Τρίτη , Οκτώβριος 17 2017
Home / Διατροφή / Πως ο τρόπος μαγειρέματος του φαγητού μας επηρεάζει.

Πως ο τρόπος μαγειρέματος του φαγητού μας επηρεάζει.

Ο τρόπος που μαγειρεύετε το φαγητό σας είναι εξίσου σημαντικός με το τι τρώτε. Όταν για παράδειγμα ψήσετε ένα κρέας λάθος, τότε μπορεί να είναι τόσο επιζήμιο για την υγεία σας, όσο και το κάπνισμα.  Ορισμένες μέθοδοι μαγειρέματος αλλάζουν τα συστατικά των τροφίμων και παράγουν ουσίες που είναι τοξικές. Πριν λοιπόν ξεκινήστε να μαγειρεύετε τα γεύματα σας ή πριν βγείτε στην αυλή και κάνετε μπάρμπεκιου, πρέπει να γνωρίζετε μερικές μεθόδους για να αποφύγετε τις τοξίνες.

Ψήσιμο στα κάρβουνα

Το κρέας στα κάρβουνα, στη σχάρα είναι από τα πιο δημοφιλή φαγητά, ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες, για όσους αγαπάνε το μπάρμπεκιου. Η μυρωδιά του ψημένου κρέατος είναι ελκυστική, όμως έχει ανακαλυφθεί ότι το ψήσιμο σε υψηλές θερμοκρασίες δημιουργεί κάποιες χημικές ουσίες -ετεροκυκλικές αμίνες- που σχετίζονται με διάφορες μορφές καρκίνου. Αυτό εξηγεί και το γεγονός που μελέτες έχουν δείξει ότι όσοι πληθυσμοί καταναλώνουν κρέας στα κάρβουνα ή στη σχάρα παρουσιάζουν αυξημένο κίνδυνο για καρκίνο του στομάχου, του παχέος εντέρου και του παγκρέατος. Η καλύτερη επιλογή είναι να μαγειρεύετε πρώτα το κρέας στο φούρνο, όχι σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες, και μετά να το ψήνετε για λίγο στη κάρβουνα. Επίσης να το μαρινάρετε με βότανα και χόρτα που περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες, οι οποίες εξουδετερώνουν τις καρκινογόνες.

Αργό μαγείρεμα

loading...

Το αργό μαγείρεμα είναι ένα αποδοτικός τρόπος για την προετοιμασία των γευμάτων, αλλά εμπεριέχει και μερικά μειονεκτήματα. Μπορεί να παραχθούν βλαβερές ουσίες, γι αυτό και θα πρέπει να προσθέσετε πολλά μπαχαρικά στο φαγητό, όπως δενδρολίβανο, κουρκουμά, τα οποία έχουν αντιοξειδωτικά και καταπολεμάνε τις βλαβερές ουσίες. Εξετάστε επίσης το ενδεχόμενο να προσθέσετε χυμό από ένα πορτοκάλι ή λεμόνι, που είναι πλούσια σε βιταμίνη C.

Καμένο ή μαυρισμένο

Σίγουρα σας έχει τύχει όταν μαγειρεύετε να παραψηθεί λιγάκι το φαγητό και τελικά να καεί. Αν σας ξανασυμβεί, μην επιχειρήσετε να το φάτε, σκεπτόμενοι «και τι έγινε κάηκε λιγάκι». Ο λόγος είναι ότι το καμένο φαγητό είναι καρκινογόνο, αφού έχουν δημιουργηθεί τα ακρυλαμίδια, ουσίες πολύ βλαβερές για την υγεία. Επιπλέον, ένα φαγητό που έχει καεί είναι δύσκολο να το χωνέψετε, με αποτέλεσμα να εμφανίσετε στομαχικές διαταραχές.

Τηγάνισμα

Το τηγάνισμα είναι από τους χειρότερους τρόπους να μαγειρέψετε το φαγητό. Οι υψηλές θερμοκρασίες που παράγονται όταν τηγανίζετε, απελευθερώνουν μια σειρά από τοξικές ενώσεις που μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου. Επειδή όμως, οι περισσότεροι από εμάς είναι δύσκολο να στερηθούμε τις τηγανιτές πατάτες ή τα αυγά μάτια, πρέπει να διαλέγουμε το σωστό λάδι. Το καταλληλότερο είναι το ελαιόλαδο, γιατί περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά και βιταμίνη Ε,που το καθιστούν ανθεκτικό στις υψηλές θερμοκρασίες σε σχέση με τα υπόλοιπα λάδια.

Αξίζει να δείτε...

Πένες φούρνου

Συστατικά 1 κ.σ. ελαιόλαδο 1 κρεμμύδι, ψιλοκομμένο 1 σκ. σκόρδο, ψιλοκομμένη 10 κλωνάρια θυμάρι, μόνο ...