Κυριακή , Νοεμβρίου 19 2017
Home / Διαιτολόγοι - Διατροφολόγοι / Υδατάνθρακες και υγεία

Υδατάνθρακες και υγεία

Δίαιτες χαμηλές σε υδατάνθρακες και οι επιπτώσεις τους στην υγεία μας

Οι δίαιτες χαμηλές σε υδατάνθρακες βασίζονται στην αυξημένη πρόσληψη πρωτεΐνης από πηγές όπως το μοσχάρι, το χοιρινό, την γαλοπούλα, το ψάρι και τα αυγά στην απεριόριστη πρόσληψη λίπους καθώς και στην αυστηρός μειωμένη πρόσληψη τροφών αυξημένων σε υδατάνθρακες όπως φρούτα, λαχανικά, όσπρια, δημητριακά, ψωμί, ρύζι, μακαρόνια και γαλακτοκομικών προϊόντων (εκτός των τυριών).

Πολλές έρευνες στηριζόμενες σε αυτές τις δίαιτες είχαν σαν αποτέλεσμα πολλοί ασθενείς να σταματήσουν την εφαρμογή τους λόγω πολλών αρνητικών επιπτώσεων όπως: εμφάνιση αφυδάτωσης, πονοκεφάλων, δυσκοιλιότητας, αυξημένου ουρικού οξέος καθώς και αβιταμινώσεων.

loading...

Οι δίαιτες χαμηλές σε υδατάνθρακες παρουσιάζουν τον κίνδυνο να είναι διατροφικά ανεπαρκής. Αυτό συμβαίνει διότι οι δίαιτες αυτές μειώνουν την πρόσληψη φυτικών ινών, βιταμινών, ασβεστίου, καλίου και μαγνησίου που θεωρούνται σημαντικά για την διατήρηση της υγείας του σώματος μας. Όσον αφορά το καρδιαγγειακό μας σύστημα, η υπερβολική πρόσληψη κορεσμένων λιπών (από αυξημένη κατανάλωση κόκκινου κρέατος, κίτρινων τυριών και ζωικού λίπους) μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις αυξάνοντας τα επίπεδα της ολικής και LDL χοληστερίνης και έτσι τον κίνδυνο για δημιουργία αθηρωματικής πλάκας, θρόμβωσης, επιβαρύνοντας την καρδιαγγειακή λειτουργία. Όσον αφορά την σωστή λειτουργία των οστών μας και την πρόληψη της οστεοπόρωσης, οι δίαιτες χαμηλές σε υδατάνθρακές αυξάνουν την απέκκριση ασβεστίου από τα ούρα. Αυτό θεωρείται ιδιαιτέρα σημαντικό ειδικότερα για τις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση όσο και για την γεροντική ηλικία όπου οι κίνδυνοι είναι αυξημένοι για την μείωση την οστικής μάζας και την εμφάνιση οστεοπόρωσης

Αξίζει να δείτε...

Συμβουλές αντιμετώπισης του μετεωρισμού (πρήξιμο)

Νιώθετε πρήξιμο στην κοιλιά και δυσκολεύεστε να το αντιμετωπίσετε? Οι διατροφικές οδηγίες που ακολουθούν θα ...