Παρασκευή , Ιούλιος 20 2018
Home / Διατροφή & Υγεία / Τα πιο υγιεινά ήδη ψωμιού

Τα πιο υγιεινά ήδη ψωμιού

Οι περισσότερες δίαιτες και διατροφές προκειμένου να χάσουμε βάρος ή έστω να διατηρήσουμε τη σιλουέτα μας- δεν αγαπούν το ψωμί ή έστω το περιορίζουν. Το ψωμί όμως είναι βασικό συστατικό της διατροφής μας – ιδίως στη Μεσόγειο- αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Αποτελεί σημαντική πηγή ενέργειας, μας τονώνει, μπορεί να ηρεμήσει το στομάχι μας αν αντιμετωπίζουμε αναγούλα ή hangover και φυσικά είναι μια εύκολη λύση σε στιγμές που δεν προλαβαίνουμε να μαγειρέψουμε.

Ποιος θα μπορούσε άλλωστε να φανταστεί πρωινό χωρίς ψωμί; Να το αποκλείσει παραδείγματος χάρη εντελώς από τη δίαιτά του. Δύσκολο! Όπως όλες οι τροφές, έτσι και το ψωμί, όταν καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες, προσθέτει βάρος. Λογικό το βρίσκουμε. Δεν συγκαταλέγεται όμως, όπως πιστεύουν πολλοί, στις παχυντικές τροφές. Όταν το τρώμε με μέτρο, δεν παχαίνει. Ας δούμε, λοιπόν, τι γίνεται με τα είδη ψωμιού και την επίδρασή τους στο μεταβολισμό μας.

Ψωμί χωρίς γλουτένη

Θα το βρείτε σε καταστήματα με βιολογικά προïόντα και θα σας κάνει να ξεχάσετε το φούσκωμα. Είναι πιο σκληρό από το συνηθισμένο και μπορεί να παρασκευαστεί με το αλέυρι της επιλογής σας. Μπορείτε επίσης να το παρασκευάσετε μόνη σας- καθώς κυκλοφορούν πολλές συνταγές στο ίντερνετ.

Ζυμωτό

Αν δεν σας περισσεύει χρόνος δεν είναι η καλύτερη επιλογή- διατηρείται όμως περισσότερο και όπως και να το κάνουμε, ξέρετε τι υλικά έχετε χρησιμοποιήσει. Έχει 289 θερμίδες ανά 100 γραμμ. Παρασκευάζεται συνήθως με σκληρό αλεύρι και περιέχει μόλις 0,4% λιπαρά.

Πολύσπορο

Είναι  ελαφρώς πιο παχυντικό από το ψωμί ολικής άλεσης εξαιτίας της περιεκτικότητάς του σε σπόρους, παραμένει όμως το πιο υγιεινό και ευεργετικό στο πεπτικό μετά το ολικής.

Χωριάτικο Ψωμί

Είναι γευστικό και αγαπημένο. Περιέχει περισσότερες πρωτεΐνες από το λευκό ψωμί: περίπου 12% του βάρους του (όπως το ολικής αλέσεως), ενώ τα λιπαρά του είναι μόλις 0,6 γραμμ. ανά 100 γραμμάρια. Δεν έχει κάτι ιδιαίτερο σαν χαρακτηριστικό και το τρώμε με μέτρο.

loading...

Ζαπάτα

Περιέχει 275 θερμίδες ανά 100 γραμμ. Είναι πιο σκληρό και περιέχει αέρα οπότε μας δίνει την αίσθηση κορεσμού. Το θετικό είναι ότι περιέχει ελάχιστα λιπαρά, μόλις 0,5 γραμμ. στα 100.

Βιολογικό ψωμί

Είναι εξαιρετικά  νόστιμο και φυσικά υγιεινό θυμίζοντας έντονα  χωριάτικο. Θα το βρείτε σε καταστήματα βιολογικών προϊόντων ή σε μεγάλα super market. Προτιμήστε το συσκευασμένο σε αυτή την περίπτωση απλά για να είστε σίγουρη ότι πρόκειται για «Προϊόν βιολογικής καλλιέργειας», και δεν πληρώνεται τσάμπα ταμπέλα.

Ψωμί του τοστ

Σίγουρα είναι το πιο βολικό, γρήγορο και διατηρείται περισσότερο. Υπάρχουν όλοι σχεδόν οι τύποι ψωμιού για να διαλέξετε και περιέχει επίσης κάπου  5 γραμμ. λιπαρά ανά 100 γραμμ. θα βρείτε συσκευασίες λευκού, χωρίς κόρα, σταρένιου, ολικής, με σίκαλη, light ακόμη  με 2,9 γραμμ. λιπαρά ανά 100 γραμ… Καλό είναι όμως να θυμάστε πως όλο και κάποια συντηρητικά θα περιέχει.

Αραβική πίτα

Η αραβική πίτα θεωρείται από τις πιο υγιεινές επιλογές είναι, όμως, πλούσια σε λιπαρά (18,5 γραμμ. ανά 100 γραμμ.) και είναι σχετικά δύσπεπτη. Με την κατάλληλη και ελαφριά γέμιση όμως μπορεί να ισορροπήσει.

Προψημένο

Το σερβίρουν τα περισσότερα ετσιατόρια και το βρίσκουμε στις μεγάλες αλυσίδες super market. Είναι μία καλή λύση για όσους επιθυμούν ζεστό ψωμάκι να συνοδεύει το φαγητάκι τους. Περιέχει όμως μύκητες σε μεγαλύτερη συγκέντρωση καθώς και συντηρητικά, με αποτέλεσμα να μας φουσκώνει.

 

Με προζύμι

Φτιάχνεται μόνο με αλεύρι και νερό και δεν περιέχει τη μαγιά που μας φουσκώνει περισσότερο.  Διατηρείται περισσότερο χρονικό διάστημα από το ψωμί με μαγιά, όμως χρειάζεται περισσότερο κόπο και χρόνο που φτάνει τις  3 ημέρες αναμονής. Θερμιδικά δεν διαφέρει από το χωριάτικο.

 

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …