Σάββατο , Αύγουστος 24 2019
Home / Διαιτολόγοι - Διατροφολόγοι / Το Κρεμμύδι είναι Υγεία

Το Κρεμμύδι είναι Υγεία

Εάν βρεθήκατε σε αυτή τη σελίδα επειδή έχετε ακούσει για τα οφέλη του κρεμμυδιού για την υγεία και θέλετε να μάθετε περισσότερα, ετοιμαστείτε να εκπλαγείτε!

Εάν δεν καταναλώνετε κρεμμύδια, μετά την ανάγνωση του συγκεκριμένου άρθρου σίγουρα θα ξεκινήσετε!

Τα οφέλη από την κατανάλωση κρεμμυδιών είναι γνωστά εδώ και χιλιάδες χρόνια, αλλά οι επιστημονικές έρευνες του ταπεινού αυτού λαχανικού και τις ευεργετικές επιδράσεις του στην υγεία μας ξεκίνησαν σχετικά πρόσφατα.

Οι μελέτες έχουν επιβεβαιώσει ότι το κρεμμύδι πράγματι έχει πολλές δραστικές ουσίες με ευεργετική δράση σε πληθώρα παθήσεων.

  • Τα φλαβονοειδή στα κρεμμύδια εμφανίζονται σε μεγαλύτερη περιεκτικότητα στα εξωτερικά στρώματα τους. Για τη μεγιστοποίηση των οφελών τους για την υγεία σας, ξεφλουδίστε ελάχιστα το κρεμμύδι αφαιρώντας μόνο το εξωτερικό περίβλημα.

Ακόμα και το λίγο παραπάνω ξεφλούδισμα αυξάνει την ανεπιθύμητη απώλεια φλαβονοειδών. Για παράδειγμα, το κόκκινο κρεμμύδι μπορεί να χάσει περίπου το 20% της κερκετίνης  και περίπου το 75% των ανθοκυανιδών αν ξεφλουδιστεί «υπερβολικά».

  • Το συνολικό περιεχόμενο των πολυφαινολών του κρεμμυδιού είναι πολύ μεγαλύτερο από ότι πιστεύουμε. Οι πολυφαινόλες αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες κατηγορίες φυτοθρεπτικών στα τρόφιμα. Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει όλα τα φλαβονοειδή καθώς και τις τανίνες.

Το σύνολο των πολυφαινολών στα κρεμμύδια δεν είναι μόνο υψηλότερο από τα υπόλοιπα λαχανικά που ανήκουν στο γένος ‘Αλλιο, όπως το σκόρδο και τα πράσα, αλλά και από τις τομάτες, τα καρότα και τις κόκκινες πιπεριές.

  • Μέσα στην κατηγορία των πολυφαινολών , τα κρεμμύδια έχουν υψηλή περιεκτικότητα και σε φλαβονοειδή. Για παράδειγμα, σε κατά βάρος συγκέντρωση, τα κρεμμύδια ανήκουν στα 10 πρώτα πιο κοινά ανά κατανάλωση λαχανικά, λόγω της περιεκτικότητας τους σε κουερσετίνη (κερκετίνη).

Αν και το μέσο κρεμμύδι περιέχει λιγότερο από 100 χιλιοστόγραμμα κουερσετίνης (κερκετίνης) ανά 100 γραμμάρια, υπάρχουν και μερικά που υπερβαίνουν αυτό το ποσό.

loading...
  • Όταν τα κρεμμύδια σιγοβράσουν για σούπα, η ποιότητα της κουερσετίνης (κερκετίνης) δεν υποβιβάζεται. Απλά μεταφέρεται στο νερό της σούπας. Εάν μαγειρέψετε την κρεμμυδόσουπα σε χαμηλή φωτιά, μπορεί να διατηρήσετε τα υγιεινά πλεονεκτήματα που σχετίζονται με τα φλαβονοειδή.
  • Όταν προσλαμβάνετε την κουερσετίνη (κερκετίνη) με την κατανάλωση κρεμμυδιών αντί την χρήση συμπληρωμάτων διατροφής, έχετε μεγαλύτερη προστασία από το οξειδωτικό στρές.

Η μια κατανάλωνε κίτρινα κρεμμύδια με την υπόλοιπη διατροφή της, ενώ στη δεύτερη ομάδα η κουερσετίνη (κερκετίνη) είχε την μορφή καθαρού εκχυλίσματος. Η μεγαλύτερη προστασία επήλθε στην ομάδα που κατανάλωνε τα φλαβονοειδή στη φυσική τους μορφή και όχι σαν συμπλήρωμα διατροφής.

  • Μερικές μερίδες κρεμμυδιού κάθε βδομάδα είναι επαρκείς για να μειώσουν στατιστικά την πιθανότητα μερικών τύπων καρκίνου. Σχετικά με τον καρκίνο του παχέος εντέρου, του λάρυγγα και των ωοθηκών, 1 με 7 μερίδες κρεμμυδιών, έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης.

Αλλά για να μειωθεί η πιθανότητα του στοματικού και οισοφαγικού καρκίνου θα πρέπει να καταναλώνετε μια μερίδα κρεμμυδιού την ημέρα (περίπου μισή κούπα).

Αντιφλεγμονώδεις Ιδιότητες

Παρόλο που τα κρεμμύδια δεν έχουν μελετηθεί τόσο πολύ όσο το σκόρδο, για συγκεκριμένα φλεγμονώδη προβλήματά της υγείας, όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα ή αλλεργικές αναπνευστικές λοιμώξεις, το συγκεκριμένο λαχανικό του γένους Άλλιο έχει παρόλα αυτά αποδείξει τος αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες του

Στο κρεμμύδι και συγκεκριμένα στο βολβό του, υπάρχει ένα μοναδικό θειούχο μόριο (Onionin A) το οποίο έχει αποδειχθεί ότι αναστέλλει την δραστηριότητα των μακροφάγων, εξειδικευμένα λευκά αιμοσφαίρια που παίζουν καίριο ρόλο στο αμυντικό σύστημα του οργανισμού μας και μια από τις κύριες δραστηριότητες τους είναι η πυροδότηση μιας εκτενούς κλίμακας φλεγμονώδης αντίδρασης.

Ενώ η δραστηριότητα των μακροφάγων είναι τυπικά μια καλή αντίδραση, η πυροδότηση της δραστηριότητας παίζει σημαντικό ρόλο στον έλεγχο των χρόνιων φλεγμονών.

Τα αντιοξειδωτικά στα κρεμμύδια, συμπεριλαμβανομένου και του πιο γνωστού φλαβονοειδή αντιοξειδωτικού, της κουερσετίνης (κερκετίνης), παρέχουν αντιφλεγμονώδη πλεονεκτήματα. Τα συγκεκριμένα αντιοξειδωτικά βοηθάνε στην πρόληψη της οξείδωσης των λιπαρών οξέων στον οργανισμό μας.

Όταν έχουμε χαμηλότερα επίπεδα οξειδωμένων λιπαρών οξέων, ο οργανισμός μας στέλνει λιγότερα μηνύματα με προφλεγμονώδη μόρια , και τα επίπεδα της φλεγμονής διατηρούνται υπό έλεγχο.

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …