Δευτέρα , Αύγουστος 20 2018
Home / Διατροφή / Τι μπορούμε να κάνουμε για να αποφύγουμε τις τοξίνες από το κρέας!

Τι μπορούμε να κάνουμε για να αποφύγουμε τις τοξίνες από το κρέας!

Το κρέας αποτελεί βασική τροφή για τον άνθρωπο, συντελεί δε στην υγιεινή διατροφή καθώς περιέχει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, σημαντική πηγή βιταμινών ομάδος Β και αποτελεί σπουδαία πηγή σε μέταλλα όπως σίδηρο, ψευδάργυρο, χρώμιο , σελήνιο κ.α.. Ο σίδηρος στο κρέας και ειδικά στο κόκκινο, απορροφάται εύκολα βοηθώντας στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων το οποίο είναι ωφέλιμο ιδιαίτερα στις εγκυμονούσες, και σε κορίτσια στην εφηβεία.

Όμως κατά τη παρασκευή , μαγείρεμα και συντήρηση του κρέατος διάφορες τοξικές ουσίες παράγονται οι οποίες είναι υπεύθυνες για έναν αριθμό από ασθένειες μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται και ο καρκίνος.

Για την αποφυγή και την μείωση αυτών των τοξικών ουσιών από το κρέας δίνονται οι παρακάτω πληροφορίες και συμβουλές:

loading...
  • Η θερμοκρασία κατά το μαγείρεμα είναι πολύ σημαντικός παράγοντας στην δημιουργία τοξικών ουσιών στο κρέας.. Το τηγάνισμα, ψήσιμο στα κάρβουνα και στην σχάρα παράγουν τις περισσότερες ποσότητες τοξινών επειδή οι παραπάνω τρόποι μαγειρέματος απαιτούν υψηλές θερμοκρασίες οι οποίες επηρεάζουν το λίπος.
  • Κατά το ψήσιμο δημιουργείται ένα καβουρδισμένο υπόλειμμα που θεωρείται ότι είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο. Το λίπος που στάζει στα κάρβουνα ή στο σκεύος κατά το ψήσιμο δημιουργεί τοξικές ουσίες που ονομάζονται πολυαρωματικοί υδρογονάνθρακες ( PAHs ), οι οποίοι εμπλέκονται στην ανάπτυξη καρκίνου. Κρέατα που έχουν μαγειρευτεί εν μέρει σε φούρνο μικροκυμάτων και μετά με άλλους τρόπους μαγειρέματος έχουν χαμηλότερα επίπεδα πολυαρωματικών υδρογονανθράκων (PAHs) .
  • Άλλος σημαντικός παράγοντας είναι ο χρόνος παρασκευής: το κρέας που μαγειρεύεται για μεγάλο χρονικό διάστημα με οποιαδήποτε μέθοδο μαγειρέματος θα δημιουργήσει περισσότερες τοξίνες.
  • Δεν χρειάζεται να αποβάλλετε το κρέας από την διατροφή σας. Όμως χρησιμοποιείτε άπαχα μέρη κρέατος και πουλερικών , μειώστε την συχνότητα κατανάλωσης κρέατος και δώστε βάρος στον τρόπο μαγειρέματος. Μαγειρέψτε από πριν το κρέας σε φούρνο μικροκυμάτων ή στην κατσαρόλα και μετά ψήστε το για να του δώσετε νοστιμιά . Αλείφοντας το κρέας με λάδι , λεμόνι, σκόρδο, και αλάτι πριν το ψήσιμο πιστεύεται ότι μειώνει την ποσότητα των τοξινών που δημιουργούνται κατά το ψήσιμό του .
  • Χρησιμοποιείτε μικρές μερίδες κρέατος γιατί έτσι μένουν για λιγότερο διάστημα στην ψηστιέρα και απομακρύνετε όλα τα καμένα (καβουρδισμένα ) μέρη πριν από το σερβίρισμα.
  • Οι καπνιστές τροφές μπορεί να θεωρούνται πολύ νόστιμες , αλλά κατά την παρασκευή τους χρησιμοποιούνται χημικές ουσίες που σε συνδυασμό με τις φυσικές ουσίες στο κρέας και το ψάρι δημιουργούν τοξικές ενώσεις. Αποφεύγετε την κατανάλωση καπνιστών ψαριών και κρεάτων , αλλά αν δεν μπορείτε να το αποφύγετε χρησιμοποιείτε χυμό λεμονιού ή τομάτες που βοηθούν στην ουδετεροποίηση των τοξινών.
  • Παρομοίως τα νιτρικά που χρησιμοποιούνται στην παρασκευή μπέικον , ζαμπόν και άλλων συναφών προιόντων προσδίδοντάς τους ένα έντονο κόκκινο χρώμα πιστεύεται ότι αυξάνουν το κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου. Μην τρέφεστε με τέτοιες τροφές ή τουλάχιστον καταναλώστε τες πάρα πολύ αραιά .
  • Αντί του κρέατος , εξαιρετική πηγή πρωτείνης αποτελούν τα ξερά φασόλια ,τα ρεβύθια , οι φακές και γενικώς όλα τα όσπρια.

Γενικώς για να έχετε ισορροπημένα γεύματα και να καταναλώνετε το κρέας σε λογικά επίπεδα να θυμάστε ότι τα δύο-τρίτα του πιάτου πρέπει να περιέχουν διάφορα λαχανικά και τροφές ολικής άλεσης και μόνον το ένα τρίτο προϊόντα ζωικής προέλευσης.

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …