Πέμπτη , Ιούλιος 27 2017
Home / Διατροφή / Τεριδόνα και διατροφή

Τεριδόνα και διατροφή

Σήμερα γνωρίζουμε ότι στα παιδιά το ιδανικό είναι να φάνε ένα μικρό γλυκό μόνο μία φορά τη μέρα μετά από κάποιο γεύμα, έτσι ώστε μετά να απομακρυνθούν με το σωστό βούρτσισμα τα κατάλοιπα της ζάχαρης.

Σημαντικό ρόλο παίζει επίσης και η ποιότητα των γλυκών που τρώμε. Τη μεγαλύτερη ζημιά προκαλούν τα κολλώδη γλυκά όπως καραμέλες, τσίχλες με ζάχαρη και ζαχαρωτά παρά γλυκά όπως μπισκότα, σοκολάτες και παγωτά. Αυτό συμβαίνει γιατί η ζάχαρη θα παραμείνει περισσότερη ώρα στο στόμα μας, όταν είναι σε κολλώδη μορφή, μασώντας ένα ζαχαρωτό για παράδειγμα, με αποτέλεσμα φυσικά την παρατεταμένη παραγωγή οξέων από τα τερηδονογόνα βακτήρια. Ιδιαίτερα στα μικρά παιδιά, που είναι ακόμη στο στάδιο της εκπαίδευσης για τη στοματική υγεία, πρέπει να διδαχθούν πως μετά από κάθε γλυκό οφείλουν να απομακρύνουν τη ζάχαρη με το σωστό βούρτσισμα ή έστω και με σκέτο νερό. Σημαντική εξαίρεση στα κολλώδη γλυκά αποτελεί στις μέρες μας το μέλι. Το μέλι, αν και στο παρελθόν έχει ενοχοποιηθεί για την τερηδόνα, σήμερα γνωρίζουμε ότι όταν δεν έχει προσθήκη ζάχαρης, εκτός από την πολύτιμη διατροφική του αξία, έχει και αντιτερηδονογόνο δράση.

Η διατροφική εκπαίδευση της νέας γενιάς στις μέρες μας έχει ιδιαίτερη σημασία. Η παιδική παχυσαρκία αποτελεί μάστιγα και παράλληλα η τερηδόνα αποτελεί πια την πιο συχνή χρόνια παιδική ασθένεια. Μπορούμε με έξυπνους τρόπους να προσφέρουμε στα παιδιά μας τροφές με μεγάλη διατροφική αξία αντί για τροφές πλούσιες σε ζάχαρη και λιπαρά:

  • Έτσι μπορούμε ως σνακ να δώσουμε ένα φρούτο (μια μπανάνα ή ένα μήλο) και ξηρούς καρπούς, αντί για γλυκά και καραμέλες.
  • Οι συσκευασμένοι χυμοί φρούτων και τα αναψυκτικά , που είναι γεμάτοι ζάχαρη και χωρίς κανένα θρεπτικό συστατικό, πρέπει να αντικατασταθούν από φυσικούς χυμούς ή νερό.
  • Οι σοκολάτες και τα συσκευασμένα γλυκάκια που τρελαίνουν τα παιδιά, μπορούν να αντικατασταθούν από μπάρες δημητριακών με μέλι ή κομμάτια μαύρης σοκολάτας.
  • Τα γαλακτοκομικά, που προσφέρουν το απαραίτητο ασβέστιο για γερά και λαμπερά δόντια , πρέπει να είναι βασικό συστατικό μιας ισορροπημένης δίαιτας.

Η στοματική υγεία είναι ένα από τα βασικά κομμάτια μιας καλής γενικότερης υγείας, ιδιαίτερα στους μικρούς ασθενείς.

Αξίζει να δείτε...

Τα πιο επικίνδυνα τρόφιμα του καλοκαιριού

Οι τροφικές δηλητηριάσεις εμφανίζονται συχνότερα το καλοκαίρι λόγω των υψηλότερων θερμοκρασιών που ευνοούν την αλλοίωση ...