Παρασκευή , Απρίλιος 20 2018
Home / Δίαιτα / Συμβουλές για διαιτητικά Χριστούγεννα

Συμβουλές για διαιτητικά Χριστούγεννα

Οι μέρες των γιορτών είναι συνυφασμένες με τα εορταστικά δείπνα και τη διάθεση να αφήσουμε στην άκρη για λίγο τους διατροφικούς μας περιορισμούς, αλλά αυτή η τακτική δεν εκφράζει τους πάντες.

#1
Το πρωί των Χριστουγέννων φτιάξτε ένα υγιεινό πρωινό και σε καμία περίπτωση μην σκεφτείτε να το προσπεράσετε, με τη δικαιολογία του βραδινού δείπνου. Συμπεριλάβετε σε αυτό τουλάχιστον ένα φρούτο ή κάποιο λαχανικό και μια μορφή πρωτεΐνης, όπως είναι τα αυγά ή οι ξηροί καρποί. Το πρωινό γεύμα είναι σημαντικό όλες τις μέρες του χρόνου, αργίες και εργάσιμες και εν προκειμένω θα βοηθήσει στο να μη φτάσετε στο επίσημο γεύμα πεινασμένοι καταλήγοντας σε ακατάσχετη υπερφαγία.

#2
Πλέον, τα δείπνα σε σπίτια φίλων, «απαιτούν» την ενεργό συμμετοχή όλων των συμμετεχόντων και αυτό μπορεί να γίνει ο πολύτιμος σύμμαχός σας στην προσπάθειά σας να μην ξεφύγετε τελείως από το διατροφολογικό σας πρόγραμμα. Αναλάβετε να φέρετε στο τραπέζι τη σαλάτα ή ένα πιάτο με βρασμένα λαχανικά και έτσι θα είστε βέβαιοι ότι θα έχετε κάτι θρεπτικό να καταναλώσετε στο γιορτινο τραπέζι.

#3
Μην ξεχάσετε στις γιορτές τις καθημερινές σας συνήθειες και έχετε πάντα μαζί σας, ένα φρέσκο φρούτο ή αποξηραμένα φρούτα ή έστω λίγους ξηρούς καρπούς, για τις περιπτώσεις που θα πεινάσετε και θα είστε ακόμη στους δρόμους ψάχνοντας το τέλειο χριστουγεννιάτικο δώρο.

#4
Καταναλώνετε ένα υγιεινό σνάκ ή μικρογεύμα ανά 3-4 ώρες, καθώς έτσι διατηρείτε τα επίπεδα της ζάχαρης στο αίμα σε σταθερά επίπεδα και είναι σαφώς υγιέστερη προσέγγιση από το ένα και μοναδικό και συνήθως λαίμαργο –εφόσον πρόκειται για εορταστικό- γεύμα, την ημέρα.

#5
Όταν έρθει εκείνη η ώρα του εορταστικού δείπνου και στέκεστε πάνω από τον λαχταριστό μπουφέ, λειτουργήστε με στρατηγική. Φορτώστε το πιάτο σας πρώτα με όλες τις υγιεινές επιλογές, τα λαχανικά που θα έχετε φροντίσει εσείς να έρθουν στο τραπέζι (#2), επιλέξτε το άπαχο κομμάτι της γαλοπούλας και αφήστε τα σουφλέ και τα λιπαρά για το τέλος, αν έχει μείνει χώρος στο πιάτο και …στο στομάχι σας.

loading...

#6
Κάντε τη χάρη στον εαυτό σας και απολαύστε ένα ποτήρι κόκκινο κρασί μαζί με το εορταστικό δείπνο. Είναι γνωστό, αλλά αξίζει να το επαναλάβουμε, πως το κόκκινο κρασί περιέχει συστατικά που καταπολεμούν τα προβλήματα στην καρδιά και τον καρκίνο. Εαν δεν πίνετε αλκοόλ, μην καταφύγετε στα ανθρακούχα, αλλά επιλέξτε την κλασική αξία του νερού.

#7
Εαν, παρά ταύτα, θέλετε να το ρίξετε έξω, τότε κάντε το με μέτρο. Εξασκήστε την τεχνική των αναλογιών και δοκιμάστε από όλες τις λιπαρές μεν, γευστικότατες δε επιλογές του τραπεζιού, αλλά σε μικρή ποσότητα ή, εί δυνατόν, στο ελάχιστο μέγεθος της μιας μπουκιάς. Και φυσικά, φροντίστε να μην φάτε τόσο, ώστε στο τέλος του δείπνου να νιώθετε ότι –και σε αυτές τις γιορτές- το παρακάνατε.

#8
Πριν το επιδόρπιο πιείτε ένα τσάι ή ακόμα καλύτερα, αντικαταστήστε το ίδιο το επιδόρπιο με μια κούπα τσάι. Τα αντιοξειδωτικά που περιέχονται στο τσάι θα σας κάνουν καλό και το υγρό στοιχείο του θα σας «χορτάσει», βοηθώντας σας να μην πέσετε με τα μούτρα σε ένα μεγάλο κομμάτι σοκολατόπιτα, στο μέτρο του δυνατού πάντα, γιατί άνθρωποι είμαστε και έχουμε και αδυναμίες.

#9
Εαν ο μπουφές έχει επιλογές, προτιμήστε το μικρό πιάτο και για κάθε ποτήρι αλκοόλ ή αναψυκτικού, πίνετε ακόμα ένα ποτήρι νερό, που μόνο καλό θα σας κάνει. Φροντίστε, είτε ως οικοδεσπότης, είτε ως πρόθυμος καλεσμένος, μόλις τελειώσουν όλοι με το φαγητό τους, να αδειάσει ο μπουφές, ώστε να μην αναγκάζεστε να έχετε τους  γαστρονομικούς πειρασμούς συνέχεια μπροστά σας.

#10
Εαν εσείς αναλάβετε το δύσκολο έργο του οικοδεσπότη των Χριστουγέννων, τότε θα έχετε το πλεονέκτημα να καθορίσετε την ποιότητα του φαγητού και σε αυτό το κομμάτι υπάρχουν πολλοί απλοί τρόποι να μην κυριαρχήσει το βούτυρο και το λίπος στο γιορτινό τραπέζι.

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή ...