Σάββατο , Ιούλιος 22 2017
Home / Διατροφή / Σωστή διατροφή για ενυδάτωση

Σωστή διατροφή για ενυδάτωση

H σημασία της ενυδάτωσης

Η ρύθμιση των υγρών του σώματός μας είναι απαραίτητη προκειμένου να εξασφαλίζεται καθημερινά η καλή υγεία και ευεξία μας. Το 40-60% του βάρους μας αποτελείται από νερό. Κάτω από φυσιολογικές συνθήκες προσλαμβάνουμε και αποβάλλουμε περίπου 2-2.5 λίτρα ημερησίως. Από αυτά τα 1.4 λίτρα είναι από τα πόσιμα υγρά, το 0.7 λίτρα από τις τροφές και περίπου 0.2 λίτρα από το νερό που προέρχεται από τις καύσεις των τροφών. Φυσικά τα δεδομένα αλλάζουν σε ένα ιδιαίτερο θερμό περιβάλλον όπου ο ιδρώτας παίζει σημαντικότερο ρόλο στην αποβολή νερού καθώς είναι ζωτικός για τη θερμορρύθμιση, δηλαδή τη διατήρηση σταθερής σε ένα συγκεκριμένο εύρος θερμοκρασίας του σώματος αφού χωρίς αυτή τη διαδικασία δεν θα ζούσαμε. Η σημασία του νερού λοιπόν είναι καθοριστική. Αρκεί να αναφέρουμε ότι ο άνθρωπος χωρίς τροφή μπορεί να ζήσει έως και μήνες, χωρίς νερό όμως ελάχιστες μόνο μέρες.

Όχι μόνο νερό

Πώς μπορούμε να καλύψουμε τις ημερήσιες ανάγκες μας σε υγρά; Το νερό όπως πολύ πιστεύουν είναι η καλύτερη πηγή πρόσληψης υγρών; Η απάντηση είναι όχι. Το νερό μπορεί να αποτελεί μία σημαντική πηγή αλλά υστερεί όσον αφορά στην περιεκτικότητα συγκεκριμένων βιταμινών και μετάλλων, που μαζί με το νερό συμβάλλουν στην καλή μας υγεία. Μελέτες δείχνουν ότι ο καλύτερος τρόπος για την κάλυψη των ημερήσιων αναγκών μας σε υγρά, μέταλλα και βιταμίνες είναι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, ιδιαιτέρως υπό τη μορφή χυμών. Οι χυμοί αποτελούν μια εξαιρετική πηγή υγρών, ενώ παράλληλα η περιεκτικότητά τους σε υδατάνθρακες μας προμηθεύει με ενέργεια. Παράλληλα, οι χυμοί περιέχουν μια σειρά σημαντικότατες βιταμίνες, με κυριότερες τη C, την Ε, την Α, το β-καροτένιο, το φυλλικό οξύ, που βοηθούν τη βέλτιστη ανάπτυξη και δράση των διαφόρων συστημάτων του οργανισμού, προφυλάσσουν και βελτιώνουν την υγεία του δέρματος, των μαλλιών κ.ά.%cf%83%cf%89%cf%83%cf%84%ce%ae-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%86%ce%ae-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%b5%ce%bd%cf%85%ce%b4%ce%ac%cf%84%cf%89%cf%83%ce%b7-1

 

 

 

 

 Για επαρκή ενυδάτωση

  • Πίνετε αρκετό νερό και (φυσικούς) χυμούς φρούτων και λαχανικών.
  • Καταναλώνετε κρύα ροφήματα, όπως πράσινο τσάι, χωρίς προσθήκη ζάχαρης.
  • Τρώτε τουλάχιστον 2 φρούτα και 1 σαλάτα ημερησίως.
  • Αποτελεί κύριο συστατικό των σωματικών υγρών και παίζει καθοριστικό ρόλο στη ρύθμιση του όγκου και της σύνθεσης των υγρών του σώματος, στη δραστηριότητα του νευρικού και του μυϊκού μας συστήματος, στην ομαλή  λειτουργία της καρδιάς και άλλων ζωτικών οργάνων. Το νάτριο βοηθάει στη διατήρηση της ισορροπίας των υγρών και η ανεπάρκεια του μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα, όπως μυϊκούς σπασμούς, ναυτία και διαταραχή της ισορροπίας υγρών και ηλεκτρολυτών, η οποία αν δεν αναταχθεί εγκαίρως μπορεί να οδηγήσει έχει σοβαρές συνέπειες. Κύρια πηγή του είναι το αλάτι, υπό οποιαδήποτε μορφή, καθώς και οι αλατισμένες τροφές και οι χυμοί φρούτων. Άρα το καλοκαίρι αλατίζετε λίγο παραπάνω το φαγητό σας, εκτός και αν έχετε λόγο να αποφεύγετε το αλάτι.

Αξίζει να δείτε...

Η επίδραση του τζίντζερ στο στομάχι μας

Το τζίντζερ, γνωστό και ως πιπερόριζα, είναι γνωστό για την ικανότητά του να καταπραΰνει το ...