Σάββατο , Νοεμβρίου 18 2017
Home / Διαιτολόγοι - Διατροφολόγοι / Τα 10 μεγαλύτερα λάθη της καθημερινής μας διατροφής

Τα 10 μεγαλύτερα λάθη της καθημερινής μας διατροφής

  1. Παραλείπουμε γεύματα:

Ένα από τα κυριότερα λάθη που κάνουμε είναι η παράλειψη γευμάτων και κυρίως του πρωινού. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να «ρίχνει» τον μεταβολισμό μας και να οδηγεί τον οργανισμό στο να αποθηκεύει πιο εύκολα λίπος. Επιπλέον, με αυτόν το τρόπο όταν έρχεται η ώρα για να φάμε, πέφτουμε «με τα μούτρα» καταναλώνοντας μεγάλες ποσότητες φαγητού.

Αν καθιερώσουμε να τρώμε μικρότερες ποσότητες περισσότερες φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας, τότε θα κάνουμε καλύτερες καύσεις και δε θα πεινάμε συνέχεια.

  1. Δεν τρώμε φρούτα και λαχανικά

Η μειωμένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών συνοδεύεται και από μειωμένη κατανάλωση φυτικών ινών βιταμινών και μετάλλων, απαραίτητων για την υγεία και τη καλή λειτουργία του οργανισμού μας, που όταν λείπουν έχουν επιπτώσεις στην υγεία αλλά και στο βάρος μας.

  1. Κατανάλωση γλυκού κάθε μέρα και κυρίως μετά το φαγητό

Η κατανάλωση γλυκών σε καθημερινή βάση έχει άμεσο αντίκτυπο στο βάρος μας. Εδώ πρέπει να βάλουμε ένα μέτρο τρώγοντας γλυκό 2 φορές την εβδομάδα και όχι μαζί με το φαγητό επιβαρύνοντας κατά πολύ το θερμιδικό περιεχόμενο του γεύματος μας. Έτσι δε θα χρειάζεται να ανησυχούμε για τα κιλά μας.

  1. Αυξημένη κατανάλωση έτοιμου φαγητού (junk food)

Η αυξημένη κατανάλωση «γρήγορου» φαγητού συμβάλλει στην εμφάνιση και στη διόγκωση προβλημάτων υγείας από πολύ μικρή ηλικία. Αυτά τα γεύματα είναι πλουσιότερα σε θερμίδες, κορεσμένα λιπαρά, αλάτι και χοληστερόλη και αντικαθιστούν γεύματα σπιτικά που θα ήταν πιο υγιεινά και πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Βάλτε μέτρο στην κατανάλωση του «junk food».

  1. Δεν πίνουμε αρκετό νερό

Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας είναι η ενυδάτωση μας, την οποία πολλές φορές παραμελούμε. ΠΡΟΣΟΧΗ: Το νερό είναι αναγκαίο για την καύση των θερμίδων.

Αν αφήσετε τον εαυτό σας να αφυδατωθεί ο μεταβολισμός σας υπολειτουργεί και αυτό σημαίνει αργότεροι ρυθμοί στην απώλεια βάρους.

Δεν ξεχνάμε λοιπόν να πίνουμε καθημερινά 8-10 ποτήρια νερό.

  1. Υποτιμάμε τις θερμίδες που καταναλώνουμε

Η υποτίμηση των θερμίδων από τα τρόφιμα που καταναλώνουμε και η υπερεκτίμηση των θερμίδων που καίμε είναι από τα σημαντικότερα σημεία που πρέπει να τονιστούν όσον αφορά τη διατήρηση ή την απώλεια βάρους.

ΠΡΟΣΟΧΗ: ό,τι είναι υγιεινό δε σημαίνει πως δεν έχει και θερμίδες. Για παράδειγμα 100 γρ. ξηρών καρπών περιέχουν περίπου 600 kcal και με 1 ώρα περπάτημα καίμε περίπου 150 kcal.

loading...
  1. Αποφεύγουμε το βραδινό

Πολλές φορές ακούμε πως το πρώτο πράγμα που κάνουν τα άτομα που θέλουν να προσέξουν τη διατροφή τους είναι να κόψουν το βραδινό τους. ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ!

Το βραδινό ΔΕΝ μετατρέπεται (εάν φυσικά είναι σε λογικές ποσότητες) σε λίπος και είναι εξίσου σημαντικό με τα υπόλοιπα γεύματα.

Ένα ελαφρύ γεύμα το βράδυ βοηθά στον έλεγχο του βάρους, στον έλεγχο της όρεξης και στην ποιότητα του ύπνου. ΠΡΟΣΟΧΗ: Η λέξη «ελαφρύ», δεν είναι τυχαία!

  1. Συχνό τσιμπολόγημα

Όσον αφορά το τσιμπολόγημα με κριτσίνια, κουλουράκια, σοκολατάκια, ξηρούς καρπούς κτλ. είναι σημαντικό να πούμε πως οι θερμίδες τους δεν είναι λίγες. Αντίθετα, αθροιστικά, στο τέλος της ημέρας είναι πολλές!

Αυτή η συνήθεια να ΜΑΣΟΥΛΑΜΕ συνεχώς κάτι δεν βοηθάει στο να διατηρήσουμε το βάρος μας. Εάν είναι δύσκολο να κόψετε αυτή τη συνήθεια φροντίστε να καταναλώνετε τραγανά λαχανικά που θα καλύψουν το κενό των κακών σνακ.

  1. Τρώμε πολύ μεγάλες μερίδες φαγητού

Η μερίδα που σερβίρεται στα εστιατόρια και η μερίδα που σερβίρουμε οι ίδιοι στον εαυτό μας, πολλές φορές δεν έχει καμία σχέση με τη μερίδα που μας αναλογεί, έτσι ώστε να χορτάσουμε και να προσέξουμε να μην είμαστε υπερβολικοί.

Για κάθε άνθρωπο η κατάλληλη μερίδα μπορεί να διαφέρει, καθώς εξαρτάται τόσο από τις «καύσεις» του όσο και από τα υλικά που συνθέτουν ένα γεύμα.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Αντιληφθείτε τα όρια σας και μη τρώτε περισσότερο από όσο χρειάζεστε.

  1. Αποφεύγουμε τα λιπαρά και τους υδατάνθρακες

Δεν χρειάζεται να δαιμονοποιούμε τους υδατάνθρακες και τα λιπαρά!

Το ότι τρώμε λιπαρά δε σημαίνει πως τα αποθηκεύουμε σε λίπος και το ότι τρώμε υδατάνθρακες δε σημαίνει πως σαμποτάρουν την απώλεια βάρους. Απλά πρέπει να επιλέγουμε καλά λιπαρά όπως ελαιόλαδο, αβοκάντο, αμύγδαλα, καρύδια, λιπαρά ψάρια κτλ. Να επιλέγουμε κυρίως σύνθετους υδατάνθρακες που περιέχουν περισσότερα θρεπτικά συστατικά, έχουν μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και μεταβολίζονται με πιο αργό ρυθμό, όπως δημητριακά και ψωμί ολικής άλεσης, νιφάδες βρώμης κτλ.

ΟΛΑ τα θρεπτικά συστατικά είναι απαραίτητα για τη καλή και ομαλή λειτουργία του οργανισμού μας.

Αυτά είναι τα 10 λάθη στη καθημερινότητα μας, που οδηγούν σε ανεπιθύμητα αποτελέσματα τα οποία όμως είναι στο χέρι μας να αλλάξουμε.

Να θυμάστε πως δεν υπάρχουν καλά ή κακά τρόφιμα. Το λάθος είναι η υπερκατανάλωση στη συχνότητα και την ποσότητα.

Η υγιεινή διατροφή μπορεί να μας χαρίσει υγεία, ευεξία και προστασία από μελλοντικά προβλήματα χτίζοντας ένα γερό οργανισμό!

Αξίζει να δείτε...

Το Σωστό Πρωινό

Για να το πετύχεις αυτό, έχε υπόψη σου τρεις κατηγορίες τροφών: 1. Ολικής αλέσεως υδατάνθρακες ...