Σάββατο , Νοεμβρίου 18 2017
Home / Διαιτολόγοι - Διατροφολόγοι / Το φρούτο του καλοκαιριού

Το φρούτο του καλοκαιριού

Το καρπούζι (ή υδροπέπονο, σύμφωνα με τα λεξικά) είναι το κατεξοχήν φρούτο του καλοκαιριού. Αρέσει σε μικρούς και μεγάλους, για τη γλυκειά γεύση του, αλλά και τη δροσιά του. Καταλανώνεται συνήθως σε μεγάλες ποσότητες, αν και συχνά συνοδεύεται με ανακριβείς (και αντικρουόμενους) ισχυρισμούς, όπως ότι «το καρπούζι παχαίνει» , «είναι ακατάλληλο για διαβητικούς», «αδυνατίζει» κλπ.

Ποια είναι η αλήθεια;

Το καρπούζι έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό- το νερό αντιστοιχεί στο 90% περίπου του βάρους του. Έχει σχετικά λίγες θερμίδες.  Δύο φλυτζάνια καρπούζι αποδίδουν 80-100 θερμίδες, όσες περίπου και μια μικρή μπανάνα ή ένα μεγάλο μήλο. Είναι πλούσιο σε βιταμίνη Α και βιταμίνη C, περιέχει σημαντικές ποσότητες βιταμινών του συμπλέγματος Β, ενώ έχει και αρκετά ιχνοστοιχεία, όπως κάλιο, ασβέστιο και σίδηρο. Επιπλέον είναι πηγή φυτικών ινών και φυτοστερολών.

loading...

Το καρπούζι λοιπόν μπορεί να συμπληρώσει ιδανικά ένα γεύμα ή να αποτελέσει σνακ τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού, φτάνει να μη γίνουν υπερβολές στην ποσότητα (1-2 λεπτές φέτες είναι αρκετές).   Επιπλέον, για τους λάτρεις του καρπουζιού, υπάρχουν αφθονες συνταγές για γλυκά με βάση το καρπούζι, όπως γλυκό του κουταλιού, γρανίτα, μους, μαρμελάδα κλπ.
Αίνιγμα
Πράσινος πύργος, κόκκινα παράθυρα
μαύροι καλογέροι κατοικούνε μέσα. Τι είναι;

Γνωμικά
Δε χωράνε 2 καρπούζια στην ίδια μασχάλη
Το καρπούζι κι ο άνθρωπος δε φαίνονται απέξω, τι λογής είναι από μέσα.

Αξίζει να δείτε...

Το Σωστό Πρωινό

Για να το πετύχεις αυτό, έχε υπόψη σου τρεις κατηγορίες τροφών: 1. Ολικής αλέσεως υδατάνθρακες ...