Κυριακή , Οκτώβριος 21 2018
Home / Διατροφή & Υγεία / Πώς θα μειώσουμε το αλάτι στην διατροφή μας;

Πώς θα μειώσουμε το αλάτι στην διατροφή μας;

Γνωρίζουμε πως το αλάτι δεν κάνει καλό στον οργανισμό, καθώς προκαλεί υπέρταση, καρδιαγγειακές νόσους και αυξημένο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, οστεοπόρωσης, καρκίνου του στομάχου και νεφρικών παθήσεων.

AdTech AdΤο αλάτι βλάπτει επίσης τα οστά. Μελέτη που πραγματοποιήθηκε από Ιάπωνες ερευνητές υποδεικνύει ότι η υπερβολική κατανάλωση αλατιού αυξάνει τον κίνδυνο κατάγματος στις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση, ασχέτως της οστικής πυκνότητας. Οι γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας που είχαν τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα νατρίου στη διατροφή τους είχαν 4 φορές περισσότερες πιθανότητες να πάθουν κάταγμα.

Μια άλλη μελέτη που πραγματοποιήθηκε από ερευνητές του Χάρβαρντ και του Γέιλ έδειξε πως η υπερκατανάλωση αλατιού μπορεί να ενεργοποιήσει τα επιθετικά κύτταρα που πυροδοτούν αυτοάνοσες ασθένειες όπως η σκλήρυνση κατά πλάκας και η ψωρίαση.

Πώς μπορούμε όμως να μειώσουμε την κατανάλωση αλατιού;

Το αλάτι βρίσκεται παντού, ειδικότερα στα επεξεργασμένα και τα κατεψυγμένα τρόφιμα. Οι διατροφολόγοι πιστεύουν πως η καλύτερη πρακτική είναι να αλλάξουμε σταδιακά τις διατροφικές μας συνήθειες. Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα ώστε να περιορίσετε το αλάτι στη διατροφή σας.

 

1. Προσοχή στα δημητριακά

Τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι εξαιρετικά υγιεινά για τον οργανισμό, ωστόσο πολλά είδη περιέχουν έως και 150 mg (ή και περισσότερο) νάτριο ανά μερίδα.

loading...

Προτιμήστε τη βρώμη αντί για τα δημητριακά. Αν το επιθυμείτε, μπορείτε να προσθέσετε φρέσκα μούρα. Έτσι, θα ξεκινήσετε τη μέρα σας με ένα γεύμα χωρίς καθόλου νάτριο.

2. Απλοποιήστε το βράσιμο

Όταν βράζουμε τα μακαρόνια, συνηθίζουμε να προσθέτουμε αλάτι στο νερό. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγουμε να κολλήσουν τα μακαρόνια. Μπορούμε να επιτύχουμε το ίδιο αποτέλεσμα χωρίς το περιττό νάτριο ανακατεύοντας τα μακαρόνια ή προσθέτοντας λίγες σταγόνες φρέσκο λεμόνι στο νερό. Προτιμήστε τις σπιτικές σάλτσες σε αντίθεση με αυτές του εμπορίου, οι οποίες περιέχουν επιπρόσθετο αλάτι και ζάχαρη.

3. Αποφύγετε την πίτσα

Δύο κομμάτια πίτσα μπορεί να περιέχουν έως και 1.280 mg αλάτι, ανάλογα με τα υλικά που περιέχουν. Εάν δεν μπορείτε να τη βγάλετε από το διατροφικό σας πρόγραμμα, υπάρχουν εύκολοι τρόποι να τη φτιάξετε στο σπίτι με αγνά υλικά.

4. Χρησιμοποιήστε χοντρό αλάτι

Εάν αντικαταστήσετε το απλό μαγειρικό αλάτι με χοντρό αλάτι, αυτομάτως μειώνεται κατά 20% η περιεκτικότητα νατρίου στο γεύμα σας. Η ποσότητα του νατρίου αναλογικά με τον όγκο είναι μικρότερο λόγω του σχήματος και της υφής του χοντρού αλατιού.

5. Προσοχή στο κοτόπουλο

Το κοτόπουλο και η γαλοπούλα είναι θεωρητικά πιο υγιεινά από το κόκκινο κρέας. Ωστόσο, πολλοί κτηνοτρόφοι εγχέουν στα πουλερικά διάλυμα αλατόνερου κατά τη διαδικασία επεξεργασίας. Με τον τρόπο αυτό, βελτιώνεται η γεύση και αυξάνεται το βάρος του κρέατος. Θα πρέπει να διαβάζετε προσεκτικά τις ετικέτες των τροφίμων για να αποφύγετε το περιττό αλάτι.

 

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …