Δευτέρα , Μάιος 21 2018
Home / Διατροφή / Προστάτεψε τη μνήμη σου! Μάθε για την πιο συχνή μορφή άνοιας

Προστάτεψε τη μνήμη σου! Μάθε για την πιο συχνή μορφή άνοιας

Κάθε 68 δευτερόλεπτα διαγιγνώσκεται και μια νέα περίπτωση νόσου Alzheimer παγκοσμίως, ενώ σύμφωνα με τα τελευταία επιδημιολογικά δεδομένα, εντός του 2015 εκτιμάται ότι θα υπάρχουν συνολικά πάνω από 9,9 εκατομμύρια νέα περιστατικά άνοιας.

Σε παγκόσμια κλίμακα, 46,8 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν με άνοια και αναμένεται να φτάσουν τα 74,7 εκατομμύρια μέχρι το 2030 και τα 131,5 έως το 2050 ενώ στην Ευρώπη υπάρχουν περίπου 10 εκατομμύρια ασθενείς με άνοια. Στη χώρα μας, όσο κι αν δεν είναι γνωστό το πρόβλημα, οι ασθενείς με Αλτσχάιμερ φτάνουν τις 200.000 ενώ σύμφωνα με τις προβλέψεις ο αριθμός αυτός θα ξεπεράσει τις 354.000 ως το 2050.

Η άνοια σε αριθμούς

135 εκατομμύρια άνθρωποι θα ζουν με άνοια το 2050-Το 71% θα προέρχονται από χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος χώρες-κάθε 4 δευτερόλεπτα καταγράφεται ένα νέο περιστατικό άνοιας στον κόσμο-το Αλτσχάιμερ είναι η ο πιο συχνή μορφή άνοιας και προσβάλλει το 8% των ατόμων άνω των 65.

Σώσε τη μνήμη σου

Ένας πιο υγιεινός τρόπος ζωής, ο οποίος περιλαμβάνει ισορροπημένη διατροφή και τακτική άσκηση, δεν είναι καλός μόνο για το σώμα, αλλά έχει τη δύναμη να συντηρήσει για περισσότερο τη μνήμη σου. Με ασθένειες που καταστρέφουν τη μνήμη, όπως το Αλτσχάιμερ, η φροντίδα για τον εγκέφαλο σου θεωρείται πολύ σημαντική. Η κακή λειτουργία του εγκεφάλου συνιστά τη μεγαλύτερη απειλή κατά της ζωής μας τονίζει ο Ίαν Ρόμπερτσον, διευθυντής του Trinity College Institute of Neuroscience στο Πανεπιστήμιο του Δουβλίνου.

loading...

Σύμφωνα με το γιατρό, υπάρχουν αξιόπιστα στοιχεία που δείχνουν πως όσοι διατηρούν σε φόρμα το σώμα τους, αποφεύγουν το υψηλό επίπεδο άγχους και περιλαμβάνουν στο διαιτολόγιό τους τροφές πλούσιες σε Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα προστατεύουν με τον καλύτερο τρόπο τον εγκέφαλό τους.

Τι είναι το Αλτσχάιμερ:

Η νόσος Αλτχάιμερ είναι νευροεκφυλιστική ασθένεια του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος, που χαρακτηρίζεται στην ήπια μορφή της από σταδιακή απώλεια της μνήμης και περιορισμό των υπόλοιπων νοητικών λειτουργιών του εγκεφάλου και είναι προοδευτική και μη αναστρέψιμη παρ’ ότι διενεργούνται έρευνες για την κατάπολέμησή της. Ο όρος άνοια χρησιμοποιείται για να περιγραφεί η έκπτωση των νοητικών ικανοτήτων του ατόμου, της μνήμης και της κρίσης, του λόγου και της προσωπικότητας με συνέπεια τη σταδιακή έκπτωση της καθημερινής λειτουργικότητας του.

Τι άλλο μπορείς να κάνεις για να βοηθήσεις τη μνήμη σου:

  1. Να έχεις περισσότερες κοινωνικές επαφές και ενδιαφέροντα.
  2. Να προλαμβάνεις και να αποφεύγεις, ακολουθώντας ισορροπημένη διατροφή και αποφεύγοντας τις κακές συνήθειες, τους λεγόμενους αγγειακούς παράγοντες κινδύνου για τη μνήμη: παχυσαρκία, κάπνισμα, χοληστερίνη και υπέρταση.
  3. Να γυμνάζεσαι. Η σωματική άσκηση κρίνεται απαραίτητη: βοηθά έμμεσα τη μνήμη, καθώς προστατεύει το αγγειακό σύστημα του οργανισμού. Ωστόσο, έχουν γίνει μελέτες που αποδεικνύουν πως η σωματική άσκηση –ακόμη και το περπάτημα– βελτιώνει και άμεσα τις επιδόσεις της μνήμης, αυξάνοντας τον όγκο των περιοχών του εγκεφάλου που σχετίζονται με αυτήν.

Η πιο συχνή μορφή άνοιας είναι η νόσος Alzheimer (50%-60%).

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή ...