Πέμπτη , Ιούλιος 19 2018
Home / Δίαιτα / 10 τροφίμα που ενισχύουν το ανοσοποιητικό!

10 τροφίμα που ενισχύουν το ανοσοποιητικό!

 1. Γιαούρτι  ,το παραδοσιακό

Το παραδοσιακό γιαούρτι με την πέτσα όπως επίσης και η κατανάλωση γιαουρτιού  με ζωντανές καλλιέργειες (Lactobacillus bulgarius και Streptococcus thermophilus) περιέχουν προβιοτικά ή αλλιώς «φιλικά» βακτήρια που ενισχύουν  συνολικά την ανοσολογική άμυνα του εντέρου, προστατεύουν από τους ιούς  και μειώνουν χρονικά τη διάρκεια του κρυολογήματος. Επίσης το υψηλό περιεχόμενο των γαλακτοκομικών σε βιταμίνη Α και βιταμίνες της ομάδας Β (Β1, Β2 και Β12) έχει ως αποτέλεσμα την επιπρόσθετη προστασία της υγείας του ανοσοποιητικού σας συστήματος.

2.    Κεφίρ ,το θαυματουργό

Το κεφίρ χαρακτηρίζεται ποτό της μακροζωίας και είναι ένα είδος ξινόγαλα που έχει υποστεί ζύμωση. Παρασκευάζεται με τη προσθήκη ‘’σπόρων ‘’ κεφίρ  στο αγελαδινό ή κατσικίσιο γάλα, που μοιάζουν στην εμφάνιση με κουνουπίδι. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα,  δρα εναντία στις ελεύθερες ρίζες ως αντιοξειδωτικό, βοηθάει στην αντιμετώπιση ασθενειών που σχετίζονται με το πεπτικό σύστημα, διευκολύνει την πέψη, αποκαθιστά την ισορροπία της εντερικής χλωρίδας, συμβάλλει στην υγεία του αναπνευστικού συστήματος, καθώς δρα ενάντια σε ασθένειες όπως τη βρογχίτιδα, τη φυματίωση και το άσθμα.

3.    Κοτόσουπα η ευεργετική

Η κοτόσουπα χαρακτηρίζεται σαν «πενικιλίνη στο πιάτο». Λειτουργεί σαν αντιβιοτικό, προκαλεί αντισηψία, διαλύει την βλέννα και περιορίζει τις εκκρίσεις των βλεννογόνων.

4.    Φρούτα & Χυμοί Εσπεριδοειδών τα αντιοξειδωτικά

•    Πορτοκάλια & Μανταρίνια : Περιέχουν Βιταμίνη C και άλλα ισχυρά  αντιοξειδωτικά που προστατεύουν τα κύτταρα από βλάβες από τις ελεύθερες ρίζες ενώ ταυτόχρονα διεγείρουν την παραγωγή των λευκών αιμοσφαιρίων στο σώμα μας, βελτιώνοντας έτσι το ανοσοποιητικό σύστημα.
•    Ακτινίδια : Περιέχουν μεγαλύτερη ποσότητα  Βιταμίνης C και φυτικών ινών από τα πορτοκάλια.
•    Ανανάς και παπάγια : Περιέχουν σημαντικά ένζυμα, βρομελίνη και παπαϊνη αντίστοιχα τα οποία έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες
•    Ρόδι : το ρόδι και ο χυμός του είναι πλούσια σε  βιταμίνη C, απαραίτητο συστατικό για την άμυνα του οργανισμού

loading...

5.    Μανιτάρια,  τα τονωτικά

Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση μανιταριών μάς χαρίζει προστασία κατά των ιώσεων και της γρίπης. Τα μανιτάρια περιέχουν τις β-γλυκάνες  που έχουν την ικανότητα να θωρακίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

6.    Σκόρδο ,το φυσικό  αντιβιοτικό

Αποτελεί το υπ’ αριθμόν 1 φυσικό αντιβιοτικό. Αντιμικροβιακό, αντιικό,  αντισηπτικό, το σκόρδο αποτελεί μια από τις τροφές που ωφελούν ιδιαίτερα την καρδιά, ενώ θεωρείται το καλύτερο φάρμακο για το κοινό κρυολόγημα. Λαμβάνοντας μόλις μερικές σκελίδες σκόρδο κάθε μέρα μπορεί να επιταχυνθεί η   απομάκρυνση των λοιμώξεων.

7.    Καρότα ,θρεπτικά και θεραπευτικά

 Τα καρότα είναι μια εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών,  βήτα καροτίνης  και
λιγνίνης, συστατικά απαραίτητα για υγιή κυτταρική ανάπτυξη και ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα.

8.    Ξηροί Καρποί, οι θρεπτικοί

•   Φουντούκια : πολύ περιεκτικά σε βιταμίνη Ε και ψευδάργυρο , ουσίες κλειδί για το ανοσοποιητικό σύστημα. Καλό είναι να τρώγονται μαζί με κάποια πηγή βιταμίνης C.
•   Σταφίδες  : έχουν πολλαπλάσιες ποσότητες αντιοξειδωτικών και Βιταμίνης C από τα άλλα ξερά φρούτα.

9.    Μελάσα  μια θρεπτική γλυκαντική ουσία

Η μελάσα είναι ένα φυσικό συστατικό το οποίο προέρχεται από την επεξεργασία του ζαχαρότευτλου, σε ενδιάμεσο στάδιο της διαδικασίας παραγωγής ζάχαρης. Είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά όπως ψευδάργυρο, χαλκό και βιταμίνες του συμπλέγματος Β καθώς και σε αντιοξειδωτικά στοιχεία. Επίσης είναι πηγή σιδήρου, ο οποίος συμβάλλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος της πνευματικής λειτουργίας και παρέχει άμεση συμπυκνωμένη ενέργεια.

10.    Λιναρόσπορος, ο πρωταθλητής των ω-3 λιπαρών οξέων

Ο λιναρόσπορος είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικές ουσίες που λέγονται λιγνάνες .  Το λινέλαιο διαδραματίζει, επίσης  έναν πολλή σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της ανοσοποιητικής λειτουργίας. Η περιεκτικότητα του σε άλφα – λινολεϊκό οξύ και λιγνάνες έχει δείξει μια ευεργετική επίδραση στα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος και την ανοσολογική απόκριση

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …