Κυριακή , Ιούλιος 22 2018
Home / Δίαιτα / Τί αλλάζει στην δίαιτα… εκτός από την ένδειξη της ζυγαριάς;!

Τί αλλάζει στην δίαιτα… εκτός από την ένδειξη της ζυγαριάς;!

Το τι συμβαίνει στο σώμα σου όταν κάνεις δίαιτα είναι πολύ πιο μεγάλο και σημαντικό από το ότι αλλάζουν οι διαστάσεις σου και η ένδειξη στη ζυγαριά. Για τον οργανισμό σου η απώλεια βάρους είναι μία δύσκολη διαδικασία. Το να γνωρίζεις τι ακριβώς γίνεται στο σώμα σου θα σε βοηθήσει να φτάσεις με περισσότερη σιγουριά, αλλά και ασφάλεια στο επιθυμητό βάρος. Κατανοώντας τις χημικές διεργασίες που συντελούνται θα είσαι προετοιμασμένη για τα “κολλήματα” της ζυγαριάς, για να αντιμετωπίσεις τις λιγούρες και να γλυτώσεις από τις εναλλαγές της διάθεσης σου. Όταν γνωρίζεις γιατί νιώθεις όπως νιώθεις σε μία δίαιτα, είσαι προετοιμασμένη και δεν την εγκαταλείπεις.  Δες λοιπόν τι συμβαίνει στο σώμα σου όταν κάνεις δίαιτα και χάνεις κιλά.

1. Αυξάνεται η έκκριση κορτιζόλης 

Ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που συμβαίνουν στο σώμα σου όταν κάνεις δίαιτα και δεν μπορείς να το αντιληφθείς είναι το πόσο επηεράζονται οι ορμόνες σου. Ενώ κάποιες γυναίκες κάνουν δίαιτα για να απαλλαγούν από το στρες (πιστεύουν ότι η βελτιωμένη εικόνα τους θα βοηθήσει), οι δίαιτες αυξάνουν το άγχος. Και μαζί με το άγχος, αυξάνεται η έκκριση των ορμονών του και κυρίως της κορτιζόλης, η οποία μειώνει το ρυθμό του μεταβολισμού.Μάλιστα, η υπερπαραγωγή κορτιζόλης είναι μία από τις αιτίες συσσώρευσης λίπους στην κοιλιά.
Τι μπορείς να κάνεις: Η έκκριση των ορμονών στο σώμα επηρεάζονται σημαντικά από τη διατροφή σου και το πόσο δραστήρια είσαι. Προσπάθησε να καταναλώνεις άπαχη πρωτεΐνη, πράσινα λαχανικά, σύνθετους υδατάνθρακες και καλά λιπαρά. Η κατανάλωση τέτοιων τροφών σε βοηθά να διατηρείς σταθερά τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα και να μην “απειλείσαι” από τις λιγούρες.
Η άσκηση από την άλλη πλευρά, όχι μόνο είναι ένας τρόπος αντιμετώπισης του άγχους και κατ’ επέκταση ρύθμισης των ορμονών του, αλλά και ένας τρόπος να καις θερμίδες και να χάνεις βάρος. Δε χρειάζεται να πας γυμναστήριο, αν δε το αντέχεις. Περπάτα, χόρεψε, κάνε ποδήλατο, πήγαινε για κολύμπι… Οποιαδήποτε δραστηριότητα είναι καλύτερη από την ακινησία.

2. Το πρώτο πράγμα που χάνεις είναι υγρά

Θα το έχεις προσέξει: όταν κάνεις δίαιτα τις πρώτες μέρες χάνεις εύκολα κιλά και μετά ο ρυθμός μειώνεται σημαντικά. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι γιατί τις πρώτες μέρες μιας υποθερμιδικής διατροφής ή άλλου είδους δίαιτας, το πρώτο που χάνεται από το σώμα είναι το νερό. Μάλιστα, κάποιες γυναίκες μπορεί να χάσουν ακόμα και 4 κιλά σε μία εβδομάδα.
Τι μπορείς να κάνεις: Μην ανησυχείς: είναι φυσιολογικό να συμβεί αυτό. Απλά πρέπει να το γνωρίζεις, ώστε όταν τη δεύτερη εβδομάδα της δίαιτας ο ρυθμός απώλειας βάρους είναι μικρότερος να μην θεωρήσεις ότι κάτι δεν πάει καλά.

loading...

3 . Το σώμα σου αποθηκεύει λίπος

Ναι , είναι αλήθεια: όταν εσύ θα ξεκινήσεις δίαιτα το σώμα σου θα προσπαθήσει να προσαρμοστεί ώστε να χρειάζεται λιγότερη ενέργεια (δηλαδή θερμίδες) για να συντηρηθεί και θα αρχίσει να αποθηκεύει λίπος πολύ πιο εύκολα.
Τι μπορείς να κάνεις: Να μην μειώσεις δραματικά τις θερμίδες που καταναλώνεις ημερησίως. Αν θες να χάνεις βάρος σταθερά και κυρίως να διατηρήσεις να νέα σου κιλά για πάντα, μη μειώσεις τις ημερήσιες θερμίδες σου πολύ κάτω από τις 1500.  Άλλο ένα μυστικό είναι να μην περιμένεις να «πεθάνεις» της πείνας για να φας. Τρώγε υγιεινά σνακ και μικρογεύματα κάθε 3-4 ώρες.

4 . Όταν κάνεις κιλά δίαιτα χρειάζεσαι περισσότερο ύπνο

Η απώλεια βάρους πραγματικά είναι μία δοκιμασία για το σώμα. Γι’ αυτό και την ίδια χρονική περίοδο χρειάζεται την προσοχή σου, τη φροντίδα σου και την ξεκούραση του!!
Τι μπορείς να κάνεις: Δε σου λέμε να …λιώνεις στον καναπέ ή να μη σηκώνεσαι από το κρεβάτι. Κοιμήσου μία ωρίτσα περισσότερο, αν νιώθεις ότι το χρειάζεσαι: άλλωστε ο ύπνος συμβάλλει στην απώλεια βάρους, ενώ βοηθά και στην αντιμετώπιση του στρες. Ωστόσο, αν νιώσεις ότι χρειάζεσαι περισσότερη ενέργεια και μια μικρή ώθηση για να έχεις καλύτερη διάθεση, δοκίμασε την άσκηση και την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.

5 . Θα χάνεις κιλά, αλλά θα έχεις νεύρα και θα γκρινιάζεις

Η απώλεια βάρους μπορεί να σε κάνει πολύ κυκλοθυμική , ειδικά αν έχεις αναγκαστεί να στερηθείς τα αγαπημένα σου γλυκά και λιπαρά φαγητά. Αυτό σημαίνει ότι ο οργανισμός σου διανύει μία περίοδο αποτοξίνωσης από τροφές στις οποίες ήταν εθισμένος (ναι, τα λιπαρά κα η ζάχαρη προκαλούν αποδεδειγμένα εθισμό).
Τι μπορείς να κάνεις: Υπομονή και θα περάσει! Αλήθεια, μόλις ολοκληρώσεις την πρώτη εβδομάδα δίαιτας– ίσως και λίγο νωρίτερα- ο οργανισμός σου θα ξαναβρεί την ισορροπία του κι εσύ τη χαμένη καλή σου διάθεση. Μέχρι τότε, αναζήτησε τη γλυκιά γεύση στα φρούτα, αλλά και στα δροσερά ζελέ με 0 θερμίδες. Ικανοποίησε την πείνα σου με άπαχη πρωτεΐνη και κατανάλωνε με μέτρο ξηρούς καρπούς και αβοκάντο για να παίρνεις καλά λιπαρά.

6.  Ναι, εκτός από κιλά θα χάσεις και μυική μάζα

Η απώλεια μυικής μάζας είναι ένα από τα κακά επακόλουθα μιας δίαιτας, το οποίο δεν μπορείς να το αντιμετωπίσεις με ειδική διατροφή. Ωστόσο, είναι σημαντικό να μην αφεθείς στην απώλεια αυτή.
Τι μπορείς να κάνεις: Γυμναστική, γυμναστική, γυμναστική! Διάλεξε όποιο είδος θες ή σου αρέσει και προσπάθησε να κάνεις έστω και λίγα λεπτά κάθε μέρα. Η άσκηση είναι ο μόνος τρόπος να χτίζεις μυικό ιστό. Πριν βιαστείς να σκεφτείς ότι δε σε πειράζει να χάσεις λίγους μυς κατά τη διάρκεια της δίαιτας και θα αρχίσεις να γυμνάζεσαι αφού φθάσεις στα κιλά που έχεις βάλει στόχο, καλύτερα να μάθεις αυτό: οι μυς δε σου χρειάζονται μόνο για να είναι το σώμα σου τονωμένο και σφριγηλό, αλλά και για να μπορείς να χάνεις ευκολότερα βάρος. Όσο μεγαλύτερη είναι η μυική μάζα σου, τόσο μεγαλύτερος είναι ο μεταβολισμός σου και άρα καις περισσότερες θερμίδες.

Συμπέρασμα:

Όταν κάνεις δίαιτα δεν πρέπει : να πεινάς, να «σκουριάζεις», να νυστάζεις! 

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …