Παρασκευή , Απρίλιος 20 2018
Home / Διαιτολόγοι - Διατροφολόγοι / Τι θα φάμε τα Χριστούγεννα

Τι θα φάμε τα Χριστούγεννα

Είναι γεγονός πως τα εορταστικά τραπέζια είναι φορτωμένα νοστιμιές, γεύσεις, αρώματα αλλά πολλές φορές και θερμίδες και λιπαρά. Για να δούμε, όμως, τη διατροφική αξία των φαγητών που προσφέρονται αυτήν την μέρα. Κυρίαρχη θέση στο εορταστικό τραπέζι λαμβάνει η γεμιστή γαλοπούλα.

Η γαλοπούλα είναι μια καλή επιλογή από τα τρόφιμα που ανήκουν στην ομάδα του κρέατος, δεν αποδίδει πολλές θερμίδες, μάς παρέχει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας ενώ αν καταναλωθεί χωρίς την πέτσα της δεν μας δίνει ‘κακά’ λιπαρά.

Επίσης, η γαλοπούλα είναι πλούσια σε σίδηρο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και φώσφορο. Όσον αφορά τη γέμιση της γαλοπούλας, αυτή αποτελείται κυρίως από ρύζι, βούτυρο, κιμά, κάστανα, σταφίδες και άλλους ξηρούς καρπούς. Η γέμιση αποδίδει αρκετές θερμίδες και θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στην ποσότητα που καταναλώνουμε.

Μια καλύτερη επιλογή είναι η γέμιση που θα φτιάξουμε να περιέχει ρύζι και λαχανικά όπως κρεμμυδάκι, πράσο κ.α. Επιπρόσθετα, αν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ελαιόλαδο ή μαλακή μαργαρίνη αντί για βούτυρο θα αντικαταστήσετε τα ‘κακά’ λιπαρά με ‘καλά’.

Όσον αφορά τη γλυκιά πλευρά του πρωτοχρονιάτικου τραπεζιού, τα μελομακάρονα, οι κουραμπιέδες, οι δίπλες και η βασιλόπιτα έχουν την τιμητική τους. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι οι κουραμπιέδες και τα μελομακάρονα έχουν σχεδόν τις ίδιες θερμίδες, εξαρτάται βέβαια πάντα από τη συνταγή τους.

Από την άλλη συγκρίνοντας τη διατροφική τους αξία, τα μελομακάρονα υπερέχουν γιατί δεν περιέχουν καθόλου ζωικό λίπος, ενώ περιέχουν τα πολύτιμα για το καρδιαγγειακό σύστημα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα (ελαιόλαδο). Επίσης, το ελαιόλαδο, η κανέλα, το πορτοκάλι και το μέλι είναι καλές πηγές αντιοξειδωτικών ουσιών.

loading...

Στον αντίποδα, οι ‘χιονισμένοι’ κουραμπιέδες περιέχουν κορεσμένα λιπαρά οξέα και χοληστερόλη, τα οποία προέρχονται από το ζωικό βούτυρο και τους κρόκους των αυγών.

Από τα γιορτινά γλυκά, οι δίπλες μας δίνουν τις λιγότερες θερμίδες. Οι δίπλες έχουν 87 θερμίδες ανά 30 γραμμάρια και παρασκευάζονται με βασικά συστατικά το αλεύρι, τα αβγά, το ελαιόλαδο, το μέλι, την κανέλα και τα καρύδια.

Οι δίπλες περιέχουν και μονοακόρεστα λιπαρά οξέα (ελαιόλαδο) και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (καρύδια). Η περιεκτικότητά τους σε αντιοξειδωτικές ουσίες είναι υψηλή, καθώς τα συστατικά τους, δηλαδή το ελαιόλαδο, τα καρύδια και η κανέλα, είναι πλούσια κι αυτά με τη σειρά τους σε αντιοξειδωτικά στοιχεία.

Και τελευταίο αφήσαμε το κατεξοχήν πρωτοχρονιάτικο γλυκό, τη βασιλόπιτα.

Η βασιλόπιτα είναι το πιο παχυντικό γλυκό των εορτών, καθώς ένα κομμάτι της μας δίνει 380 θερμίδες. Το συγκεκριμένο γλυκό παρασκευάζεται με αρκετά μεγάλες ποσότητες βουτύρου και αρκετά αυγά με αποτέλεσμα να ανεβαίνει η περιεκτικότητά του σε ‘κακά’ λιπαρά οξέα.

Καλό θα ήταν να καταναλώσετε μόνο ένα κομμάτι.

Η ατμόσφαιρα των γιορτών δίνει σε όλους μας το άλλοθι να μην προσέχουμε τι καταναλώνουμε. Καλό θα ήταν να είμαστε λίγο προσεκτικοί όταν καθόμαστε στο γιορτινό τραπέζι και ιδιαίτερα εκείνοι που έχουν λόγους για να χάσουν βάρος, καθώς η υπερβολική κατανάλωση θερμίδων μπορεί να εμποδίσει τις προσπάθειες μας.

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή ...