Πέμπτη , Ιανουάριος 18 2018
Home / Βιταμίνες / Τα μεταλλικά άλατα στη διατροφή μας

Τα μεταλλικά άλατα στη διατροφή μας

Οι τροφές δεν καταναλώνονται απλά για να καλύψουμε το αίσθημα της πείνας. Αντίθετα μας προμηθεύουν με χρήσιμα για τον οργανισμό στοιχεία. Από τις σημαντικότερες ομάδες είναι και τα μεταλλικά άλατα, ή αλλιώς τα μέταλλα, που μετά την πρόσληψή τους, δρουν από κοινού ή μεμονωμένα στον οργανισμό μας. Ας δούμε ποια είναι τα πιο δημοφιλή και χρήσιμα μέταλλα για τον οργανισμό μας και τις λειτουργίες τους.
Ασβέστιο
Το ανθρώπινο σώμα έχει ανάγκη το ασβέστιο καθώς έχει ιδιαίτερα μεγάλη περιεκτικότητα στο στοιχείο αυτό. Αναλογικά, από το 1 κιλό ασβεστίου του σώματος, το 98% βρίσκεται στον σκελετό. Ασβέστιο θα βρείτε κυρίως σε γαλακτοκομικά προϊόντα (γιαούρτι, τυρί), λαχανικά και φρούτα. Αντίθετα, το σπανάκι και άλλες τροφές πλούσιες σε ίνες, εμποδίζουν την αφομοίωση ασβεστίου.
Σίδηρος
Ο οργανισμός των ανδρών, είναι πλουσιότερος σε σίδηρο σε σύγκριση με τον γυναικείο. Είναι απαραίτητο στοιχείο για την αναπνευστική λειτουργία και τη σύνθεση του αίματος. Τροφές πλούσιες σε σίδηρο είναι το συκώτι, ο κρόκος αυγού, το σπανάκι, οι φακές και τα ξερά φρούτα. Ο σίδηρος από ζωικές τροφές μάλιστα, αφομοιώνεται ευκολότερα από τον αντίστοιχο των φυτικών.
Φθόριο
Το φθόριο εγκαθίσταται στα οστά και την αδαμαντίνη των δοντιών. Είναι ιδιαίτερα προστατευτικό για την τερηδόνα και ενισχύει τον σκελετό. Πίνετε αρκετό μεταλλικό νερό, τσάι και γάλα, τα οποία έχουν υψηλές συγκεντρώσεις φθορίου. Στο εμπόριο κυκλοφορούν αρκετά ζελέ φθορίου και οι αντίστοιχες οδοντόκρεμες, που βοηθούν σημαντικά την υγεία των δοντιών.
Μαγνήσιο
Είναι απαραίτητη η ύπαρξη 30 γραμμαρίων μαγνησίου στα οστά, τους μύες τα νεφρά, το συκώτι και την καρδιά. Πρόκειται για ουσία που διευκολύνει την ανάπτυξη, επιδρά θετικά στην ισορροπία των νεύρων και σταθεροποιεί τον καρδιακό ρυθμό. Από έλλειψη μαγνησίου και κακές διατροφικές συνήθειες, μπορούν να προκληθούν κράμπες, κόπωση, στρες και άλλα. Το μαγνήσιο βρίσκεται σε τροφές όπως κακάο, σοκολάτα, δημητριακά και λαχανικά.
Μαγγάνιο
Βρίσκεται κυρίως στο ήπαρ και στα νεφρά. Αναπτύσσει αντιαλλεργική δράση, καταπολεμά λοιμώξεις και βοηθά τη διαδικασία πέψης. Για να εμπλουτίσετε τη διατροφή σας σε μαγγάνιο δοκιμάστε δημητριακά, λαχανικά, μπανάνες, ανανά και ψάρια. Το μαγγάνιο εκτός των άλλων, βοηθά σημαντικά τα παιδιά που κρυώνουν εύκολα και παρουσιάζουν αδυναμία συγκέντρωσης.
Φώσφορος
700 γραμμάρια φώσφορου βρίσκονται στα οστά, τους μυς και τους ιστούς του οργανισμού μας. Είναι ένα στοιχείο απαραίτητο για τα οστά, τη λειτουργία του εγκεφάλου μας καθώς και για την καλή όραση. Όπως είναι φανερό, σε αντίθετες περιπτώσεις θα αντιμετωπίσουμε έντονη κόπωση, αϋπνία και άγχος.
Ποτάσσιο
Πολλοί δεν το γνωρίζουν, όμως το ποτάσσιο, ρυθμίζει την περιεκτικότητα σε νερό των κυττάρων του οργανισμού μας, στα οποία βρίσκεται. Η έλλειψή του έχει σημαντικό ρόλο στο σωματικό μας βάρος αλλά και στο έντερό μας. Φρέσκα και ξερά λαχανικά, φρούτα και σοκολάτα θα σας ενισχύσουν με τις κατάλληλες ποσότητες ποτασσίου.
Σελήνιο
Το σελήνιο είναι το ιχνοστοιχείο που ενισχύει τη δράση της βιταμίνης Ε. Η έλλειψή του κατ` επέκταση προκαλεί γήρανση, απώλεια ελαστικότητας στο δέρμα και ρυτίδες. Για μια υγιή επιδερμίδα προτιμήστε δημητριακά, φρέσκα φρούτα και λαχανικά.
Νάτριο
Το σώμα μας περιέχει 100 γραμμάρια νατρίου, που βρίσκονται στο υγρό των κυττάρων μας. Ρυθμίζει επίσης την έκκριση του ιδρώτα και του σάλιου. Το νάτριο αντενδείκνυται σε περιπτώσεις παχυσαρκίας και υπέρτασης, ενώ μπορείτε να το βρείτε παντού, σε οποιοδήποτε τρόφιμο περιέχει αλάτι.

 

Αξίζει να δείτε...

Πως ωφελεί η εχινάτσια την υγεία μας!

Η Βόρεια Αμερική είναι η γη καταγωγής αυτού του φυτού που χρησιμοποιούσαν οι ινδιάνοι Sioux ...