Πέμπτη , Σεπτέμβριος 21 2017
Home / Διατροφή & Υγεία / Πρωϊνό στο σπίτι!! Και ποιο είναι το σωστό κολατσιό (δεκατιανό) στο σχολείο;

Πρωϊνό στο σπίτι!! Και ποιο είναι το σωστό κολατσιό (δεκατιανό) στο σχολείο;

Τα παιδιά περνάνε το περισσότερο μέρος της ημέρας τους στο σχολείο και σε διάφορές εξωσχολικές δραστηριότητες οπότε θα πρέπει να τρέφονται σωστά και να πέρνουν τροφές που τους  δίνουν ενέργεια για το υπόλοιπο της ημέρας.

Όχι μόνο το πρωινό γεύμα των παιδιών αλλά και τα ενδιάμεσα έχουν εξίσου την ίδια σημασία και ο ρόλος τους είναι πολύ σημαντικός.  Ένα παιδί που θα πάρει το πρωινό του γεύμα θα έχει καλύτερη απόδοση και συγκέντρωση στο σχολείο από ότι ένα παιδί που θα αισθάνεται νηστικό και κουρασμένο.

Αυτό συμβαίνει γιατί μη προσλαμβάνοντας πρωινό, τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα μειώνονται. Για το λόγο αυτό το πρωινό αποτελεί το πιο σημαντικό γεύμα γιατί συμβάλλει στην αναπλήρωση των αποθηκών ενέργειας την λεγόμενη γλυκόζη που αναφέραμε ,οι οποίες είναι περιορισμένες όταν ξυπνάμε.

Επίσης πολύ σημαντικό ρόλο παίζουνε και τα ενδιάμεσα γεύματα για τα παιδιά. Εάν ένα παιδί που θα πάρει το πρωινό του γεύμα στι 7:00 με 7:45 το πρωί θα ξαναφάει στις 12:00 με 13:00 που σχολάει από το σχολείο του τότε τα επίπεδα γλυκόζης τους θα έχουνε μειωθεί με αποτέλεσμα η πείνα να είναι μεγαλύτερη και να καταναλώσει ποσότητα φαγητού παραπάνω από το επιτρεπτό. Με αποτέλεσμα να επιβαρύνει το στομάχι του αλλά και σταδιακά  να οδηγηθεί στα παραπάνω κιλά.

Για το λόγο αυτό θα πρέπει να μάθουμε στα παιδιά μας να πέρνουνε μαζί τους το κολατσίο τους και να τρώνε κάθε 2- 3 ώρες. Με τον τρόπο αυτό θα έχουνε ενέργεια όλη την ημέρα και θα μάθουνε να ακολουθούνε και τους κανόνες σωστής διατροφικής συμπεριφοράς.

Πρωϊνό (7:00πμ – 7:45πμ)

loading...
  • Ένα ποτήρι γάλα με δημητριακά ή ένα κομμάτι σπιτικό κέικ.
  • Ένα ποτήρι φυσικό χυμό.
  • Ενα ποτήρι γάλα και μια φέτα ψωμί με βούτυρο και μέλι.
  • Ένα ποτήρι γάλα ή φυσικό χυμό και ένα αβγό βραστό.
  • Ένα γιαουρτάκι.
  • Σπιτική κομπόστα (ελάχιστη ποσότητα ζάχαρης ).
  • Ένα φρούτο.

Τι θα μπορούσατε να ετοιμάσετε στα παιδιά σας για να έχουνε μαζί τους όχι μόνο στο σχολείο αλλά και σε κάποιο κενό από τις απογευματινές τους δραστηριότητες εκτός σπιτιού. Μην ξεχνάτε ότι το στομάχι δεν πρέπει να μένει άδειο – νηστικό για πολλές ώρες και να επιβαρύνεται μια ή δυο φορές την ημέρα.

Τόστ ή σάντουιτς με τυρί, ντομάτα,αγγουράκι,μαρούλι και εάν θέλουνε και μια κουταλιά γιούρτακι (αντί για κάποια σως). Αποφεύγετε τα αλλαντικά γιατί αλλοιώνονται εύκολα και δεν προσφέρουν τίποτα παραμόνο θερμίδες και λιπαρά.

  • Σπιτική τυρόπιτα ή σπανακόπιτα ή κολοκυθόπιτα (χρησιμοποιήστε ελαιόλαδο , αλεύρι ολικής αλέσεως εάν το επιθυμείτε και φέτα).
  • Σπιτικό κέικ ( χρησιμοποιήστε αλεύρι ολικής αλέσεως εάν το επιθυμείτε και μπορείτε αντί για ζάχαρη να βάλετε μέλι που είναι πιό υγιεινό).
  • Βραστό Αυγό με 2 – 3 τυράκια (τρίγωνα) και μια φετούλα ψωμί (ιδανικό για παιδιά νηπιαγωγείου).
  • Γιουρτάκι και ένα φρούτο ( μήλο, αχλάδι , μπανάνα ή οποιοδήποτε άλλο).
  • Σάντουίτς με σπιτικό μπιφτέκι και ντομάτα, μαρούλι (ιδανικό για παιδιά δημοτικού και πάνω).
  • Σπιτικά μπισκότα ( με αλεύρι ολικής αλέσεως, λίγο βούτυρο , ζάχαρη ).
  • Κρέμα ή ρυζόγαλο (κατάλληλο για παιδιά νηπιαγωγείου και εάν διαθέτει το σχολείο ψυγείο).
  • Χυμό (να αποφεύγετε τους χυμούς που αναγράφουνε νέκταρ ).

Σε περίπτωση που δεν έχετε προλάβει να ετοιμάσετε κάτι στο σπίτι τότε μπορείτε να αγοράσετε για το παιδί:

  • κουλούρι Θεσσαλονίκης
  • τσουρεκάκι ( χωρίς σοκολάτα)
  • τυρόπιτα κουρού (αποφεύγετε την σφολιάτα)
  • κρουασάν βουτύρου
  • μπάρα δημητριακών
  • τοστ κρύο ή αραβική πίτα (τυρί και ντομάτα)

Και να μην ξεχνάτε το μπουκαλάκι με το νερό τους το οποίο θα πρέπει να μάθουνε να πίνουν γιατί είναι απαραίτητο για τον οργανισμό τους.

Αξίζει να δείτε...

Iδέες για πρωινό πριν το σχολείο

Το πρωινό είναι ίσως το πιο απαραίτητο γεύμα της ημέρας για τα παιδιά, προκειμένου να ...