Τετάρτη , Δεκέμβριος 13 2017
Home / Διατροφή / Όσπρια! Οι καλύτεροι σύμμαχοι της γυναίκας… στο αδυνάτισμα και στην υγεία

Όσπρια! Οι καλύτεροι σύμμαχοι της γυναίκας… στο αδυνάτισμα και στην υγεία

ΠΡΩΤΕΪΝΕΣ
Τα όσπρια περιέχουν μεγάλη ποσότητα φυτικής πρωτεΐνης.: H φυτική πρωτεϊνη έχει ένα «μειονέκτημα»! Της λείπει ένα απαραίτητο αμινοξύ, η μεθειονίνη. Για να το καλύψεις συνδύασε τα όσπρια με δημητριακά, ξηρούς καρπούς ή σπόρους (ίσως κάποιο πολύσπορο ψωμί με βρώμη και ηλιόσπορους, κολοκυθόσπορους και ξηρούς καρπούς).
Τι πρέπει να ξέρεις: Η θρεπτική ποιότητα του φασολιού σόγιας είναι ανώτερη από αυτήν άλλων όσπριων. Περιέχει περισσότερη πρωτεΐνη και είναι επίσης μια καλή πηγή σιδήρου και ασβεστίου.
ΦΥΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ
Τα όσπρια περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες από οποιαδήποτε άλλη ομάδα τροφίμων, ακόμα και από τα δημητριακά. Μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες βοηθά στην αποβολή του περιττού λίπους, μειώνει τον κίνδυνο καρδιοπαθειών και παρέχει προστασία από τον καρκίνο του εντέρου.
Ακριβώς επειδή τα όσπρια έχουν τόση μεγάλη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, πολλές φορές είναι και πιο δύσπεπτα. Μην ξεχνάς να τα μουλιάζεις σε νερό – εκτός από τη φακή – για 12 ώρες περίπου. Με το φούσκωμα μαλακώνει η φλούδα τους και γίνονται πιο εύπεπτα. Βράσε καλά και φρόντισε να τους αλλάξεις το νερό, γιατί έτσι γίνονται πιο εύπεπτα.
ΑΣΒΕΣΤΙΟ
Απαραίτητο στις έγκυες (πρέπει να καταναλώνουν 1.500 mg ασβέστιο τη μέρα), στις γυναίκες κατά την εμμηνόπαυση, στα παιδιά και γενικότερα σε κάθε υγιή οργανισμό. Τα ρεβίθια και οι φακές είναι οι πιο πλούσιες πηγές σε ασβέστιο, καθώς περιέχουν αντίστοιχα 150mg και 130mg ανά 100g.
Συνδύασε τα με ρύζι ή πιλάφι! Είναι το πιο έξυπνο και απλό μυστικό για να πετύχεις την μεγαλύτερη απορρόφηση ασβεστίου από τα όσπρια.
ΣΙΔΗΡΟΣ 
Μια γυναίκα έχει περισσότερες ανάγκες για σίδηρο σε σχέση με τους άνδρες. Δεν είναι τυχαίο που υποφέρουν συχνά υποφέρουν συχνά από σιδηροπενία με συμπτώματα κόπωσης, ευερεθιστικότητας, αδυναμίας συγκέντρωσης κ.ά. Γι’ αυτό και μια διατροφή που δεν «ξεχνά» τα όσπρια σε βοηθά να αποκτήσεις τη δύναμη σου, να αισθάνεσαι και να είσαι πιο υγιής.
Συνόδευσε τα όσπρια με τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C, όπως ντομάτες, πράσινες πιπεριές, σπανάκι, καρότο ώστε να απορροφάται περισσότερος σίδηρος.
ΦΙΛΙΚΟ ΟΞΥ
Το φυλλικό οξύ ανήκει στην ομάδα των βιταμινών Β και βρίσκεται σε μεγάλες ποσότητες στα όσπρια. Για παράδειγμα, 100 g ρεβίθια περιέχουν 199 mg φυλλικό οξύ, την ποσότητα δηλαδή που χρειαζόμαστε όλοι σε καθημερινή βάση. Η ικανοποιητική καθημερινή πρόσληψη φυλλικού οξέως συμβάλλει στην πρόληψη των καρδιοπαθειών και ορισμένων μορφών καρκίνου, αφού ευθύνεται για τη σωστή διαίρεση των κυττάρων καθώς και για την επανόρθωση των κατεστραμμένων κυττάρων.legumes in diet
Τελείωσε το γεύμα σου με φρούτο και συγκεκριμένα πορτοκάλι. Το φθινοπωρινό φρουτάκι είναι από τις καλύτερες πηγές βιταμίνης C, τον συνεργό δηλαδή των οσπρίων για την μεγαλύτερη απορρόφηση σιδήρου από τον οργανισμό. ;
– Ευερέθιστο έντερο: Σε πολλούς ανθρώπους τα όσπρια προκαλούν ένα δυσάρεστο αίσθημα «φουσκώματος», που οφείλεται κατά κύριο λόγο στις πρωτεΐνες που περιέχουν. Βάλε δίπλα στο κυρίως πιάτο σου μπόλικη πράσινη σαλάτα και θα δεις πως δεν θα έχεις ενοχλήσεις…
Σε κάθε περίπτωση βέβαια, τα άτομα που πάσχουν από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου καλό είναι να μην καταναλώνουν υπερβολικές ποσότητες οσπρίων και να τα αποφεύγουν κατά τις περιόδους κρίσης.
– Ουρική αρθρίτιδα: Τα όσπρια αποτελούν τρόφιμα με αρκετά υψηλό περιεχόμενο σε ουρικό οξύ (100 mg ουρικό περίπου ανά 100 g όσπρια), με αποτέλεσμα να μην επιτρέπεται η κατανάλωσή τους σε περιπτώσεις οξείας ουρικής αρθρίτιδας, ενώ επιτρέπεται περιορισμένη κατανάλωσή τους σε περιπτώσεις χρόνιας ουρικής αρθρίτιδας.
– Νεφρική ανεπάρκεια: Αξίζει να αναφερθεί ότι τα όσπρια, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε φώσφορο, δεν αποτελούν ενδεδειγμένη τροφή για ασθενείς με οξεία και χρόνια νεφρική ανεπάρκεια. Συνεπώς, τα όσπρια πρέπει να περιορίζονται σημαντικά ή και να αποφεύγονται σε ασθενείς με νεφρική ανεπάρκεια.
– Φαβισμό: Πρόκειται για μια σπάνια αντίδραση του οργανισμού στα κουκιά με σοβαρότατες συνέπειες και παρουσιάζεται σε κάποιους ανθρώπους που έχουν έλλειψη από το ένζυμο «glucose-6-phosphate dehydrogenase» (G6PD)!

Αξίζει να δείτε...

Προλαβαίνετε να χάσετε λίγα κιλά μέχρι τις γιορτές! Ιδού ο τρόπος

Μην ανησυχείτε. Δεν χρειάζεται ταλαιπωρηθείτε. Αρκεί να πάρετε την απόφαση και να βάλετε μερικούς ρεαλιστικούς ...