κίνδυνοι), γεγονός που πυροδοτούσε και μια σωματική αντίδραση.

Το άγχος δεν αποτελεί ποτέ ευχάριστη εμπειρία: εκτός από πονοκεφάλους και στομαχόπονους, μπορεί να προκαλέσει αϋπνία, κατάθλιψη και μείωση παραγωγικότητας με επιπλοκές τόσο στην προσωπική όσο και στην εργασιακή συμπεριφορά και ζωή ενός ατόμου.

Ως επαγγελματίες και εργαζόμενοι, δυστυχώς, το άγχος αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μας. Δεν πρέπει, ωστόσο, να επιτρέπουμε στο άγχος να αναλώνει τη ζωή μας. Ακολουθούν 11 τρόποι με τους οποίους μπορείτε να απαλλαχτείτε από το άγχος.
1. Προσδιορίστε τι σας αγχώνει.
Ειδικοί υποστηρίζουν ότι η αναγνώριση των όποιων παραγόντων μάς δημιουργούν στρες είναι το πρώτο βήμα για μια αποτελεσματική αντιμετώπισή του. Αναρωτηθείτε, λοιπόν: «Τι ακριβώς είναι αυτό που μου προκαλεί άγχος; Και πώς αντιδρώ σε αυτό;»
Αφού προσδιορίσετε όσο το δυνατόν περισσότερους στρεσογόνους παράγοντες, φτιάξτε έναν κατάλογό τους με σειρά σοβαρότητας και στη συνέχεια προσπαθήστε έναν – έναν να τους εξαλείψετε ή, αν αυτό δεν είναι εφικτό, να μεταβάλλετε τις αντιδράσεις σας.
2. Φροντίστε να είστε υγιείς.

Έχει τεκμηριωθεί πως ένας υγιής οργανισμός μπορεί να διαχειριστεί πολύ πιο εύκολα και αποτελεσματικά το άγχος. Ένας καλός ύπνος, καθώς και η σωστή διατροφή και φροντίδα του σώματος αποτελούν κάποιους από τους πλέον αποτελεσματικούς τρόπους να μειώσετε το άγχος στην καθημερινότητά σας. Όσο πιο υγιείς είστε, τόσο λιγότερο θα βασανίζεστε από το άγχος.
3. Οργανωθείτε.

Η έλλειψη οργάνωσης αποτελεί έναν από τους πλέον στρεσογόνους παράγοντες, καθώς σας σπαταλά χρόνο και ενέργεια, ειδικά καθώς προσπαθείτε να βρείτε κάποιο από τα πράγματά σας. Η λύση, λοιπόν, είναι μάλλον απλή: οργανώστε τον προσωπικό σας χώρο ή χώρους έτσι ώστε όλα να μπορούν να βρεθούν εύκολα και γρήγορα.
4. Πάψτε να κωλυσιεργείτε.

loading...

Πληθώρα ειδικών έχουν διαπιστώσει πως άνθρωποι που γενικά είναι αναβλητικοί και τείνουν να κωλυσιεργούν πάσχουν από μεγαλύτερα επίπεδα άγχους. Ξεκινήστε τη μέρα σας συντάσσοντας έναν κατάλογο με εργασίες που πρέπει να γίνουν άμεσα. Στη συνέχεια, ακόμη κι αν δεν έχετε όρεξη, ξεκινήστε και ολοκληρώστε τες μία – μία.
5. Κλείστε το τηλέφωνό σας.
Ψυχολόγοι έχουν ισχυριστεί επανειλημμένα ότι τα smartphones μπορούν να προκαλέσουν άγχος. Γιατί; Διότι έχουν δημιουργήσει μια απίστευτη ανάγκη στους ιδιοκτήτες τους να απαντούν αμέσως σε κάθε εισερχόμενο μήνυμα ή post.
Ακόμη κι αν δεν είστε διατεθειμένοι να κλείσετε κάποιες ώρες το τηλέφωνό σας, καθορίστε εκ των προτέρων ποιες περιόδους της ημέρας θα ασχολείστε με απαντήσεις σε μηνύματα και αναρτήσεις φίλων και γνωστών.
6. Κάντε κάτι που σας γεμίζει χαρά.
Είναι πολύ εύκολο μέσα στις τόσες ευθύνες και πιέσεις να μη βρεθεί καθόλου χρόνος για παλιότερα χόμπι που σας γέμιζαν χαρά. Για να μειώσετε το άγχος στη ζωή σας, ξεχωρίστε χρόνο για να ασχοληθείτε με κάτι ευχάριστο. Απολαύστε την αγαπημένη σας εκπομπή, πάρτε έναν υπνάκο, πιείτε καφέ με έναν φίλο σας, ακούστε την αγαπημένη σας μουσική η διαβάστε κάτι που θα σας εποικοδομήσει.
7. Φροντίστε για λίγο ελεύθερο χρόνο.
Οι υποχρεώσεις και οι δεσμεύσεις δεν τελειώνουν ούτε σταματούν ποτέ. Δουλειά, οικογένεια, κοινωνικές υποχρεώσεις γεμίζουν ήδη ασφυκτικά το πρόγραμμά σας. Γιατί να μην αναθεωρήσετε τον κατάλογο με τις υποχρεώσεις και τις δεσμεύσεις σας, αφαιρώντας ή καταργώντας ορισμένες από αυτές;
8. Αποδεχτείτε τους άλλους όπως είναι.
Πολλές φορές αυτό που μας αγχώνει είναι εκνευριστικές συμπεριφορές άλλων στη ζωή μας – ένας ενοχλητικός συνάδελφος, μια εκνευριστική συνήθεια τους συντρόφου σας, ένας αδιάκριτος γείτονας. Κάποια στιγμή, ωστόσο, πρέπει να πάρουμε απόφαση πως, αφού δεν μπορούμε να αλλάξουμε τους άλλους, πρέπει να αλλάξουμε τη στάση μας απέναντί τους και να τους αποδεχτούμε απλά όπως είναι. Αυτή τη διαπίστωση ορισμένοι ειδικοί την ονομάζουν «προπόνηση στην πραγματικότητα» και μπορεί να σας βοηθήσει να ανακαλύψετε τρόπους να αντιμετωπίσετε διαφορετικά τα εκνευριστικά χαρακτηριστικά των συνανθρώπων σας.
9. Να είστε ευγνώμονες.
Γενικά αποδεικνύεται πως άνθρωποι που νιώθουν ευγνώμονες τείνουν να αισθάνονται πολύ λιγότερο άγχος, να νιώθουν περισσότερη ικανοποίηση και να είναι πολύ πιο αισιόδοξοι για τη ζωή τους.
Κάντε μια άσκηση: κάθε μέρα σκεφτείτε 10 πράγματα για τα οποία μπορείτε πραγματικά να νιώθετε ευγνώμονες.
10. Αποφύγετε τις πολλαπλές ταυτόχρονες ασχολίες.
Επειδή είμαστε πολυάσχολοι, ίσως φαίνεται δελεαστική η ιδέα να ασχοληθούμε ταυτόχρονα με πολλά διαφορετικά πράγματα. Σύμφωνα με ειδικούς, αυτός ο ταχυδακτυλουργικός ζογκλερισμός το μόνο που πετυχαίνει είναι να μας γεμίζει άγχος και ταυτόχρονα δεν μας επιτρέπει να είμαστε αποτελεσματικοί σε καμία από τις διάφορες ενασχολήσεις μας.

11. Κάντε το φιλί συνήθειά σας.
Μια μελέτη του Northwestern University επικεντρώθηκε σε 2.000 ζευγάρια. Ανακάλυψε πως οι σύντροφοι που φιλιούνταν μόνο κατά τη διάρκεια του σεξ έτειναν να συσσωρεύουν πολύ περισσότερο άγχος, σε αντίθεση με ζευγάρια που εκδήλωναν στοργή ανάμεσά τους σε διάφορες στιγμές της καθημερινότητάς τους.
Φαίνεται πως το φιλί, σύμφωνα με τον ιθύνοντα της έρευνας Δρ. Berman, έχει χαλαρωτική επίδραση στον οργανισμό, απελευθερώνοντας ουσίες όπως οι ενδορφίνες που καταστέλλουν το άγχος.
Μην ξεχνάτε ότι η αντιμετώπιση του άγχους δεν έχει να κάνει μόνο με τη χαρά και την ικανοποίησή σας· θα σας εξασφαλίσει και ιατρικά οφέλη. Εφαρμόζοντας ορισμένες μόνο από τις ανωτέρω εισηγήσεις, είναι βέβαιο πως θα νιώσετε και υγιέστερος και πιο χαρούμενος.

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …