Παρασκευή , Ιούνιος 22 2018
Home / Δίαιτα / 10 πιο υγιεινά τρόφιμα!

10 πιο υγιεινά τρόφιμα!

Όλοι θα σας συμβούλευαν να τρώτε φρούτα και λαχανικά αν τους λέγατε πως θέλετε να αρχίσετε υγιεινή διατροφή. Υπάρχει όμως κάτι που ελάχιστοι αναρωτιούνται: Ναι, αλλά ποια φρούτα και ποια λαχανικά; Ποια συγκεκριμένα τρόφιμα είναι οι καλύτεροι σύμμαχοι για τον οργανισμό μας;
Μαύρα μούρα
Οικονομικά και εύκολα στο μαγείρεμα, περιέχουν πολλή πρωτεΐνη και μπορούν κάλλιστα να αντικαταστήσουν το κρέας. Είναι επίσης γεμάτα φυτικές ίνες και μικρή αλλά ωφέλιμη ποσότητα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων.
Σολομος
Πλούσιος σε βιταμίνη D και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, ο σολομός προστατεύει την καρδιά, ενώ περιέχει και σημαντική ποσότητα πρωτεΐνης αλλά λίγες θερμίδες.

Καρύδια

Παρ’ ότι οι ξηροί καρποί είναι «ύποπτοι» για υψηλή θερμιδική αξία, τα μονοακόρεστα λιπαρά τους είναι πιο υγιεινά σε σχέση με τα κορεσμένα του κρέατος και των γαλακτοκομικών προϊόντων. Μάλιστα, τα καρύδια περιέχουν και υψηλή ποσότητα αντιοξειδωτικών – την υψηλότερη από όλους τους ξηρούς καρπούς.
Κολοκύθα
Χαμηλή θερμιδική αξία αλλά υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, β-καροτίνη και βιταμίνη Α την καθιστούν σύμμαχο της καρδιάς.
Μήλα
Άφθονες φυτικές ίνες και πηκτίνη, η οποία καταπολεμά την κακή χοληστερόλη είναι τα βασικά ατού του μήλου. Επιπλέον, η φλούδα του διαθέτει αντιοξειδωτικές ουσίες και φυσικά, είναι ένα φρούτο απαραίτητο σε κάθε δίαιτα.

Μύρτιλλο
Παρότι ελαφρώς ασυνήθιστοι καρποί στην χώρα μας, είναι εξαιρετικά υγιεινοί: Το βαθύ χρώμα τους σημαίνει πως κρύβουν μεγάλη ποσότητα αντιοξειδωτικών, ενώ προστατεύουν και την καρδιά χάρη στις φλαβονοειδείς και καροτονοειδείς ουσίες του θωρακίζουν τη μνήμη και το ουροποιητικό σύστημα. Περιέχουν επίσης βιταμίνη C και E.
Μπανάνα
Πλούσιες σε κάλιο, το οποίο ενισχύει την κυκλοφορία του αίματος, το μυϊκό και το πεπτικό σύστημα, οι μπανάνες περιέχουν επίσης φυτικές ίνες, που μας δημιουργούν το αίσθημα του κορεσμού.
Μπρόκολο
Τα αντικαρκινικά του οφέλη έχουν γίνει πολλές φορές θέμα συζήτησης, αλλά όπως και να έχει, το μπρόκολο βοηθά τον οργανισμό και με τις διαιτητικές φυτικές ίνες του, ενώ ελαττώνει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις.
Σπανάκι
Πιο γεμάτο θρεπτικές ουσίες δεν γίνεται: Το σπανάκι περιέχει ασβέστιο, σίδηρο και βιταμίνη Α, η οποία ενισχύει την όραση και την υγεία του δέρματος, ενώ το φυλλικό του οξύ ενισχύει την υγεία των κυττάρων του αίματος και των γενετικών τους χαρακτηριστικών.
 Φασόλια
Περιέχουν κάλιο, μαγνήσιο και φυτικές ίνες, που συνολικά θωρακίζουν την υγεία του αίματος και της καρδιάς. Συγκεκριμένα, τα κοκκινωπά φασόλια (αυτά με το σχήμα… νεφρού) διαθέτουν αξιόλογη ποσότητα αντιοξειδωτικών.

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …