Τετάρτη , Δεκέμβριος 13 2017
Home / Δίαιτα / Τι θα συμβεί αν δεν λαμβάνουμε αρκετή πρωτεΐνη στη διατροφή σας;

Τι θα συμβεί αν δεν λαμβάνουμε αρκετή πρωτεΐνη στη διατροφή σας;

Η πρωτεΐνη βοηθά στην σύνθεση των μυών, των οστών, στο δέρμα και στα μαλλιά. Βρίσκεται στην αιμοσφαιρίνη και στα ένζυμα όπου συμβαίνουν χημικές αντιδράσεις σε όλο το σώμα.  Αν και μια ποικιλία τροφίμων παρέχουν πρωτεΐνες, διαφέρουν τα επίπεδα της πρωτεΐνης.  Επειδή η πρωτεΐνη είναι απαραίτητη για ένα υγιές σώμα, η ανεπαρκής διατροφική πρόσληψη πρωτεΐνης μπορεί να έχει εκτεταμένες συνέπειες.

Αμινοξέα

Οι διεργασίες του σώματος που τροφοδοτούνται από χιλιάδες διαφορετικές πρωτεΐνες, οι οποίες δημιουργούνται από αμινοξέα.  Από τα 20 αμινοξέα που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή πρωτεϊνών τα μισά παράγονται από τον οργανισμό.  Τα υπόλοιπα πρέπει να λαμβάνονται μέσω της διατροφής, τα οποία ονομάζονται απαραίτητα αμινοξέα.  Τα τρόφιμα που παρέχουν επαρκείς ποσότητες βασικών αμινοξέων ονομάζονται πλήρεις πρωτεΐνες, ενώ τα τρόφιμα με λίγα ή χαμηλά επίπεδα αμινοξέων είναι ελλιπείς πρωτεΐνες.

 Αποτελέσματα χαμηλής πρόσληψης πρωτεϊνών

Η ανεπαρκής διατροφική πρόσληψη πρωτεΐνης μπορεί να έχει εκτεταμένες συνέπειες.  Η ανεπαρκής πρόσληψη πρωτεϊνών προκαλεί το σώμα να σπάσει τους ιστούς, σύμφωνα με τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ.  Εκτός από την απώλεια μυϊκής μάζας, ο υποσιτισμό πρωτεΐνης μπορεί να μειώσει την ανοσία, να αποδυναμώσει την καρδιά και το αναπνευστικό σύστημα και να ανακόψει την ανάπτυξη, σύμφωνα με την έκθεση στο EveryDiet.com.  Ο υπερβολικός υποσιτισμός πρωτεΐνης προκαλεί το σύνδρομο kwashiorkor, μια κατάσταση που παρατηρείται στις φτωχές χώρες ή μετά από μια φυσική καταστροφή.  Το σύνδρομοKwashiorkor χαρακτηρίζεται από την απώλεια της μυϊκής μάζας, προεξoχή του στομαχιού, μη ανάπτυξη και ενδεχομένως μπορεί να οδηγήσει σε κώμα και θάνατο, σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο τουMarylandSchoolofMedicine.

 Υγεία των οστών

loading...

Η χαμηλή λήψη πρωτεΐνης παρεμβαίνει στην οικοδόμηση και τη διατήρηση των οστών και στους ηλικιωμένους  μπορεί να αυξήσει το ποσοστό των πτώσεων λόγω της μειωμένης μυϊκής μάζας.  Το Διεθνές Ίδρυμα Οστεοπόρωσης (IOF) αναφέρει ότι οι ηλικιωμένοι άνθρωποι που είχαν ανεπαρκή πρόσληψης πρωτεΐνης ήταν επιρρεπείς σε απώλεια οστικής μάζας στο ισχίο και στη σπονδυλική στήλη.  Επιπλέον, τα συμπληρώματα πρωτεΐνης βελτίωσαν την θεραπεία σε ηλικιωμένα άτομα με κάταγμα ισχίου, σε σύγκριση με εκείνους που δεν λαμβάνουν συμπληρώματα.  Η επαρκής πρόσληψη διατροφικής πρωτεΐνης αυξάνει τον παράγοντα-1  ινσουλίνης, ένα συστατικό που βοηθά τον σχηματισμό των οστών που αλλάζει ανάλογα με την άνοδο των επιπέδων της πρωτεΐνης και την πτώση της, σύμφωνα με το IOF.proteines aygoy

 Διαιτητικές πηγές

Ο μέσος ενήλικας χρειάζεται 8 γραμμάρια πρωτεΐνης για κάθε 20 λίβρες του σωματικού βάρους, σύμφωνα με την Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ.  Οι ηλικιωμένοι, τα παιδιά, τα άτομα που είναι ανάπηρα ή αναρρώνουν από τραύμα , οι έγκυες και οι θηλάζουσες γυναίκες χρειάζονται υψηλότερα επίπεδα της πρωτεΐνης, σύμφωνα με EveryDiet.com. Κρέατα (κόκκινο κρέας και πουλερικά), τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα ψάρια και τα οστρακοειδή είναι πηγές πλήρων πρωτεϊνών, όπως είναι και τα φασόλια και όσπρια, ξηροί καρποί, οι σπόροι με φύτρες και η σόγια.  Άλλες φυτικές πηγές, όπως τα δημητριακά, το ρύζι, τα φρούτα και τα πράσινα λαχανικά, παρέχουν ελλιπείς πρωτεΐνες και πρέπει να συνδυαστούν για να φθάσουν τα ελάχιστα συνιστώμενα επίπεδα πρωτεΐνης.  Μια υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή που αποτελείται από μια ποικιλία τροφίμων παρέχει επαρκή ημερήσια ποσότητα  πρωτεΐνης.

 Πρωτεΐνη

Μετά την απομάκρυνση του νερού, η ποσότητα πρωτεΐνης λογαριάζεται στο 75 τοις εκατό του σωματικού βάρους , σύμφωνα με την EveryDiet.com.  Το σώμα δεν μπορεί να αποθηκεύσει την πρωτεΐνη όπως αποθηκεύει το λίπος οπότε πρέπει να προέρχεται από τη διατροφή.  Το σώμα χρησιμοποιεί την πρωτεΐνη για την κατασκευή και τη διατήρηση των μυών και των οστών.  Η πρωτεΐνη είναι απαραίτητο συστατικό των ενζύμων, της αιμοσφαιρίνης, των αντισώματα και των ορμονών.

Αξίζει να δείτε...

Πως θα καταλάβετε ότι πρέπει να τρώτε περισσότερα λαχανικά

Είσαι σίγουρη ότι καταναλώνεις καθημερινά αρκετά λαχανικά, ώστε να εξασφαλίσεις τις φυτικές ίνες και τις ...