Κυριακή , Νοεμβρίου 19 2017
Home / Διαιτολόγοι - Διατροφολόγοι / Τι μας συμβουλεύει η διατροφολόγος για τον σακχαρώδη διαβήτη

Τι μας συμβουλεύει η διατροφολόγος για τον σακχαρώδη διαβήτη

Ο σακχαρώδης διαβήτης είναι ένα σύνδρομο το οποίο εμφανίζει διαταραχή στο μεταβολισμό της γλυκόζης, λόγω έλλειψης ινσουλίνης ή αντίστασης στην ινσουλίνη με αποτέλεσμα την αύξηση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα.

Υπάρχουν 3 κύριοι τύποι διαβήτη:

  • Σακχαρώδης διαβήτης τύπου 1
  • Σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2
  • Σακχαρώδης διαβήτης κύησης

Σύμφωνα με τα επιδημιολογικά στοιχεία του 2014, 387 εκατ. άνθρωποι πάσχουν από διαβήτη ενώ εκτιμάται πως μέχρι το 2035 ο αριθμός θα αγγίξει τα 592 εκατ. Στην Ελλάδα από διαβήτη πάσχει το 7,04% του πληθυσμού.
Κύριοι παράγοντες που ευθύνονται για την εμφάνιση στην αντίσταση στην ινσουλίνη είναι:

  1. Παχυσαρκία
  2. Κακή διατροφή
  3. Έλλειψη σωματικής δραστηριότητας
  4. Ηλικία
  5. Οικογενειακό ιστορικό διαβήτη
  6. Εθνικότητα
  7. Υψηλά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης που επηρεάζουν το έμβρυο

Η περίσσεια σωματικού βάρους επάγει ή επιδεινώνει την αντίσταση στην ινσουλίνη, η οποία είναι ένα χαρακτηριστικό του διαβήτη τύπου 2.
Άτομα με υψηλό σωματικό βάρος, αυξημένη κατανάλωση λίπους, μειωμένη φυσική δραστηριότητα και μειωμένη κατανάλωση φυτικών ινών φαίνεται να σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με την εμφάνιση της νόσου. Ο ασθενής δε πρέπει να επαναπαύεται μόνο στο φάρμακο, αλλά είναι απαραίτητη η αλλαγή στη διατροφική του συμπεριφορά.

loading...

Γενικές διατροφικές οδηγίες:

  • Μείωση των προσλαμβανόμενων θερμίδων, ώστε να μειωθεί το υπερβάλλον σωματικό βάρος κατά τουλάχιστον 5%
  • Μείωση του ολικού λίπους σε <30% της ημερήσιας ενεργειακής πρόσληψης
  • Μείωση του κεκορεσμένου λίπους σε <7% της ημερήσιας ενεργειακής πρόσληψης
  • Μείωση των trans λιπαρών οξέων
  • Αύξηση της πρόσληψης φυτικών ινών (τουλάχιστον 25-35 g ημερησίως)
  • Περιορισμός απλών υδατανθράκων και ζάχαρης (κύριοι υπεύθυνοι για την αύξηση του σακχάρου)
  • Σωστός καταμερισμός θρεπτικών συστατικών στα γεύματα της μέρας, ιδιαίτερα των υδατανθράκων
  • 150λεπτά άσκηση την εβδομάδα
  • Αποφυγή κατανάλωσης διαβητικών προϊόντων με φρουκτόζη
  • Καθημερινά 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών
  • Όσπρια 2 φορές την εβδομάδα
  • Χρήση ελαιόλαδου αντί σπορέλαιο και βούτυρο
  • Ψάρι 2 φορές την εβδομάδα
  • Κόκκινο κρέας μια φορά την εβδομάδα

Αξίζει να δείτε...

Pot Pies με κοτόπουλο

Συστατικά 2 κ.σ ελαιόλαδο 1 μεγάλο πράσο καθαρισμένο, ψιλοκομμένο 1 σκ. σκόρδο, ψιλοκομμένη 2 φρέσκα ...