Τρίτη , Οκτώβριος 17 2017
Home / Διατροφή / Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το πράσινο τσάι

Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το πράσινο τσάι

Πολλοί ειδικοί μιλούν για το πράσινο τσάι, για τα πιθανά πλεονεκτήματα του, από την αντιμετώπιση του καρκίνου μέχρι τα οφέλη για την καρδιά.

Είναι δύσκολο να μη μιλήσουμε με ενθουσιασμό για το πράσινο τσάι.

Πάνω από μια δεκαετία έρευνες για τα πλεονεκτήματα του πράσινου τσαγιού, ειδικά για την πιθανότητα να καταπολεμά τον καρκίνο και τις καρδιακές παθήσεις αποτελούν αξιοπερίεργο, όπως οι ελάχιστες μελέτες για το ρόλο του πράσινου τσαγιού στην μείωση της χοληστερίνης, στην καύση του λίπους, στην πρόληψη του διαβήτη και των εγκεφαλικών καθώς και την αποτροπή της άνοιας.

Τα πραγματικά στοιχεία είναι ακόμα ελλειπή, τα περισσότερα ευρήματα μέχρι σήμερα προέρχονται από τα εργαστήρια.

Οι περισσότερες και μεγαλύτερες μελέτες σε ανθρώπους εστιάζουν στην επίδραση του πράσινου τσαγιού στις καρδιακές παθήσεις και στον καρκίνο και είναι πολλά υποσχόμενες, αλλά η πλειονότητα τους έχει διεξαχθεί στην Ανατολή που το πράσινο τσάι αποτελεί βασικό στοιχείο της διατροφή τους. Τα αποτελέσματα είναι πιθανώς επηρεασμένα και από άλλους διατροφικούς παράγοντες, σχετικούς με τον τρόπο ζωής, όπως την υψηλή κατανάλωση ψαριού και πρωτεϊνών σόγιας.

Πάντως όλοι οι ειδικοί συμφωνούν ότι το πράσινο τσάι περιέχει σημαντικά αντιοξειδωτικά και συστατικά τα οποία βοηθάνε στην διατήρηση  της καλής υγείας.

緑茶

Τα Πανίσχυρα Αντιοξειδωτικά Του Πράσινου Τσαγιού

Τα αντιοξειδωτικά του πράσινου τσαγιού, τα οποία ονομάζονται κατεχίνες, συλλέγουν τις ελεύθερες ρίζες που μπορούν να καταστρέψουν το DNA και να συμβάλλουν στην εμφάνιση καρκίνου, θρόμβους στο αίμα και αρτηριοσκλήρωση. Τα σταφύλια και τα μούρα, το κόκκινο κρασί και η μαύρη σοκολάτα έχουν επίσης ισχυρά αντιοξειδωτικά.

Λόγω της μικρής επεξεργασίας του πράσινου τσαγιού – τα φύλλα του ξεραίνονται και επεξεργάζονται με ατμό και δεν υπόκεινται σε ζύμωση όπως το μαύρο τσάι και το τσάι ουλόνγκ (oolong)  – οι μοναδικές κατεχίνες του, ειδικά η επιγαλλοκαχετίνη (EGCG),  έχουν μεγαλύτερη συγκέντρωση.

Παραμένει όμως το ερώτημα, πόσο πράσινο τσάι πρέπει να καταναλώνουμε ώστε να αποκομίσουμε οφέλη για την υγεία μας; Η EGCG δεν είναι άμεσα διαθέσιμη για τον οργανισμό μας, με άλλα λόγια η EGCG δεν χρησιμοποιείται πάντα επαρκώς από το σώμα μας.

loading...

Διακεκριμένοι διατροφολόγοι υποστηρίζουν ότι πρέπει να ξεπεράσουμε το θέμα της φτωχής βιοδιαθεσιμότητας καθώς και άλλα θέματα ώστε να επωφεληθούμε από τα περισσότερα πλεονεκτήματα του. Και ήδη έχει μελετηθεί  η συνθετική μορφή της EGCG, στην συρρίκνωση καρκινικών όγκων του προστάτη σε ποντίκια, με επιτυχία.

 

Είναι Το Πράσινο Τσάι Καλό Για Την Καρδιά Μας;

Τα αντιοξειδωτικά του πράσινου τσαγιού είναι διαστολείς, διότι βελτιώνουν την ελαστικότητα των αγγείων και τα κάνουν λιγότερο επιρρεπή στις θρομβώσεις. Επίσης τα πλούσια σε αντιοξειδωτικά μούρα και ρόδι, πετυχαίνουν ακριβώς τον ίδιο στόχο.

Εδώ οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους αυτές τις μελέτες  και ότι τα καθημερινά τρόφιμα μπορεί να έχουν πραγματικά οφέλη στην υγεία μας. Πιστεύουν ότι το πράσινο τσάι , λόγω της αντιοξειδωτικής του αξίας, μπορεί να προσφέρει οφέλη στην καρδιακή λειτουργία, αλλά δεν είναι κάτι το οποίο συνταγογραφείται, καθότι δεν αποτελεί αποδεικτικό στοιχείο όπως η άσκηση στην ικανότητα βελτίωσης της υγείας της καρδίας.

Πράσινο Τσάι Και Αδυνάτισμα

Το πράσινο τσάι και το εκχύλισμα του έχει αποδειχτεί ότι καταπολεμά την παχυσαρκία και την χαμηλή LDL (κακή χοληστερίνη), δυο παράγοντες υπεύθυνους για τις καρδιακές παθήσεις και το διαβήτη, αλλά σε περιορισμένες  μελέτες. Το ίδιο αποδείχτηκε και στην μελέτη της Ολλανδίας και της Ιαπωνίας.

Στην μελέτη της Ολλανδίας, οι συμμετέχοντες που έπιναν πράσινο τσάι με καφεΐνη έχασαν περισσότερα κιλά, αλλά και αυτοί που έπιναν πράσινο τσάι χωρίς καφεΐνη παρατήρησαν μείωση της περιφέρειας της κοιλιάς τους και του σωματικού τους βάρος. Οι ερευνητές  υποθέτουν ότι η καφεΐνη βοηθάει στην οξείδωση των λιπαρών και συνεπώς στο αδυνάτισμα.

Πράσινο Τσάι Και Κυτταρίτιδα

Η κατανάλωση πράσινου τσαγιού μπορεί να βοηθήσει να μειώσει τα σημάδια της κυτταρίτιδας. Το πράσινο τσάι έχει βρεθεί ότι είναι αποτελεσματικό για την αύξηση της ενεργειακής δαπάνης και βοηθάει με την απώλεια βάρους. Είναι επίσης ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που συμμετέχει στην πρόληψη των ελεύθερων ριζών.

Πράσινο Τσάι – Δοσολογία

Η δραστικότητα του πράσινου τσαγιού διαφέρει από μάρκα σε μάρκα, όπως και η πιθανότητα τοξικότητας από υπερβολική κατανάλωση . Η υπερβολική δοσολογία πράσινου τσαγιού μπορεί να οδηγήσει σε βλάβη του ήπατος και άλλες δυσάρεστες παρενέργειες .

Αξίζει να δείτε...

Πένες φούρνου

Συστατικά 1 κ.σ. ελαιόλαδο 1 κρεμμύδι, ψιλοκομμένο 1 σκ. σκόρδο, ψιλοκομμένη 10 κλωνάρια θυμάρι, μόνο ...