Τρίτη , Φεβρουάριος 20 2018
Home / Δίαιτα / Συμπτώματα έλλειψης μαγνησίου!

Συμπτώματα έλλειψης μαγνησίου!

Όλοι μας λίγο πολύ γνωρίζουμε τι είναι το μαγνήσιο, πολλοί όμως δεν γνωρίζουν πόσο σημαντικό είναι αυτό το ανόργανο άλας για το ανθρώπινο σώμα. Πάμε να ρίξουμε μια ματιά στις βασικές ιδιότητες και στα οφέλη για την υγεία που έχει το μανήσιο.

Μαγνήσιο. Ιδιότητες και οφέλη για την υγεία.

Το μαγνήσιο παίζει σημαντικό ρόλο στη μεταφορά του ασβεστίου στις κυτταρικές μεμβράνες. Λειτουργεί συνεργιστικά με το ασβέστιο και πρέπει να βρίσκονται μαζί σε ισορροπία. Συμβάλλει στην καλή υγεία της οδοντοστοιχίας μας ενώ παίζει και σημαντικό ρόλο στην καλή υγεία των οστών. Είναι απολύτως απαραίτητο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και του θηλασμού καθώς η έλλειψή του μπορεί να προκαλέσει σοβαρότατες βλάβες στο έμβρυο, ακόμη και θάνατο!

Η ομαλή λειτουργία του μυϊκού μας συστήματος εξαρτάται εν πολλοίς από το μαγνήσιο, καθώς χαλαρώνει τους μύες και τους ιστούς. Συμβάλλει επιπλέον στη ρύθμιση του σακχάρου καθώς συμμετέχει στη διαδικασία έκκρισης και μεταφοράς της ινσουλίνης σε όλους τους επιμέρους ιστούς.

Συμμετέχει σε περισσότερες από 300 μεταβολικές διεργασίες στο σώμα σας ενώ έχουν βρεθεί περισσότερες από 3.750 θέσεις δέσμευσης μαγνησίου σε ανθρώπινες πρωτεΐνες.

Η εύρυθμη λειτουργία του μεταβολισμού επίσης εξαρτάται από το μαγνήσιο καθώς αυτό συμβάλλει στην παραγωγή ενέργειας και δρα συνεργιστικά με τη βιταμίνη Β1 (θειαμίνη) και βιταμίνη Β6 (πυριδοξίνη).

Στο ανθρώπινο σώμα περίπου το 60% του μαγνησίου βρίσκεται στα οστά, το 26% στους μύες και 14% σε όλους τους μαλακούς ιστούς και στα εξωκυτταρικά υγρά (πλάσμα αίματος).

Δεν είναι λοιπον τυχαίο που το σώμα μας εμφανίζει πολλά και ποικίλα συμπτώματα όταν έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο. Πάμε να δούμε 9 από τα βασικά συμπτώματα έλλειψης μαγνησίου που πρέπει να έχετε υπ’ όψιν σας πριν καταφύγετε σε άσκοπη κατανάλωση φαρμάκων που απλά καταστέλλουν τα συμπτώματα:

1. Διαρκείς πονοκέφαλοι και ημικρανίες.

Υπάρχει πάρα πολύς κόσμος που έχει σε τακτική βάση έντονες ημικρανίες και πονοκεφάλους. Θα μπορούσε να είναι ένα καμπανάκι του σώματός σας για να σας πει ότι έχετε έλλειψη μαγνησίου. Την επόμενη φορά που θα έχετε πονοκέφαλο ή ημικρανία, δοκιμάστε να φάτε μια χούφτα αμύγδαλα ή λιόσπορους αντί να πάρετε 2 παυσίπονα. Η ηρεμιστική ιδιότητα του μαγνησίου θα σας απαλλάξει από τους πονοκεφάλους έντασης καθώς και την ένταση γύρω από την περιοχή του αυχένα που είναι συχνά αιτία για τις ημικρανίες .

2. Ανεξήγητο άγχος.

Έχετε ανεξήγητο στρες και ανησυχία για μεγάλο χρονικό διάστημα; Ανησυχείτε ακόμη και για τα πιο ασήμαντα πράγματα στην καθημερινότητά σας; Η ανεπάρκεια μαγνησίου θα μπορούσε να είναι ο ένοχος πίσω από την αγχώδη διάθεσή σας. Το μαγνήσιο τυγχάνει να είναι ένα μετάλλευμα συνδεδεμένο με τη «χαλάρωση» και την ηρεμία. Η έλλειψη αυτού μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλός σας επεξεργάζεται τις σκέψεις και τα συναισθήματα.

3. Συχνές καούρες και όξινη αίσθηση μετά το φαγητό.

Είσαστε θύμα συχνών κρίσεων καούρας ή παλινδρόμησης; Τα γεύματά σας συνοδεύονται από σπασμούς, ναυτία και κάψιμο; Αυτά είναι κλασσικά συμπτώματα έλλειψης μαγνησίου. Μια διατροφή πλούσια σε μαγνήσιο βοηθά άμεσα στην ομαλή λειτουργία της  πέψης. Την επόμενη φορά που θα έχετε ενόχληση από καούρα ή παλινδρόμηση οξέων, δοκιμάστε να έχετε μια μπάρα σοκολάτας ή κάποια άλλη πλούσια πηγή μαγνησίου αντί να καταφύγετε σε αντιόξινα σκευάσματα. Το Ginger ή αλλιώς πιπερόριζα έχει αποδεδειγμένα αντιόξινη και καταπραϋντική δράση ενάντια στις καούρες. Δοκιμάστε το φρέσκο μαζί με το φαγητό ή σε σκόνη.

loading...

4. Πεπτικά προβλήματα.

Η χαλαρωτική επίδραση του μαγνησίου ισχύει και για τον πεπτικό σωλήνα. Είναι σημαντικό το σώμα σας να διατηρεί τα βέλτιστα επίπεδα μαγνησίου έτσι ώστε οι πεπτικές διεργασίες να διεξάγονται χωρίς πρόβλημα. Όταν το σώμα σας είναι χαμηλό σε μαγνήσιο, τα έντερα σας συστέλλονται περισσότερο, καθιστώντας πιο δύσκολο το σώμα σας να περάσει τις τροφές που χωνεύει και τα παράγωγα του μεταβολισμού. Η ανεξήγητη δυσκοιλιότητα μπορεί να οφείλεται σε χαμηλά επίπεδα μαγνησίου.

5. Καρδιακή αρρυθμία.

Αυτό το ορυκτό θαύμα παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία της καρδιάς σας, βοηθώντας τους καρδιακούς μύες να χαλαρώσουν. Όταν έχετε χαμηλά επίπεδα μαγνησίου, η καρδιά σας ενδέχεται να αρχίσει να χτυπάει ακανόνιστα, οδηγώντας σε μια κατάσταση γνωστή και ως «αρρυθμία». Ένας ακανόνιστος καρδιακός παλμός δεν είναι ποτέ ένα υγιές σύμπτωμα και πρέπει να διορθωθεί το συντομότερο δυνατόν. Τις περισσότερες φορές, μια διατροφή πλούσια σε μαγνήσιο είναι το μόνο που θα χρειαστείτε για να επαναφέρετε τον καρδιακό παλμό σας στο φυσιολογικό.Εναλλακτικά μπορείτε να πάρετε μαγνήσιο σε συμπλήρωμα διατροφής.

6. Έντονη επιθυμία για σοκολάτα.

