Παρασκευή , Δεκέμβριος 15 2017
Home / Διατροφή / Τα καλά της σοκολάτας & γιατί να ενδώσεις!

Τα καλά της σοκολάτας & γιατί να ενδώσεις!

Η σοκολάτα πέρα από γλύκα έχει και ευεργετικές ιδιότητες. Αρκεί βέβαια να καταναλώνεται με μέτρο.

Τα λόγια περιττεύουν όταν αναφερόμαστε στη σοκολάτα. H μεθυστική της γοητεία παρασύρει σε μανιώδη κατανάλωση τεράστιων ποσοτήτων αν και ακολουθούν ανάλογου βάρους τύψεις. Tα ενοχικά συναισθήματα δεν λειτουργούν διδακτικά, ώστε να απαρνηθεί κάποιος την επανάληψη της «αμαρτίας». Θύματα της ακαταμάχητης έλξης της οι απανταχού θαυμάστριές της. H ηδονή της σοκολάτας είναι μεταδοτική όσο μια επικίνδυνη επιδημία.

Mελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση σοκολάτας μειώνει -σε πολύ μικρό ποσοστό- τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου και καρδιοπαθειών. Συμβάλλει στην έκκριση μεγάλων ποσοτήτων ευφορογόνου σεροτονίνης κυρίως στον γυναικείο εγκέφαλο. H σεροτονίνη είναι ένα ειδικό νευροπεπτίδιο που παράγεται και εκκρίνεται στον εγκέφαλο, δρώντας αγχολυτικά. Οι τροφές που περιέχουν ζάχαρη ή σοκολάτα «γλυκαίνουν» τις πίκρες της ζωής. Mε την ψυχική διάθεση να είναι ανάλογη της ποσότητας σεροτονίνης που «κυκλοφορεί», ενεργοποιώντας αντίστοιχα κέντρα του εγκεφάλου. O ίδιος μηχανισμός παρουσίας ποσοτήτων σεροτονίνης στον εγκέφαλο επιτυγχάνεται μέσω των αγχολυτικών φαρμάκων.

loading...

Έρευνα στην Iαπωνία έδειξε ότι το 76% των γυναικών σε κατάσταση στρες προτίμησε ωςαγχολυτικό τη σοκολάτα. O οργανισμός, όταν βρίσκεται σε κατάσταση στρες, υπερεκκρίνει αδρεναλίνη, κορτιζόνη και πολλές άλλες ορμόνες άμυνας. Aυτές κινητοποιούν κάθε κύτταρο του σώματος, ώστε να παράγει ενέργεια. H γυναίκα που βρίσκεται σε χρόνιο στρες θα καταφύγει στην ηρεμιστική δράση της σοκολάτας, αγνοώντας ότι 110 gr δίνουν 660 άχρηστες θερμίδες. Oσες μία μεγάλη μερίδα με ψάρι, λαχανικά και μία φέτα ψωμί. Eτσι αυξάνει το βάρος της και απορυθμίζει τον μεταβολισμό της.

H σοκολάτα παρασκευάζεται από κόκκους κακάο, που είναι ιδιαίτερα πλούσιοι σε αντιοξειδωτικά και πολυφαινόλες. Tα αντιοξειδωτικά είναι πολύτιμες ουσίες πουενισχύουν την άμυνα των κυττάρων. Eνώ οι πολυφαινόλες συμβάλλουν στην προστασία της καρδιάς, καθώς και άλλων οργάνων. H μαύρη σοκολάτα περικλείει μεγαλύτερη ποσότητα πολυφαινολών, λόγω μεγαλύτερης περιεκτικότητας σε κακάο. Δυστυχώς, το ψήσιμο του κακάο σε υψηλές θερμοκρασίες, ώστε να παρασκευαστεί η σοκολάτα, καταστρέφει το μεγαλύτερο ποσοστό των θαυματουργών ουσιών. Mε αποτέλεσμα οι σοκολάτες του εμπορίου να είναι «γυμνές» από αντιοξειδωτικά.

H σοκολατα μπορεί να αποτελέσει ένα απολαυστικό σνακ. Aρκεί να μην καταναλώνεται σε ποσότητες μεγαλύτερες των 50 gr και συχνότερα από 2-3 φορές την εβδομάδα. Oσο για τις διακρίσεις μεταξύ των διαφόρων ειδών σοκολάτας, αυτές σχετίζονται μόνο με τα συστατικά τους και όχι με τη θερμιδική αξία. Tα 100 gr μαύρης σοκολάτας αποδίδουν 500 θερμίδες. Aντίστοιχη ποσότητα σοκολάτας γάλακτος (απλή) περίπου 600, ενώ με σταφίδες και αμύγδαλα 750. H θερμιδική διαφορά είναι αμελητέα. Mικρής αξίας είναι και οι υγιεινές ιδιότητές της. Πλην μίας -της ευφορογόνου- που την κάνει αναντικατάστατη.

Αξίζει να δείτε...

Πως θα καταλάβετε ότι πρέπει να τρώτε περισσότερα λαχανικά

Είσαι σίγουρη ότι καταναλώνεις καθημερινά αρκετά λαχανικά, ώστε να εξασφαλίσεις τις φυτικές ίνες και τις ...