Πέμπτη , Δεκέμβριος 14 2017
Home / Διατροφή & Υγεία / Σταφύλι ο βασιλιάς των φρούτων: Θεραπευτικές ιδιότητες και Οφέλη για την υγεία!

Σταφύλι ο βασιλιάς των φρούτων: Θεραπευτικές ιδιότητες και Οφέλη για την υγεία!

Σε όλη την πορεία της ανθρώπινης ιστορίας, οι άνθρωποι κατανάλωσαν σταφύλια για τα πιθανά οφέλη στην υγεία τους. Στις αρχές του 20ού αιώνα θεωρήθηκε ότι προλαμβάνουν ή θεραπεύουν διάφορες ασθένειες.

Αυτή η πίστη μπορεί να προήλθε από τα ευρήματα της Johanna Brandt, μίας Νοτιοαφρικανής διαιτολόγου που υποστήριξε ότι θεράπευσε τον καρκίνο του στομάχου της, ακολουθώντας μια δίαιτα σταφυλιών.

Επιστημονικά στοιχεία που να αποδεικνύουν πως η κατανάλωση κόκκινων σταφυλιών, είτε ως μέρος δίαιτας σταφυλιών, είτε σε συνδυασμό με άλλες τροφές μπορεί να αποτρέψει ή να θεραπεύσει τον καρκίνο, δεν υπάρχουν προς το παρόν.

Ομως, ότι τα οφέλη της υγείας από τα κόκκινα σταφύλια είναι αδιαμφισβήτητα, αυτό το έχουν επιβεβαιώσει ήδη μελέτες.

Η διατροφική αξία του σύκου

Μια μερίδα 100 γραμμαρίων φρέσκα σύκα, που είναι περίπου μισό φλιτζάνι, περιέχει 74 θερμίδες και έχει λιγότερο από 1 γραμμάριο λίπους. Τα σύκα δεν παρέχουν πολλή πρωτεΐνη, αλλά παρέχουν υδατάνθρακες. Οι υδατάνθρακες στα σύκα ωστόσο υπάρχουν κυρίως λόγω των φυτικών ινών και των φυσικών σακχάρων και γι’ αυτό τα σύκα αποτελούν ένα πολύ υγιεινό φρούτο, που αξίζει να το συμπεριλάβετε στη διατροφή σας.

Οι φυτικές ίνες

Μία από τις πιο θρεπτικές ουσίες στα φρέσκα σύκα είναι οι φυτικές ίνες που περιέχουν. Οι φυτικές ίνες βοηθούν να λειτουργεί αποτελεσματικά το πεπτικό σύστημα. Μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες βοηθά επίσης να μειωθούν τα συνολικά επίπεδα χοληστερόλης. Μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες είναι επίσης ένας έξυπνος τρόπος να μειώσει κανείς τον κίνδυνο του διαβήτη. Μια μερίδα φρέσκων σύκων περιέχει 2,9 γραμμάρια φυτικών ινών. Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 12% από τα 25 γραμμάρια ινών που χρειάζονται καθημερινά οι γυναίκες και περίπου 8% από τα 38 γραμμάρια φυτικών ινών που χρειάζονται καθημερινά οι άνδρες.

loading...
Διατροφικές Πληροφορίες

Τα κόκκινα σταφύλια είναι σχετικά χαμηλά σε θερμίδες, λίπος και χοληστερόλη. Ενα φλιτζάνι-μερίδα κόκκινων σταφυλιών περιέχει μόνο 104 θερμίδες, αλλά παρέχει ακόμα 1 g πρωτεΐνης και 1 g φυτικών ινών. Ωστόσο, αυτή η μερίδα περιέχει επίσης 27 γραμμάρια υδατάνθρακες συνολικά, 23 g εκ των οποίων προέρχονται από τη ζάχαρη.

Βιταμίνες

Τα κόκκινα σταφύλια είναι μια καλή πηγή πολλών βιταμινών. Μια μερίδα των κόκκινων σταφυλιών προσφέρει 16 mg βιταμίνης C, η οποία αντιστοιχεί περίπου στο 27% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης, σε μια δίαιτα 2.000 θερμίδων. Επίσης, περιέχει 22 mcg βιταμίνης Κ και 0,4 mg θειαμίνης, που είναι αντίστοιχα το 28% και το 27% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης των συγκεκριμένων βιταμινών. Τα κόκκινα σταφύλια περιέχουν επίσης μικρές ποσότητες βιταμίνης Ε, βιταμίνη Α, παντοθενικού οξέος, βιταμίνης Β-6, φυλλικού οξέος, β-καροτένιου και άλφα-καροτίνης. Αυτές οι θρεπτικές ουσίες βοηθούν το σώμα να έχει καλή λειτουργία.

Βιταμίνες και μέταλλα

Μισό φλιτζάνι φρέσκα σύκα προμηθεύει τον οργανισμό με 232 χιλιοστόγραμμα καλίου. Αυτό είναι περίπου 5% των 4.700 mg καλίου που χρειάζονται οι ενήλικες για τη σωστή λειτουργία των μυών και της καρδιάς. Το ίδιο τμήμα φρέσκα σύκα παρέχει επίσης 4,7 μg βιταμίνης Κ, η οποία είναι 5% των 90 μg που χρειάζονται καθημερινά οι γυναίκες και 4% των 120 μg που χρειάζονται οι άνδρες, καθώς η βιταμίνη Κ βοηθά στην κανονική πήξη του αίματος. Τα σύκα παρέχουν επίσης ποσότητες ασβεστίου, σιδήρου, μαγνησίου, φυλλικού οξέος και βιταμίνης Α.

Η επιλογή και η διατροφή με φρέσκα σύκα

Τα φρέσκα σύκα μαραίνονται γρήγορα γι’ αυτό είναι σημαντικό να τα καταναλώσετε μέσα σε μία ή δύο ημέρες από την αγορά τους. Η εποχή τους είναι μεταξύ Ιουνίου και Σεπτεμβρίου. Επιλέξτε «παχουλά», μεστά σύκα που δεν είναι μελανιασμένα. Περιμένετε να τα πλύνετε όταν πρόκειται να τα φάτε και όχι πιο πριν. Προσθέστε τα στο γιαούρτι σας, στο πλιγούρι βρώμης ή σε μια πράσινη σαλάτα. Μπορείτε επίσης να τα γεμίσετε με κατσικίσιο τυρί ή με καρύδια και να απολαύσετε ένα πολύ νόστιμο ορεκτικό.

 

Αξίζει να δείτε...

Έξυπνα κόλπα για καλύτερη διατροφή στις γιορτές!!

Αν αυτά τα Χριστούγεννα δεν θέλετε να κερδίσετε περιττά κιλά, έχουμε τις κατάλληλες συμβουλές για ...