Έχετε έντονη επιθυμία για σοκολάτα καθημερινά; Δε σημαίνει απαραίτητα πως είστε γλυκατζής. Η έντονη επιθυμία για κάποια τρόφιμα είναι ένα μήνυμα του οργανισμού ότι χρειάζεται θρεπτικά συστατικά. Όταν πεινάμε το σώμα μας δε χρειάζεται μόνο ενέργεια από θερμίδες. Χρειάζεται και μια πληθώρα θρεπτικών συστατικών για την εύρυθμη λειτουργία όλων των μεταβολικών δραστηριοτήτων. Πρέπει να ακούσετε και να αφουγκραστείτε το σώμα σας για να ερμηνεύσετε αυτό που θέλει ακριβώς. Είναι απολύτως φυσιολογικό να έχει κάποιος όρεξη για σοκολάτα μια στο τόσο. Αν όμως αισθάνεστε συνεχώς την ανάγκη να τρώτε σοκολάτες το πιο πιθανόν είναι να οφείλεται στο ότι έχετε έλλειψη μαγνησίου. Σημείωση: Η μαύρη σοκολάτα περιέχει περίπου το 24% της καθημερινής σας ανάγκη.

7. Διαταραχές ύπνου.

Ένα άλλο σύνηθες σύμπτωμα ανεπάρκειας μαγνησίου είναι η αϋπνία. Πέφτετε κουρασμένοι στο κρεβάτι και πάρα ταύτα στριφογυρνάτε χωρίς να σας πιάνει ύπνος; Πιθανόν να έχει χαμηλά επίπεδα μαγνησίου. Ακόμη και μια μικρή ανεπάρκεια μαγνησίου μπορεί να οδηγήσει σε διαταραχές ύπνου, εμποδίζοντας τον εγκέφαλό σας να ξεκουραστεί. Με μια απλή εξέταση αιματολογική θα μπορούσατε να το ελέγξετε ώστε να σιγουρευτείτε.

8. Υψηλά επίπεδα αρτηριακής πίεσης.

Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, το μαγνήσιο είναι ένα σημαντικό ορυκτό που το σώμα σας χρειάζεται για να παραμείνει σε ηρεμία και χαλάρωση. Το μαγνήσιο βοηθάει να χαλαρώσουν τα αιμοφόρα αγγεία και βοηθά στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Εάν έχετε υψηλή αρτηριακή πίεση, ένας από τους λόγους μπορεί να είναι ανεπάρκεια μαγνησίου. Επισκεφθείτε το γιατρό σας καθώς μια απλή εξέταση μπορεί να δείξε εάν ο έλεγχος της αρτηριακής πίεσης είναι πιο εύκολος από αυτόν που νομίζατε.

9. Συχνές μυϊκές κράμπες, σπασμοί και πιασίματα.

Χαμηλά επίπεδα μεταλλικών στοιχείων στο σώμα σας μπορεί να προκαλέσουν κράμπες και σπασμούς στους μύες. Το μαγνήσιο είναι πολύ σημαντικό για τη χαλάρωση των μυών. Όταν το σώμα σας στερείται μαγνησίου, πράγμα που μπορεί να συμβεί ακούσια, που μπορεί να προκληθούν οδυνηροί σπασμοί. Εάν αντιμετωπίζετε συχνά πόνους, ανεξήγητα πιασίματα , σπασμούς ή κράμπες, ίσως είναι καλή ιδέα να αυξήσετε την πρόσληψη μαγνησίου μέσω των τροφών που καταναλώνετε ή σκεφτείτε να πάρετε ένα συμπλήρωμα μαγνησίου.

Άλλα συμπτώματα έλλειψης μαγνησίου είναι τα εξής:

  • αδυναμία
  • κόπωση / εξάντληση
  • απώλεια όρεξης
  • αναγούλα / ναυτία
  • υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας
  • υπερκινητικότητα
  • ταχυκαρδίες
  • επιληψία
  • κυνάγχη
  • οστεοπόρωση σε νεαρή ηλικία
  • προβλήματα κατά την εμμυνόπαυση

Αξίζει να δείτε...

Έλλειψη του ενζύμου G6PD και τι μας προκαλεί;

Πρόκειται για την απόλυτη έλλειψη του ενζύμου G6PD (6 φωσφορική δευδρογονάση της γλυκόζης), ενός ενζύμου ...