Πέμπτη , Ιούλιος 27 2017
Home / Διατροφή / Πώς να αποκτήσετε το σώμα που θέλετε για το καλοκαίρι

Πώς να αποκτήσετε το σώμα που θέλετε για το καλοκαίρι

Πρώτα απ’ όλα, κάντε την ανάγκη σας πιο συγκεκριμένη. Πόσα κιλά πρέπει να χάσετε; Με πόσα κιλά, το λιγότερο, θα ήσασταν ικανοποιημένοι; Βάλτε μικρούς στόχους και ακολουθήστε μικρά βήματα, χωρίς να… πνίγεστε από το άγχος να φθάσετε γρήγορα στο τέλος της διαδρομής. Ό,τι κι αν καταφέρετε, θυμηθείτε ότι είναι προς όφελός σας!

Εκμεταλλευτείτε τα εποχιακά φρούτα και λαχανικά τόσο για να αποφύγετε διατροφικές υπερβολές, όσο και για να προστατέψετε το σώμα από την υπερβολική ζέστη και την ηλιακή ακτινοβολία. Στη συνέχεια, παραθέτουμε μικρές αλλαγές/ παρεμβάσεις στην καθημερινή μας ρουτίνα, που θα βοηθήσουν να μειώσουμε το επιπλέον βάρος και να εξορθολογήσουμε το καλοκαιρινό φαγητό μας.

Ελαφρύ γεύμα
Δεδομένης της υπερβολικής ζέστης, που επικρατεί στην πατρίδα μας, το καλοκαιρινό φαγητό θα πρέπει να είναι ελαφρύτερο από το αντίστοιχο χειμερινό. Επιλέξτε ελαφριές σούπες και σαλάτες με εποχιακά συστατικά: πεπόνι, αβοκάντο, κίτρινη κολοκύθα, καλαμπόκι, αρακά ή τραγανά λαχανικά όπως το αγγούρι. Δώστε γεύση στα πιάτα σας με φρέσκα αρωματικά φυτά, όπως ο βασιλικός, η μέντα, ο κόλιανδρος κ.α.

Κάντε διάφορες παραλλαγές στα συνηθισμένα οικογενειακά πιάτα, χρησιμοποιώντας εποχιακά φρούτα και λαχανικά. Προσθέστε λίγη φαντασία και δοκιμάστε νέες συνταγές, συμπεριλαμβάνοντας  π.χ. γλυκιά κολοκύθα, μελιτζάνα, βερίκοκα, σταφίδες κ.α. Δεν γίνεται να μην απολαύσετε μια σαλάτα με φρέσκια ντομάτα και μυρωδικά, καθώς θα σας χορτάσει και παράλληλα θα σας προσφέρει πλήθος θρεπτικών ουσιών και λίγες θερμίδες.

Χρησιμοποιήστε θαλασσινά καθώς έχουν λίγες θερμίδες, υψηλό περιεχόμενο σε πρωτεΐνη και λιπαρά οξέα που προστατεύουν το καρδιαγγειακό σύστημα. Τα περισσότερα ψάρια – και κάποια όστρακα – περιέχουν ω-3 λιπαρά οξέα που προστατεύουν την καρδιά, ενισχύουν την εγκεφαλική λειτουργία και περιορίζουν τη φλεγμονή στο σώμα. Είναι από τις πιο εύπεπτες πηγές πρωτεΐνης, αλλά και μια πολύ καλή πρόταση για καλοκαιρινά πιάτα.

Μπαχαρικά

Η αμερικανική ενδοκρινολογική εταιρεία υποστηρίζει ότι η χρήση σκόρδου και πιπεριού στο μαγείρεμα, μπορεί να βοηθήσει να αποτραπεί το υπερβολικό φαγητό. Υπέρβαρα άτομα που προσέθεσαν στο φαγητό τους μπαχαρικά έχασαν κατά μέσο όρο 15 κιλά σε 6 μήνες, σε αντίθεση με την ομάδα ελέγχου που έχασε 2 κιλά. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι τα μπαχαρικά βοήθησαν τα άτομα αυτά να επικεντρωθούν στη γεύση και την οσμή του φαγητού. Το φαγητό έγινε πιο απολαυστικό, ένιωθαν «γεμάτοι» πιο γρήγορα, ώστε τελικά κατανάλωναν μικρότερη ποσότητα. Αφετέρου, η όσφρηση του πιάτο θεωρήθηκε πολύ σημαντική, καθώς το 90% όσων γευόμαστε καθορίζεται από το τι μυρίζουμε.

Άλλα προβλήματα

Το καλοκαίρι βέβαια, συνεπάγεται αρκετές μέρες απόδρασης στην παραλία, λίμνη, ή την πισίνα. Για το λόγο αυτό, είναι πολύ σημαντικό να πάρουμε μέτρα προστασίας έναντι της ηλιακής ακτινοβολίας, καθώς ο ήλιος μπορεί να επηρεάσει – εκτός του δέρματος – και άλλα μέρη του σώματος.

Ξηρό δέρμα

Η έντονη εφίδρωση το καλοκαίρι έχει ως αποτέλεσμα το δέρμα να γίνεται ξηρό και κατά συνέπεια λιγότερο ελαστικό. Το χλώριο στο νερό της πισίνας, αλλά και το θαλασσινό νερό, μπορεί επίσης να ξηράνει το δέρμα, κάτι που ούτως ή άλλως κάνει το κοινό έγκαυμα. Για να ενισχύσετε την υγεία του δέρματός σας, προσπαθήστε να τρώτε τρόφιμα πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες, όπως τα μούρα, τα σταφύλια, τα βατόμουρα και οι φράουλες. Πιείτε άφθονο νερό (τουλάχιστον 8-10 ποτήρια την ημέρα), ώστε να προλάβατε την αφυδάτωση.

Ξηρά Μαλλιά

Η υπερβολική έκθεση στον ήλιο, το αλμυρό νερό και το χλώριο ξηραίνουν σημαντικά και το τριχωτό της κεφαλής. Δεδομένου του ότι η τρίχα αποτελείται από πρωτεϊνικές ίνες (κερατίνη), τα τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνη συμμετέχουν στην αναπλήρωση αυτής. Συστήνεται η κατανάλωση φρέσκου κρέατος (μπιφτέκι,κοτόπουλο, κ.λπ.) και πηγών φυτικής πρωτεΐνης, π.χ. όσπρια. Επιπλέον, η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε  παντοθενικό οξύ/ βιταμίνη Β5 (γιαούρτι και αβοκάντο), βιοτίνη/ βιταμίνη Β8 (συκώτι, μαγειρεμένα αυγά), φυλλικό οξύ (εμπλουτισμένα δημητριακά, φασόλια), ασβέστιο (γάλα, γιαούρτι) και ψευδάργυρο (κρέας,ψάρια) μπορούν να μειώσουν το σπάσιμο της τρίχας και να αποκαταστήσουν τη φυσική λαμπρότητά της.

Μυϊκές κράμπες

Οι μυϊκές κράμπες προκαλούνται από υπερβολική προσπάθεια και αφυδάτωση. Όταν δεν επαρκούν τα σωματικά υγρά, προκύπτει ηλεκτρολυτική ανισορροπία και κατά συνέπεια μυϊκή κράμπα. Στην περίπτωση αυτή ενδείκνυνται  τρόφιμα πλούσια σε κάλιο (π.χ. μπανάνες, σταφίδες, σπανάκι). Επίσης, η κατανάλωση αθλητικών ηλεκτρολυτικών ποτών, σε αντικατάσταση του νερού,  μπορεί να μας προσφέρει τα απαραίτητα για τα σώμα μας μεταλλικά στοιχεία.

 

Αξίζει να δείτε...

Φτιάξε υπέροχες γρανίτες με γεύση πεπόνι και καρπούζι!

Δροσερή, παγωμένη, ξεδιψαστική, η γρανίτα συνοδεύει τέλεια τις καλοκαιρινές βραδιές στο μπαλκόνι, κι αν είναι ...