Τρίτη , Δεκέμβριος 12 2017
Home / Διατροφή / Σαλάτες: Ποια είναι τα υπέρ και ποια τα κατά!

Σαλάτες: Ποια είναι τα υπέρ και ποια τα κατά!

Τι είναι «σαλάτα» και τι δεν είναι; Ποια τα υπέρ και ποια τα κατά της σαλάτας λαχανικών;

Ο όρος «σαλάτα» αναφέρεται σε πολλά διαφορετικά είδη παρασκευών, με κοινό χαρακτηριστικό ότι μεταξύ άλλων υλικών περιέχουν λαχανικά, συνηθέστερα ωμά, π.χ. ντοματοσαλάτα, καροτοσαλάτα. Αποδίδεται όμως και σε διάφορα ορεκτικά με ή χωρίς λαχανικά, όπως μελιτζανοσαλάτα, ταραμοσαλάτα, γαριδοσαλάτα. Σαλάτα επίσης ονομάζονται και ορισμένα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Γενικώς η έννοια της σαλάτας είναι τόσο ευρεία που οποιαδήποτε τρόφιμα ανακατεμένα με άλλα μπορεί να φέρουν το χαρακτηρισμό αυτό, π.χ. φρουτοσαλάτα, πατατοσαλάτα, σαλάτα ζυμαρικών. Στην ουσία «σαλάτα» θα θεωρούμε από εδώ και πέρα οτιδήποτε έχει ως βάση τα λαχανικά και αποτελείται από αυτά σχεδόν εξ ολοκλήρου ή κατά το μεγαλύτερο ποσοστό.

Ποια είναι η θερμιδική της αξία;

Όταν πρωταγωνιστές της σαλάτας είναι τα λαχανικά κι όχι οι μεγάλες ποσότητες ελαιολάδου ή άλλες σάλτσες, αγγλιστί dressing, τότε αποδίδει σχετικά λίγες θερμίδες. Στον αντίποδα, μια σαλάτα μπορεί πολύ εύκολα να εκτοξευτεί θερμιδικά εάν προσθέσετε τυριά, αλλαντικά, ξηρούς καρπούς, κρουτόν κ.ά. ή βάλετε πολύ λάδι, πλήρη μαγιονέζα ή κάποιο άλλο λιπαρό dressing.

loading...

Τα υπέρ…

Όταν η σαλάτα φτιάχνεται με τα σωστά υλικά:

  • Αποτελεί ευέλικτο, γρήγορο στην ετοιμασία, εύγευστο και θρεπτικό συνοδευτικό του γεύματος, ή και κύριο γεύμα, με σχετικά λίγες θερμίδες.
  • Περιέχει πολλά αναγκαία διατροφικά στοιχεία, όπως αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες, που συνεισφέρουν στην καλύτερη λειτουργία και προστασία του οργανισμού.
  • Αυξάνει το αίσθημα πληρότητας, συμβάλλει στον περιορισμό της συνολικής πρόσληψης θερμίδων και στην προσπάθεια ελέγχου του σωματικού βάρους.

… και τα κατά

  • Σαλάτες που κολυμπάνε στο λάδι ή και περιέχουν πολλά επιπρόσθετα υλικά, πέραν των λαχανικών, αποδίδουν πολλές θερμίδες και είναι ιδιαίτερα παχυντικές.
  • Λαχανικά που δεν είναι καλά συντηρημένα και σχολαστικά πλυμένα μπορεί να προκαλέσουν τροφικές δηλητηριάσεις και άλλες νοσογόνες καταστάσεις.

Αξίζει να δείτε...

7 καρύδια την ημέρα τον γιατρό τον κάνουν πέρα!!

Τα καρύδια πρέπει να καταναλώνονται με προσοχή μόνο για το γεγονός ότι η μερίδα (που ...