Δευτέρα , Αύγουστος 21 2017
Home / Διατροφή & Υγεία / Υπολογίστε μόνοι σας τις θερμίδες που παίρνετε από το αλκόολ

Υπολογίστε μόνοι σας τις θερμίδες που παίρνετε από το αλκόολ

Το αλκοόλ πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο γιατί εκτός από την μείωση των αντανακλαστικών μας όταν οδηγούμε, προκαλεί και πλήθος προβλημάτων υγείας αν το παρακάνουμε…

1ο Βήμα :
Υπολογίζουμε τα γραμμάρια αλκοόλης που περιέχει ένα ποτό, ως εξής :
γραμμ. αλκοόλης = η επί τοις % περιεκτικότητα σε αλκοόλ * 0,794 * όγκο ποτού σε ml .

Π.χ.100 ml ουίσκι με 40 % περιεκτικότητα σε αλκοόλη, περιέχει : 0,4 * 0,794 * 100 = 31,76 gr αλκοόλης .


2ο Βήμα :

Για να βρούμε πόσες θερμίδες πήραμε από το ποτό μας , πολλαπλασιάζουμε τα γρ αλκοόλης επί 7,1 π.χ. για το παραπάνω παράδειγμα έχουμε : 31,76 * 7,1 = 225 kcal .

Άρα, από 100 ml ουίσκυ ( 2 μερίδες περίπου) παίρνουμε 225 kcal .

 

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΑΛΚΟΟΛΟΥΧΑ ΠΟΤΑ;

Τα ποτά ποικίλουν ως προς την περιεκτικότητά τους σε υδατάνθρακες .Τα αποσταγμένα ποτά (ουίσκι , τζίν , βότκα , μπράντυ κ.λ.π.) έχουν υψηλή συγκέντρωση αλκοόλης και καθόλου υδατάνθρακες . Οι μπύρες ποικίλουν σε ποσοστά αλκοόλης . Υπάρχουν μπύρες χωρίς αλκοόλ , ανοιχτόχρωμες με ποσοστά αλκοόλ 3 – 4 % , σκουρόχρωμες με ποσοστά 6 – 7 % . Μια συνηθισμένη μερίδα μπύρας 300 – 360 ml, περιέχει περίπου 15 – 20 γρ αλκοόλης , 13 – 15 γρ. υδατάνθρακες , ίχνη πρωτεϊνών και δίνει περίπου 150 θερμίδες .
Τα κρασιά , ξηρά ή γλυκά , ποικίλουν σε περιεκτικότητα αλκοόλης, με μέση περιεκτικότητα 11 – 12 % . Μια συνηθισμένη μερίδα 100 – 120 ml ξηρού κρασιού περιέχει 12 – 14 γρ αλκοόλης και ίχνη υδατανθράκων . Τα γλυκά κρασιά περιέχουν υψηλότερο ποσοστό σακχάρων, που μπορεί να φτάνει και το 15 % . Στα λικέρ το ποσοστό των υδατανθράκων είναι υψηλό και φτάνει έως και 50 % ενώ η συγκέντρωση της αλκοόλης κυμαίνεται στο 20 – 55% .

Αξίζει να δείτε...

Πως η Διατροφή καταπολεμά Στρες, Άγχος και Κατάθλιψη

Οι αγχώδεις διαταραχές αποτελούν τις πιο κοινές διαταραχές ψυχικής υγείας στην Αμερική. Σχεδόν το 30% ...