Τετάρτη , Δεκέμβριος 13 2017
Home / Διαιτολόγοι - Διατροφολόγοι / Υπογονιμότητα στις γυναίκες

Υπογονιμότητα στις γυναίκες

Η διατροφή και ο ρόλος της στην υπογονιμότητα, στις γυναίκες
Σε κάθε περίπτωση, ο στόχος της διατροφικής παρέμβασης για την αποφυγή των διαταραχών διατροφής και της παχυσαρκίας σε ηλικίες αναπαραγωγής στις γυναίκες περιλαμβάνει τη μακροπρόθεσμη υιοθέτηση ενός ιδεατού βάρους και τη διατροφική εκπαίδευση των γυναικών παράλληλα με την προαγωγή ενός τρόπου ζωής με έμφαση στη φυσική δραστηριότητα.

Παράλληλα θα πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή σε παράγοντες που σύμφωνα με μελέτες λειτουργούν ευεργετικά στη γονιμότητα, όπως:

– Η κατανάλωση σιδήρου από συμπληρώματα ή από μη-αιμικές πηγές
– Η κατανάλωση μιας τουλάχιστον μερίδας πλήρων σε λιπαρά γαλακτοκομικών την ημέρα.
– Η πρόσληψη πρωτεϊνών από φυτικές παρά ζωικές πηγές.
– Η κατανάλωση φυτικών ακόρεστων ελαίων και η μειωμένη πρόσληψη  trans υδρογονωμένων λιπαρών.
– Η χρήση πολυβιταμινούχων σκευασμάτων.
– Η μείωση της κατανάλωσης πολύ επεξεργασμένων δημητριακών και άλλων αμυλωδών τροφών, καθώς και ζάχαρης, ιδιαίτερα σε γυναίκες που έχουν διαγνωστεί με το Σύνδρομο των Πολυκυστικών Ωοθηκών .

loading...

Σύνδρομο των Πολυκυστικών Ωοθηκών

Γνωρίζουμε σήμερα πως για την εξέλιξη του συνδρόμου πολυκυστικών ωοθηκών, τεράστιο ρόλο παίζει η παχυσαρκία. Περίπου οι μισές από τις γυναίκες που πληρούν τα κριτήρια ένταξης στο σύνδρομο, εμφανίζουν ανδροειδή τύπο παχυσαρκίας με συνεπακόλουθες επιδράσεις στα λιπίδια και στο σάκχαρο του αίματος. Αυτομάτως λοιπόν η απώλεια βάρους, ανάγεται σε ένα 1ης τάξεως μέτρο ύφεσης του συνδρόμου, με συχνό αποτέλεσμα την αποκατάσταση της ωορρηξίας και την ομαλοποίηση της περιόδου. Η διατροφή των γυναικών με το σύνδρομο αυτό, πρέπει να διέπεται από χαμηλή κατανάλωση τροφών πλούσιων σε απλά σάκχαρα, που ουσιαστικά επιδεινώνουν την υπερινσουλιναιμία και την ινσουλινοαντίσταση, όπως τα γλυκά, τα αναψυκτικά, η ζάχαρη σε όλες της τις μορφές. Παράλληλα, η ένταξη σε ένα υποθερμιδικό διαιτολόγιο (εφόσον γίνεται προσπάθεια απώλειας βάρους) με χαρακτηριστικά : την κατανάλωση ανεπεξέργαστων δημητριακών, λαχανικών εποχής, φρούτων με χαμηλό γλυκαιμικό φορτίο και πρωτεϊνών από ψάρι, κοτόπουλο και ημιαποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά, συμβάλλουν στην ουσιαστική αντιμετώπιση του συνδρόμου.

Αξίζει να δείτε...

8 tips για τα φετινά Χριστούγεννα

Η αλήθεια είναι ότι αυτήν την περίοδο τα γευστικά ερεθίσματα και οι προκλήσεις είναι πολλές. ...