Τρίτη , Σεπτέμβριος 26 2017
Home / Διατροφή / Τρώγοντας φτιάχνουμε την διάθεση!

Τρώγοντας φτιάχνουμε την διάθεση!

Οι διατροφικές μας επιλογές, εκτός από την εμφάνισή μας, επηρεάζουν και τη διάθεσή μας και τη συναισθηματική μας κατάσταση, πράγμα που σημαίνει ότι μια κακή διατροφή μπορεί να είναι μια από τις αιτίες μελαγχολίας, και κακοκεφιάς.
Και επειδή τελευταία συμβαίνει να έρχομαι σ” επαφή με πεσμένες διαθέσεις σας παρεθέτω κάποιες τροφές πλούσιες σε τρυπτοφάνη που ανεβάζουν φυσικά την σεροτονίνη και μας κάνουν πιο ευδιάθετους !

Βρώμη: η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται
Λίγη βρώμη στο πρωινό θα βοηθήσει να πάει καλά η μέρα και ο λόγος είναι οι υδατάνθρακες που περιέχει, οι οποίοι προκαλούν την απελευθέρωση σεροτονίνης, ενός νευροδιαβιβαστή που βελτιώνει τη διάθεσή μας και μπορεί να μας βοηθήσει ακόμη και να κοιμόμαστε καλύτερα. με ενέργεια και χαμόγελο.

Γάλα: μας ηρεμεί και μας ευχαριστεί
Όπως φαίνεται, εκτός του ότι περιέχει ασβέστιο και κάνει καλό στα οστά, υπάρχουν και άλλοι λόγοι για να πίνουμε γάλα και ένας απ’ αυτούς είναι ότι αποτελεί καλή πηγή τρυπτοφάνης – όπως και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα. Έτσι, προσθέτοντας γάλα στα δημητριακά σας, η σεροτονίνη αυξάνεται κι εσείς ηρεμείτε, μειώνετε το στρες και αυξάνετε την καλή σας διάθεση.

Καφές: εθιστικός αλλά ευεργετικός
Ο καφές περιέχει κάτι που παγκοσμίως θεωρείται μια πολύ ισχυρή ψυχοδιεγερτική ουσία: καφεΐνη. Αυξάνει το ρυθμό του μεταβολισμού και τα επίπεδα ενέργειας του οργανισμού μας, μας καθιστά περισσότερο σε ετοιμότητα, ενώ ταυτόχρονα διεγείρει τα κέντρα του εγκεφάλου που σχετίζονται με την ευχαρίστηση.

Μπανάνες: γλυκαίνουν τη… ζωή
Υπάρχουν έρευνες του πρόσφατου παρελθόντος που αποδεικνύουν ότι άνθρωποι που πάσχουν από κατάθλιψη αισθάνονται πολύ καλύτερα τρώγοντας μια μπανάνα και ο λόγος είναι ότι τα φρούτα αυτά περιέχουν τρυπτοφάνη και χωρίς να αποτελούν βασικές πηγές της, φαίνεται πως φέρνουν αποτελέσματα. Συν τοις άλλοις, οι μπανάνες ελέγχουν τα επίπεδα γλυκόζης του αίματος με τη βιταμίνη Β6 που περιέχουν και μας χαλαρώνουν με φυσικό τρόπο, μετατρέποντας τη φαινυλαλανίνη σε ντοπαμίνη (νευροδιαβιβαστής που σχετίζεται με τη διάθεση).

loading...

Αβοκάντο: για περισσότερα χαμόγελα
Τα μονοακόρεστα λιπαρά στα αβοκάντο βοηθούν τον εγκέφαλο να ευαισθητοποιείται περισσότερο στη σεροτονίνη, αλλά πέρα απ’ αυτό, τα λιπαρά αυτά βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης σε βάθος χρόνου κι έτσι έχουμε διπλό όφελος με την κατανάλωσή τους. Και σαν να μην είναι αυτά αρκετά, τα αβοκάντο έχουν αρκετά υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β6.

Γαλοπούλα: ό,τι πρέπει για καλύτερο ύπνο
Ένα από τα αγαπημένα μας πουλερικά, η γαλοπούλα, όχι μόνο είναι ό,τι πρέπει για μια πιο υγιεινή διατροφή, αλλά περιέχει τρυπτοφάνη η οποία είναι σημαντική για την ποιότητα του ύπνου μας, αλλά και για την καλή μας διάθεση, όπως και φαινυλαλανίνη, την οποία ο εγκέφαλος μετατρέπει σε ντοπαμίνη.

Ψάρι: τα λιπαρά τους μας κάνουν καλό

Όποτε αισθάνεστε «πεσμένοι», λίγο ψάρι είναι η κατάλληλη τροφή για να αισθανθείτε λίγο καλύτερα. Τα υψηλά επίπεδα των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων που περιέχονται στα λιπαρά ψάρια φαίνεται πως δρουν ευεργετικά ενάντια στη μελαγχολία, αυξάνουν τα επίπεδα της σεροτονίνης και ο ψευδάργυρος που περιέχουν βελτιώνει τη δεκτικότητα του εγκεφάλου σε αυτό το νευροδιαβιβαστή. Μην ξεχνάτε πως όσο πιο λιπαρό είναι το ψάρι, τόσο το καλύτερα από άποψη περιεκτικότητας σε ωμέγα-3, γι’ αυτό προτιμήστε τις σαρδέλες, τη ρέγκα ή το σολομό, ο οποίος μάλιστα αποτελεί φυσική πηγή βιταμίνης D, που σύμφωνα με έρευνες αυξάνει τα επίπεδα σεροτονίνης.

Καρύδια:
Θεωρούνται «τροφή του εγκεφάλου» , ενώ αποτελούν εξαιρετική πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων , είναι πλούσια σε τρυπτοφάνη, παρουσιάζοντας τις ίδιες ιδιότητες με άλλες τροφές που την περιέχουν (καλύτερο ύπνο, βελτίωση της διάθεσης).

Αλκοόλ: ένα ποτηράκι «κρύβει» οφέλη
Να κάτι που όλοι ξέρουμε σίγουρα ότι «δουλεύει» και μπορεί όντως να μας κάνει να αισθανθούμε καλύτερα. Σύμφωνα με μελέτες, όσοι καταναλώνουν αλκοόλ σε φυσιολογικές ποσότητες (1 ποτήρι την ημέρα οι γυναίκες και 2 οι άντρες), παρουσιάζουν λιγότερα συμπτώματα κατάθλιψης.

Μαύρη σοκολάτα: και βλέπουμε… άσπρη μέρα
Εκτός, λοιπόν, του ότι μας αφήνει γλυκιά γεύση στο στόμα και περιέχει αντιοξειδωτικά που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες και βελτιώνουν τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο, η σοκολάτα έχει και μια ήπια, προσωρινή δράση στη διάθεσή μας.

Και μην ξεχνάτε, μαζί με τις προσαρμογές στη διατροφή σας να κάνετε και κάτι άλλο που σας εγγυάται εκτόνωση, βελτίωση διάθεσης, αλλά και καλύτερη σιλουέτα: άσκηση!

Αξίζει να δείτε...

Τι να κάνεις αν το στομάχι σου είναι βαρύ

Καταλαβαίνεις ότι σε αυτήν την κατάσταση φτάσαμε γιατί δεν έγινε τίποτα από τα παραπάνω. Anyway! ...