Πέμπτη , Οκτώβριος 19 2017
Home / Διαιτολόγοι - Διατροφολόγοι / Πως να μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης του διαβήτη κύησης

Πως να μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης του διαβήτη κύησης

Ποιες μέλλουσες μαμάδες έχουν αυξημένο κίνδυνο;
Εμφανίζεται μόνο σε εγκύους, οι οποίες δεν έπασχαν προηγουμένως διαβήτη τύπου 1 ή 2. Ωστόσο οι επικίνδυνοι παράγοντες είναι ίδιοι με του διαβήτη τύπου 2:
–   οικογενειακό ιστορικό διαβήτη
–   υπερβολικό βάρος
–   ορισμένα φυλετικά χαρακτηριστικά
–   εμφάνιση διαβήτη της κύησης σε προηγούμενη εγκυμοσύνη.
Έγκυες με λίγες πιθανότητες να παρουσιάσουν διαβήτη κύησης είναι οι μικρότερες από 25 ετών, χωρίς ιστορικό παθολογικής δοκιμασίας γλυκόζης, χωρίς 1ου βαθμού συγγενείς με σακχαρώδη διαβήτη.
Αλλά και πάλι, εάν έχετε ήδη παρουσιάσει διαβήτη της κύησης ή ανήκετε σε ομάδα υψηλού κινδύνου, μην πανικοβάλλεστε. Οι περισσότερες γυναίκες αντιμετωπίζουν με επιτυχία το πρόβλημα και γεννούν υγιέστατα παιδάκια.

Κάντε νωρίς τις εξετάσεις 
Σε κάθε περίπτωση, είναι ζωτικής σημασίας η όσο το δυνατόν πιο έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία του διαβήτη της κύησης.
Εάν ήδη πάσχετε από διαβήτη και σκοπεύετε να δημιουργήσετε οικογένεια, ή να μεγαλώσετε αυτήν που ήδη έχετε, η συνεχής παρακολούθηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα σας αποκτά ζωτική σημασία καθώς η ρύθμισή του πριν τη σύλληψη ελαττώνει τις πιθανότητες συγγενών ανωμαλιών του εμβρύου.

loading...

Έξι τρόποι αντιμετώπισης του διαβήτη της κύησης
Να παίρνετε βάρος αργά και σταθερά
Παρότι πρέπει να πάρετε κιλά στη διάρκεια της εγκυμοσύνης ώστε να είστε σε θέση να συντηρήσετε και το παιδί σας, το υπερβολικό βάρος θα κάνει το αίμα σας ακόμη πιο ανθεκτικό στην ινσουλίνη από όσο ήταν ήδη. Εάν έχετε φυσιολογικό βάρος στην αρχή της εγκυμοσύνης, θα πάρετε 12-16 κιλά. Εάν είστε ήδη υπέρβαρη, προσπαθήστε να περιορίσετε το βάρος που θα πάρετε σε 7-12 κιλά.
Να κάνετε ήπια γυμναστική μισή ώρα την ημέρα
Ακόμη και ένας μικρός καθημερινός περίπατος θα σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε το διαβήτη της κύησης. Η άσκηση κάνει τα μυϊκά κύτταρα πιο ευαίσθητα στην ινσουλίνη, ακόμη κι αν δεν χάνετε βάρος. Επιπλέον, η ήπια άσκηση συμβάλλει στην αντιμετώπιση και άλλων προβλημάτων που συνδέονται με την κύηση, όπως ο πόνος στην πλάτη, η κατακράτηση υγρών και η δυσκοιλιότητα.
Να τρώτε επαρκώς,  όχι για «δύο»
Το να τρώτε τις σωστές ώρες τις σωστές ποσότητες είναι ο καλύτερος τρόπος για να ελέγχετε το σάκχαρο του αίματος. Μια έγκυος γυναίκα (με εξαίρεση όσες περιμένουν περισσότερα από ένα παιδιά) χρειάζεται ημερησίως μόνο 300 θερμίδες επιπλέον για να θρέψει το έμβρυο.
Να τρώτε μικρά γεύματα  
Σταδιακά  με την πρόοδο της εγκυμοσύνης και την αύξηση του μεγέθους της μήτρας , η έγκυος αρχίζει  να νιώθει χορτάτη πριν καν καθίσει στο τραπέζι. Η λύση είναι να αντικαταστήσετε τα δύο η τρία μεγάλα γεύματα της ημέρας με  πολλά μικρά γεύματα. Όπως δείχνουν οι έρευνες, αυτά τα μικρογεύματα, πέρα από το ότι σας βοηθούν να ξεπεράσετε την αίσθηση του κορεσμού, βοηθούν και στη διατήρηση της ινσουλίνης σε χαμηλά επίπεδα.
Να παρακολουθείτε το σάκχαρο του αίματος
Εάν έχετε παρουσιάσει διαβήτη της κύησης, να ελέγχετε το αίμα σας σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας ώστε και εσείς και ο γιατρός σας να γνωρίζετε κατά πόσον οι αλλαγές στον τρόπο ζωής σας ήταν αρκετές για να διατηρηθεί το σάκχαρο σε φυσιολογικά επίπεδα ή χρειάζεστε φάρμακα.
Να προγραμματίσετε ένα τσεκ-απ μετά τον τοκετό
Θα περάσουν αρκετές εβδομάδες από τη γέννηση του μωρού σας μέχρι να υποχωρήσει ο διαβήτης. Για να βεβαιωθείτε ότι έχει υποχωρήσει ο γιατρός θα σας ζητήσει μια σειρά από εξετάσεις αίματος – συνήθως την επομένη του τοκετού, μετά από 6 εβδομάδες και, εάν τα αποτελέσματα είναι φυσιολογικά, τουλάχιστον μια φορά το χρόνο.

Η άσκηση κάνει καλό!
Η σωματική άσκηση βοηθά τις γυναίκες με διαβήτη της κύησης να μειώσουν την αντοχή στην ινσουλίνη που αποτελεί βασική αιτία της πάθησης. Οι γιατροί συνιστούν στις μέλλουσες μαμάδες άσκηση 20-30 λεπτών ημερησίως. Ζητήστε την έγκριση του γιατρού σας πριν διαλέξετε οποιοδήποτε είδος γυμναστικής. Πάντως, ο καθημερινός περίπατος όχι μόνο μειώνει τις πιθανές επιπτώσεις του διαβήτη της κύησης, αλλά σε πολλές περιπτώσεις καταπολεμά οριστικά την πάθηση. Ένας μόνο μυς στη διάρκεια της φυσικής άσκησης αυξάνει την κατανάλωση σακχάρου του αίματος μέχρι 35 φορές.

Αξίζει να δείτε...

Κάστανα

Φθινόπωρο! Ώρα για κάστανα… Από τις αρχές Σεπτεμβρίου μέχρι το τέλος Νοεμβρίου τα κάστανα ωριμάζουν! ...