Σάββατο , Οκτώβριος 20 2018
Home / Δίαιτα / Φυστικοβούτυρο και η θρεπτική του αξία!

Φυστικοβούτυρο και η θρεπτική του αξία!

Σύμφωνα με τεκμηριωμένες έρευνες το φυστικοβούτυρο έχει τα παρακάτω πολλαπλά οφέλη:

1. Yψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Ε, η οποία είναι το ισχυρότερο αντιοξειδωτικό του ανθρώπινου οργανισμού και καταπολεμά τον καρκίνο.

2.  Βιταμίνη Β3, που βοηθά τον οργανισμό στην επισκευή των κυττάρων.

3.  Πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και φυτικά ακόρεστα (μονακόρεστα και πολυακόρεστα) λιπαρά («καλά» λιπαρά) που ανεβάζουν την καλή χοληστερίνη και ρίχνουν την κακή.

4.  Σίδηρο, ασβέστιο και Resveratrol, που θεωρείται ότι συμβάλλει στην αντιγηραντική διαδικασία και καταπολεμά βακτήρια/ιούς/μύκητες.

5.  p-coumaric οξύ που συμβάλλει στην καταπολέμηση των καρδιαγγειακών και νευροεκφυλιστικών ασθενειών.

6.  Νιασίνη που καταπολεμά το αλτσχάιμερ.

7.  Φυτικές ίνες που είναι κατά του καρκίνου, τις παχυσαρκίας κλπ.

Σύμφωνα με έρευνες, η χρήση φυστικοβούτυρου και άλλων ξηρών καρπών από τον γυναικείο πληθυσμό, μειώνει κατά πολύ τον κίνδυνο παρουσίασης διαβήτη τύπου 2.

Συνοψίζοντας, βοηθάει την καρδιά, το δέρμα, τον εγκέφαλο, το ανοσοποιητικό και το πεπτικό σύστημα. Ωστόσο, υπάρχει πάντα το θέμα ότι πρόκειται για ένα τυποποιημένο προϊόν. Άρα, δεν ξέρεις ακριβώς τα συστατικά του (π.χ. συντηρητικά ή κακής ποιότητας έλαια), τα οποία μπορεί να ακυρώσουν οποιοδήποτε θετικό αποτέλεσμα ή ακόμη να προκαλέσουν και προβλήματα (υπήρχε προϊόν στο οποίο βρέθηκε σαλμονέλα και ανακλήθηκαν ολόκληρες παρτίδες).

loading...

Συνεπώς το συμπέρασμα είναι ένα: το φτιάχνετε μόνες σας και ησυχάζει το κεφάλι σας!
Ευτυχώς, το φυστικοβούτυρο περιέχει ελάχιστα υλικά (το μεγαλείο της απλότητας πάντα με ξαφνιάζει!) και είναι πολύ εύκολο στην παρασκευή του. Να ξέρεις ότι, λόγω έλλειψης συντηρητικών, δεν έχει και μεγάλη διάρκεια ζωής (αν και το αλάτι και το μέλι είναι φυσικά συντηρητικά). Παραθέτω μια συνταγή που μου φάνηκε ενδιαφέρουσα:

Συνταγή για φυστικοβούτυρο:
100 γραμμάρια φιστικιά (αράπικα)
1 κ. σ. ελαιόλαδο (κατά προτίμηση έξτρα παρθένο)
1 κ. γλ. μέλι
λίγο αλάτι (αν τα φιστίκια είναι ανάλατα)
1 κ.σ. νερό

Εκτέλεση:
Αλέθουμε τα φιστίκια (με το αλάτι, αν δεν έχουν ήδη) στο μπλέντερ,  μέχρι να γίνουν πούδρα. Μπορείτε να μην τα αλέσετε τελείως, να έχουν κάποια μικρά κομματάκια. Αν έχετε παιδάκια, καλό είναι να τα αλέσετε περισσότερο, προς αποφυγή ατυχημάτων. Μαζεύετε την σκόνη που θα προκύψει από τα αλεσμένα φιστίκια στο κέντρο του μπλέντερ και ρίχνετε το μέλι, το λάδι και το νερό και χτυπάτε καλά, μέχρι να γίνει μια ομοιόμορφη πάστα, πολύ πηχτή.

 

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …