Τρίτη , Αύγουστος 21 2018
Home / Διατροφή / Τι να τρώμε για να αποφύγουμε το εγκεφαλικό επεισόδιο!

Τι να τρώμε για να αποφύγουμε το εγκεφαλικό επεισόδιο!

Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η σωστές διατροφικές επιλογές είναι σύμμαχος της καλής υγείας, καθώς συμβάλλουν στην προσπάθεια πρόληψης τεράστιου αριθμού παθήσεων.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το κάλιο, το οποίο βρίσκουμε σε μεγάλες ποσότητες στη μπανάνα, τη γλυκοπατάτα και το αβοκάντο, προστατεύει τις γυναίκες από το εγκεφαλικό τουλάχιστον κατά 12%.

Πιο συγκεκριμένα, οι γυναίκες που έχουν περάσει το στάδιο της εμμηνόπαυσης αντιμετωπίζουν κατά 12% μικρότερο κίνδυνο να πάθουν κάθε είδους εγκεφαλικό και κατά 16% μικρότερο κίνδυνο να πάθουν ισχαιμικό εγκεφαλικό εάν λαμβάνουν καθημερινά επαρκείς ποσότητες καλίου.

loading...

Παλαιότερες μελέτες είχαν υποδείξει ότι το πολύτιμο μέταλλο συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, όμως η συμβολή του στην πρόληψη του εγκεφαλικού παρέμενε ασαφής.

Τα δεδομένα στα οποία βασίστηκε η νέα μελέτη αφορούσαν σε 90.137 γυναίκες ηλικίας 50 έως 79 ετών και κάλυπταν περίοδο 11 περίπου ετών.

Οι γυναίκες που λάμβαναν καθημερινά τις μεγαλύτερες ποσότητες καλίου από τη διατροφή τους αντιμετώπιζαν κατά 10% μικρότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου. Από τις γυναίκες που δεν έπασχαν από υπέρταση, όσες κατανάλωναν το περισσότερο κάλιο αντιμετώπιζαν κατά 27% μικρότερο κίνδυνο ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου και κατά 21% μικρότερο κίνδυνο κάθε είδους εγκεφαλικού. Από τις γυναίκες που παρουσίαζαν αυξημένη αρτηριακή πίεση, όσες κατανάλωναν το περισσότερο κάλιο αντιμετώπιζαν μικρότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

Οι ερευνητές υπογραμμίζουν ότι η επαρκής πρόσληψη καλίου είναι πιθανότατα πιο ευεργετική πριν εκδηλωθεί υπέρταση.

Οι κατευθυντήριες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας υποδεικνύουν ότι οι γυναίκες πρέπει να λαμβάνουν καθημερινά τουλάχιστον 3,510 mg του θρεπτικού συστατικού.

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …