Δευτέρα , Ιούνιος 18 2018
Home / Δίαιτα / Τα καλύτερα τρόφιμα για αδυνάτισμα

Τα καλύτερα τρόφιμα για αδυνάτισμα

Αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος, αλλά δεν έχετε αποτελέσματα, μάθετε για ορισμένα τρόφιμα που μπορεί να σας βοηθήσουν.

Βρώμη:

Περιέχει πολλές φυτικές ίνες, που απορροφούν υγρά όταν βρίσκονται στο στομάχι, με αποτέλεσμα να επιφέρουν ταχύτερα το αίσθημα κορεσμού της πείνας. Εμποδίζουν την απορρόφηση υδατανθράκων από το τοίχωμα του εντέρου, διατηρώντας σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και αποτρέποντας έτσι το τσιμπολόγημα. Η βρώμη είναι επίσης πλούσια σε πρωτεΐνες που διεγείρουν τον μεταβολισμό, βιταμίνη Ε, ασβέστιο, ψευδάργυρο και μαγγάνιο, ενώ είναι ιδανική για την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Τρώτε την για πρωινό ή για να φτιάχνετε διαιτητικά γλυκίσματα.

Άγριος σολομός:

Περιέχει λίγες θερμίδες και κεκορεσμένα λίπη, ενώ είναι πλούσιος σε καρδιοπροστατευτικά ωμέγα-3 λιπαρά οξέα (ένα είδος «καλού» λίπους). Επιπλέον, περιέχει καλής ποιότητας πρωτεΐνες και αντιοξειδωτικές ουσίες που, μεταξύ άλλων, συμβάλλουν στην προστασία του καρδιαγγειακού συστήματος και βοηθούν το δέρμα να δείχνει πιο υγιές. Μελέτες αποδεικνύουν πως ο άγριος σολομός και γενικά τα ψάρια, πρέπει να κατέχουν εξέχουσα θέση στη διατροφή, γιατί ελαττώνουν τον κίνδυνο αναπτύξεως εμφράγματος και καρκίνου του παχέος εντέρου. Τρώτε σολομό ή άλλο ψάρι 2 φορές τη βδομάδα, συνοδεύοντάς το με πράσινη σαλάτα από λαχανικά.

Σπανάκι:

Δεν περιέχει σχεδόν καθόλου λίπη ή θερμίδες, ενώ περιέχει φολικό (ή φυλλικό) οξύ και άλλες πολύτιμες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Το φολικό οξύ, που ανήκει στο σύμπλεγμα των βιταμινών Β, είναι απαραίτητο για τον μεταβολισμό των σακχάρων. Οι πάσχοντες από ανεπάρκεια φολικού οξέος αναπτύσσουν έντονο αίσθημα κόπωσης. Προσλαμβάνετε λοιπόν από τα τρόφιμα 200 mcg (μικρογραμμάρια) φολικού οξέος την ημέρα (400 mcg αν είστε γυναίκα και προσπαθείτε να μείνετε έγκυος). Τα 100 γραμμάρια ωμό σπανάκι περιέχουν τα 3/4 της καθημερινώς συνιστώμενης δόσης των 200 mcg. Τρώτε λοιπόν σπανάκι βραστό στον ατμό, ως συνοδευτικό του κυρίου γεύματος.

Αμύγδαλα:

loading...

Για να διατηρούνται σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και να αποφεύγετε τη λαχτάρα για τσιμπολόγημα, καταναλώνετε τρόφιμα που περιέχουν φυτικές ίνες, πρωτεΐνες και «καλά» λίπη – και τα αμύγδαλα περιέχουν τα πάντα. Τα αμύγδαλα είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λίπη, που συμβάλλουν στην ελάττωση των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα, ιδίως των επιπέδων της «κακής» (LDL) χοληστερόλης. Περιέχουν ολεϊκό οξύ, που πιστεύεται πως προστατεύει από τη στεφανιαία νόσο, ενώ είναι πλούσια στα ιχνοστοιχεία μαγνήσιο, κάλιο, φωσφόρο και ασβέστιο. Ετοιμάστε ένα υγιεινό, χορταστικό σνακ αναμιγνύοντας γιαούρτι με ψιλοκομμένα αμύγδαλα και μήλα ή αποξηραμένα φρούτα.

Αβοκάντο:

Αν νομίζετε ότι τα αβοκάντο είναι παχυντικά, κάνετε λάθος. Eίναι πλούσια σε ωφέλιμα για την υγεία βασικά λιπαρά οξέα (EFAs), που συμβάλλουν στη ρύθμιση του σωματικού βάρους και του μεταβολισμού, την ορμονική ισορροπία και την ποιότητα των μαλλιών, του δέρματος και των νυχιών. Τα αβοκάντο έχουν επίσης αντιοξειδωτικά -που επιβραδύνουν τη διαδικασία του γήρατος και προστατεύουν από το έμφραγμα και τον καρκίνο- ενώ οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β που περιέχουν, συμβάλλουν στην καταπολέμηση του στρες. Ειδικά η βιταμίνη Β6 βοηθά και στην καταπράυνση των συμπτωμάτων του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου.

Ο νόμος της… φράουλας

Οι φράουλες έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (ένας δείκτης που δείχνει πόσο γρήγορα αυξάνονται τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, έπειτα από την κατανάλωση ενός γεύματος) κι έτσι απελευθερώνουν αργά τα σάκχαρά τους στο αίμα. Αυτό οδηγεί σε σταθερή παραγωγή ενέργειας προς τον οργανισμό, με αποτέλεσμα να αισθάνεται κανείς χορτάτος για περισσότερο χρόνο. Περιέχουν επίσης μικρές ποσότητες σιδήρου (απαραίτητος για την καταπολέμηση της αναιμίας και της κόπωσης), καθώς και μεγάλες ποσότητες από τη φυτική ίνα πηκτίνη, που βοηθά στην ελάττωση των επιπέδων χοληστερόλης και στην αποβολή τοξινών από τον οργανισμό. Επιπλέον, μελέτες αποδεικνύουν πως οι φράουλες κάνουν καλό και στην καρδιολογική υγεία διεγείροντας τα επίπεδα φολικού οξέος, είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικές ουσίες και τονώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Τρώτε λοιπόν τις φράουλες σκέτες – αν τις αφήσετε να ωριμάσουν καλά, θα είναι πιο γλυκές κι από τη ζάχαρη.

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …