Πέμπτη , Ιούλιος 19 2018
Home / Δίαιτα / Χασιμότο ποίες τροφές βοηθάνε και ποιές όχι!

Χασιμότο ποίες τροφές βοηθάνε και ποιές όχι!

Στα αυτοάνοσα νοσήματα το ανοσοποιητικό αναγνωρίζει ως ξένo τον οργανισμοό και του επιτίθεται. Στον αυτοάνοσο υποθυρεοειδισμό, τη νόσο Hashimoto, το αμυντικό σύστημα επιτίθεται στον θυρεοειδή αδένα με αποτέλεσμα να επηρεάζει την ικανότητά των θυρεοειδικών κυττάρων να παράγουν ορμόνες. Δείτε τι πρέπει να προσέχετε στη διατροφή σας.

Μπορείτε να χάσετε βάρος αν έχετε Hashimoto και υποθυρεοειδισμό; 

Καταρχάς χρειάζεται να απαντήσετε σε αυτά τα ερωτήματα:

Πώς ήταν η τελευταία σας εξέταση TSH, Τ3 και Τ4; Μερικές φορές, όταν τα νούμερα αυτά δείχνουν οριακά κανονικά, μπορεί να μειώνουν το μεταβολικό σας ρυθμό σας καθιστώντας πιο δύσκολη τη διαδικασία να κάψετε θερμίδες. Οι περισσότεροι άνθρωποι αναφέρουν ότι αισθάνονται καλά όταν η TSH κυμαίνεται μεταξύ 0,5-2.

Τι είδους φάρμακα που παίρνετε; Κάποιοι αναφέρουν μεγαλύτερη απώλεια βάρους με συνδυασμό Τ4 / Τ3 έναντι Τ4 και μόνο.

Τι είδους διατροφή ακολουθείτε; Αν είναι γεμάτη ζάχαρη και απλούς υδατάνθρακες είναι λογικό να μην μπορείτε να χάσετε βάρος, μη τα ρίχνετε όλα στον αργό μεταβολισμό σας. Ακόμα και κάποια επιδόρπια γιαουρτιού που πωλούνται ως υγιεινά μπορεί να περιέχουν έως και 8 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη! Ορισμένες δίαιτες θα ήταν χρήσιμες να τις ακολοθούσατε όπως η paleo diet ή η μεσογειακή διατροφή.

Ποιες τροφές να προτιμάτε

Ο θυρεοειδής αδένας επηρεάζει όλες τις μεταβολικές διεργασίες στο σώμα σας με τις ορμόνες που παράγει. Η υπερβολική παραγωγή θυρεοειδικών ορμονών οδηγεί σε υπερθυρεοειδισμό ενώ η ανεπαρκής παραγωγή ορμονών σε υποθυρεοειδισμό. Τι χρειάζεται ο θυρεοειδής σας για να λειτουργήσει σωστά: Ιώδιο: Η κύρια πηγή ιωδίου είναι το ιωδιούχο αλάτι. Προτιμήστε το ανεπεξέργαστο όπως το αλάτι Ιμαλαίων. Επίσης, τα ψάρια, οι γαρίδες, τα θαλασσινά αλλά και τα αυγά είναι επίσης καλές πηγές ιωδίου.

loading...

Μαγνήσιο: Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως το σπανάκι, η ρόκα, το μαρούλι και άλλα περιέχουν μαγνήσιο, ένα μέταλλο που συμμετέχει σχεδόν σε όλες τις διαδικασίες του σώματος. Η κόπωση, οι μυϊκές κράμπες και οι αλλαγές στον καρδιακό παλμό είναι σημάδια ότι υπάρχει πτώση στα επίπεδα του μαγνησίου. Επιπλέον τα κάσιους, τα αμύγδαλα και οι σπόροι κολοκύθας είναι και αυτοί εξαιρετική πηγή μαγνησίου.

Σελήνιο: Άλλο ένα άλλο μέταλλο που υποστηρίζει το θυρεοειδή. Έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τη φλεγμονή και τον τίτλο των αντιθυροειδικών αντισωμάτων στο Hashimoto και βρίσκεται στους ξηρούς καροπούς, στον τόνο, το μαύρο ψωμί και τις φακές.

Ψευδάργυρο: Είναι απαραίτητο ιχνοστοιχείο για την υγεία του ανοσοποιητικού. Χωρίς αυτόν ο θυρεοειδής αδένας δεν μπορεί να μετατρέψει την ανενεργό ορμόνη Τ4 στην ενεργό ορμόνη Τ3. Προτιμήστε τα ωμά στρείδια. Περιέχουν επιπλέον και βιταμίνη D, που παίζει ρόλο στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού και στην καλή λειτουργία του θυρεοειδούς.

Ποιες τροφές να αποφεύγετε

Τα φύκια, κυρίως τη σπιρουλίνα, αν έχετε υπερθυρεοειδισμό.

Το μπρόκολο, το κουνουπίδι, το λάχανο και τα λαχανάκια Βρυξελλών: Αν έχετε χαμηλά επίπεδα ιωδίου μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα στο θυρεοειδή σας.

Σόγια: Μερικές από τις χημικές ουσίες που υπάρχουν σε προϊόντα όπως το γάλα σόγιας θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ικανότητά του θυρεοειδούς σας να παράγει ορμόνες, αλλά μόνο σε περίπτωση που δεν παίρνετε αρκετό ιώδιο.

Γλουτένη: Μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα και συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο της νόσου του Hashimoto (η οποία οδηγεί σε υποθυρεοειδισμό), και της νόσου του Graves (η οποία οδηγεί σε υπερθυρεοειδισμό). Αποφύγετε όσα προϊόντα έχουν γλουτένη όπως κριθάρι (βύνη), πλιγούρι, αλεύρι σκληρό, φαρίνα, σιμιγδάλι, σιτάρι, αλλαντικά, αρτοπαρασκεύασματα από σιτάρι ή σίκαλη, καθώς και οτιδήποτε περιέχει αλεύρι όπως κουλουράκια, φρυγανιές, κέικ, σάντουιτς. Μακαρόνια, σπαγγέτι, φιδές, χυλοπίτες, κριθαράκι και διάφορες άλλες πάστες ζυμαρικών, δημητριακά εμπορίου που περιέχουν γλουτένη, λαχανικά σε κονσέρβα με σάλτσα, φασόλια σε κονσέρβα, κομπόστες, γαριδάκια, πατατάκια, κ.τ.λ., λευκό ξίδι, επιδόρπια και γλυκά εμπορίου που περιέχουν γλουτένη.

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …