Σάββατο , Οκτώβριος 21 2017
Home / Δίαιτα / Τα τρόφιμα της αποτοξίνωσης

Τα τρόφιμα της αποτοξίνωσης

Σταφύλι: Τα σταφύλια περιέχουν σημαντικό ποσοστό φλαβονοειδών και ανθοκυανίνες, που δρουν ως αντιοξειδωτικά.

Σκόρδο: ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Λιναρόσπορος: Είναι μια καλή πηγή βιταμινών, μετάλλων και φυτικών ινών και είναι η πιο πλούσια φυτική πηγή σε ω-3 λιπαρά οξέα.

Αγκινάρα: Τα δύο βασικά συστατικά της αγκινάρας είναι η σιλυμαρίνη και η κυναρίνη. Η σιλυμαρίνη είναι μία ισχυρή αντιοξειδωτική ουσία, η οποία καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες στο οργανισμό μας. Επίσης έχει αποδειχθεί ότι διατηρεί υγιές το ήπαρ. Το δεύτερο σημαντικό συστατικό της αγκινάρας, η κυναρίνη, διεγείρει την παραγωγή και έκκριση χολής και έτσι βελτιώνονται τα συμπτώματα των γαστρεντερικών προβλημάτων. Η κατανάλωση αγκινάρας αλλά και αφεψημάτων με εκχυλίσματα αγκινάρας, έχει διαπιστωθεί ότι μειώνουν τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα, έχουν αποτοξινωτική δράση και ρυθμίζουν την αρτηριακή πίεση χάρη στη διουρητική δράση της.

Πικραλίδα: Η πικραλίδα ή αλλιώς ταραξάκο, ρυθμίζει την όρεξη, συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία του ήπατος και έχει βοηθάει στον έλεγχο της χοληστερίνης

Κρεμμύδι: Με αξιοσημείωτη περιεκτικότητα σε αλυσίνη και βιταμίνη C, απαραίτητο σε διαιτολόγια αποτοξίνωσης.

Φράουλες (και όλα τα μούρα): Ένα φρούτο με πολλές θρεπτικές ουσίες και θεραπευτικές ιδιότητες. Είναι πλούσιες σε ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, βιταμίνη C, φυτικές ίνες κτλ. Παρουσιάζουν αντικαρκινικές, αντιφλεγμονώδες και αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Είναι πλούσιες σε φαινόλες καθώς και σε βιταμίνη Α.

Κουρκουμάς (τούρμερικ, κιτρινόριζα): Μπαχαρικό με ισχυρές αντικαρκινικές, αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες –δίνει το χαρακτηριστικό κίτρινο χρώμα στο κάρυ

loading...
Ο 10λογος της αποτοξίνωσης

1. Ξεκινάμε τη μέρα μας με ένα κοκτέιλ που φτιάχνουμε με 1 μεγάλη κούπα ζεστό νερό, τον φρέσκο χυμό από μισό λεμόνι ή ένα ολόκληρο λάιμ. Αν θέλουμε, προσθέτουμε 1 κ.γ. τριμμένη φρέσκια  πιπερόριζα (τζίντζερ) και 1 κ.γ μέλι.

2. Αυξάνουμε σταδιακά την ποσότητα του νερού που πίνουμε με στόχο τα 2 λίτρα την ημέρα, ίσως και 3 αν έχουμε καύσωνα ή αν κινούμαστε πολύ σε εξωτερικούς χώρους ή αν βρισκόμαστε στην παραλία.

3. Πίνουμε φυσικούς χυμούς από φρούτα χωρίς πρόσθετη ζάχαρη, χυμούς από λαχανικά με λεμόνι (αν θέλουμε) και ροφήματα από βότανα.

3. Εξαλείφουμε από το πιάτο μας όλα τα τρόφιμα που περιέχουν άσπρη ζάχαρη και άσπρο αλεύρι (αυτό θα μειώσει την επιθυμία για γλυκό) και όλα τα επεξεργασμένα τρόφιμα.

4. Αν αισθανόμαστε την ανάγκη για γλυκό, προτιμάμε γλυκά με μέλι, στέβια ή σιρόπι αγαύης.

5. Αποκλείουμε τα πιάτα με κόκκινο κρέας, μειώνουμε στο ελάχιστο τα πιάτα με λευκό κρέας και προτιμάμε το ψάρι και κυρίως τα παχιά μικρόψαρα (γαύρο, σαρδέλα) και πηγές φυτικής πρωτεΐνης όπως την κινόα, τα όσπρια , τους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους (ανάλατους).

6. Τρώμε χωρίς περιορισμός σαλάτες είτε ωμές είτε ψητές είτε βραστές, με όσα και όποια λαχανικά θέλουμε με λεμόνι, ελαιόλαδο, σκόρδο, κρεμμύδι, αρωματικά βότανα και αν μας αρέσουν οι καυτερές γεύσεις, με  καυτερές πιπεριές ή πιπέρι ή σιναπόσπορο.

7.  Προτιμάμε κατά το δυνατόν τα οργανικά προϊόντα.

8. Δίνουμε βάρος στην κατανάλωση τροφίμων ολικής αλέσεως (δημητριακά, ζυμαρικά, ψωμί πολύσπορο, καστανό/αναποφλοίωτο ρύζι).

9. Αν αισθανόμαστε την ανάγκη για γλυκό, προτιμάμε γλυκά με μέλι, στέβια και σιρόπι αγαύης.

10. Αποφεύγουμε την κατανάλωση αλκοόλ και καφέ

Αξίζει να δείτε...

Μπορεί κάτι ελαφρύ να με χορτάσει;

Φυσικά και μπορεί, αρκεί να κάνεις τις σωστές επιλογές! Για την ακρίβεια, αυτό είναι το ...