Παρασκευή , Δεκέμβριος 15 2017
Home / Δίαιτα / Φαγόπυρο!

Φαγόπυρο!

Ο δεκάλογος του φαγόπυρου:

1. Σούπερ πηγή εύπεπτων πρωτεϊνών
Το αλεύρι φαγόπυρου ήδη είναι αντικείμενο ερευνών για τη μείωση της χοληστερόλης και του λίπους.

2.  Είναι υποκατάστατο λίπους: Το άμυλο στο φαγόπυρο μπορεί να λειτουργήσει ως εναλλακτική λιπαρών στα επεξεργασμένα τρόφιμα .

3. Τα υψηλή επίπεδα ρουτίνης στο φαγόπυρο λειτουργεί και ως φάρμακο για τη θεραπεία της υψηλής αρτηριακής πίεσης.

4.  Το φαγόπυρο δεν προκαλεί αλλεργίες όπως άλλες υπερ- τροφές (γύρη).

5. Το φαγόπυρο μπορεί να βοηθήσει και στη μάχη με το διαβήτη: Νέες έρευνες δείχνουν πως το φαγόπυρο μπορεί να μειώσει το σάκχαρο στο αίμα (Journal of Agricultural and Food Chemistry). Ο γλυκαιμικός δείκτης του είναι 54 και δρα ρυθμιστικά και ισορροπητικά σε σχέση για παράδειγμα με το λευκό ρύζι.

6. Το φαγόπυρο βοηθά και στην πέψη. Το φαγόπυρο έχει ουδέτερη θερμική φύση, γλυκιά γεύση, Καθαρίζει και ενισχύει το έντερο και βελτιώνει την όρεξη. Είναι ταυτόχρονα αποτελεσματικό για τη θεραπεία της δυσεντερίας και της χρόνιας διάρροιας .

7. Το φαγόπυρο δεν έχει χημικά: Μεγαλώνει τόσο γρήγορα που δεν απαιτεί συνήθως πολλά φυτοφάρμακα ή άλλες χημικές ουσίες για να μεγαλώσει καλά.

8.  Το φαγόπυρο βοηθά στο να αποτοξινωθεί ο οργανισμός από τα περιττά υγρά, οπότε μειώνει και το φούσκωμα/ πρήξιμο.

9. Το φαγόπυρο είναι θερμαντικό τρόφιμο και κατατάσσεται από τη μακροβιοτική διατροφή ως τροφή γιανγκ. Είναι ιδανικό ως τρόφιμο για τους κρύους μήνες.

10.  Το φαγόπυρο δεν περιέχει γλουτένη και επομένως, είναι ιδανικό για άτομα με στομαχικές διαταραχές.

Το φαγόπυρο με μια ματιά:

loading...
  • Πλούσιο σε πρωτεΐνη, στα 9 αμινοξέα συμπεριλαμβανομένης και της λυσίνης.
  • Πλούσιο σε σίδηρο
  • Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες ( 80%).
  • Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά .
  • Γεμάτο με μέταλλα και βιταμίνες όπως ο ψευδάργυρος, ο χαλκός, και η νιασίνη.
  • Περιέχει υψηλά επίπεδα ρουτίνης: Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι η ρουτίνη θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στο μέλλον για την πρόληψη των εμφραγμάτων και των εγκεφαλικών. Η εν λόγω ουσία θα μπορούσε, σύμφωνα με τους ερευνητές, να προστατέψει από τη δημιουργία θρόμβων τόσο στις φλέβες όσο και στις αρτηρίες.

Πώς να αποθηκεύσεις το φαγόπυρο:

Αποθήκευσε το φαγόπυρο σε αεροστεγές δοχείο, σε ξηρό και δροσερό σημείο. Το αλεύρι φαγόπυρο καλό είναι να αποθηκεύεται στο ψυγείο.

Πώς θα  μαγειρεύεις το φαγόπυρο:

  • Ξεπλένεις το φαγόπυρο κάτω από τρεχούμενο νερό πριν από το μαγείρεμα για να αφαιρέσεις τυχόν χώμα και υπολείμματα.
  • Βραστό όπως το ρύζι σε αναλογία 1 φλιτζ. φαγόπυρο με 2 φλιτζ. νερό. Βρασμένο μπορείς να το βάλεις σε μαγειρευτά φαγητά, όπως κρέας στην κατσαρόλα, γεμιστά, όσπρια, σούπες κλπ., ενώ μπορείς να το προσθέσεις και σε σαλάτες ή στο γιαούρτι σου (εξαιρετικό γι ατο πρωινό σου).
  • Το φαγόπυρο μπορεί να αλεστεί και να το χρησιμοποιήσεις ως αλεύρι, όπως όλα τα υπόλοιπα αλεύρια για να φτιάξεις φωμί, πίτες, τηγανίτες και ζυμαρικά. Στο εμπόριο κυκλοφορεί και έτοιμο αλεύρι φαγόπυρου. Προσοχή: Μόνο του δε φουσκώνει!
  • Ψητοί οι σπόροι φαγόπυρου είναι ιδιαίτερα νόστιμοι και αποτελούν ιδανική προσθήκη σε σούπες και πιάτα σιτηρών.
  • Το φαγόπυρο χρησιμοποιείται και στη βιομηχανία τροφίμων σε μπάρες σοκολάτας και σνακ .

Αξίζει να δείτε...

Χειμωνιάτικη σαλάτα με κους κους και κουκουνάρι. Θα στολίσει το τραπέζι σας!

Υλικά 1/4 φλιτζανιού κουκουνάρι 1 φλιτζάνι κους κους 2 φλιτζάνια νερό 2 κ.σ. λάδι 1 ...