Παρασκευή , Δεκέμβριος 15 2017
Home / Διατροφή / Ποιες τροφές προστατεύουν από τον καταρράκτη στα μάτια!!

Ποιες τροφές προστατεύουν από τον καταρράκτη στα μάτια!!

Εκτός από τη φυσιολογική διαδικασία γήρανσης, όπου ο φακός με τα χρόνια χάνει τη διαύγειά του, τη δημιουργία του καταρράκτη μπορούν να επιτείνουν μεταβολικοί παράγοντες, όπως ο Σακχαρώδης Διαβήτης, τραυματισμοί του οφθαλμού και η χρήση φαρμάκων (κυρίως η κορτιζόνη).

Με δεδομένο ότι ο καταρράκτης συνιστά μια φυσιολογική διαδικασία γήρανσης του οργανισμού, αν μειώσουμε τον ρυθμό γήρανσης των κυττάρων, τότε μπορούμε να τον προλάβουμε. Και τι είναι αυτό που κάνει τα κύτταρά μας να εκφυλίζονται? Η ΟΞΕΙΔΩΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΤΟΞΙΝΕΣ

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν υιοθετήσουμε μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά, αν η διατροφή μας είναι υγιεινή και ισορροπημένη σε θρεπτικά συστατικά έχουμε ήδη δημιουργήσει ένα δίκτυ προστασίας για τα κύττταρα του ματιού μας.

ΠΟΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΑΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ

Ο καταρράκτης μπορεί να προληφθεί με βιταμίνη Β2 (10χλγρ ημερησίως), βιταμίνη C (500χλγρ ημερησίως) και ασβέστιο (500χλγ ημερησίως).

Ενισχύστε την κατανάλωση ωμέγα-3 λιπαρών οξέων. Τα ψάρια όπως ο σολομός, το σκουμπρί, ο γαύρος και η σαρδέλα καθώς και οι ξηροί καρποί είναι πλούσιες πηγές των απαραίτητων αυτών λιπαρών οξέων που μειώνουν τη φλεγμονή και προστατεύουν από φθορές στη φυσιολογία του ματιού λόγω της γήρανσης.

loading...

Περιορίστε την πρόσληψη απλών σακχάρων. Μία διατροφή υψηλής περιεκτικότητας σε απλά σάκχαρα (π.χ. ζάχαρη) μπορεί να βλάψει τα μάτια σας με δύο τρόπους. Τα απλά σάκχαρα προωθούν μια διαδικασία που ονομάζεται γλυκοζυλίωση, η οποία μπορεί να προκαλέσει μη αναστρέψιμη βλάβη στις πρωτεΐνες στο μάτι σας. Το υψηλό σάκχαρο του αίματος (όπως στον Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 2) μπορεί επίσης να βλάψει τα νεύρα των ματιών σας και να προκαλέσει επιδείνωση της όρασης.

Προτιμάτε τις τροφές που είναι καλές πηγές της Βιταμίνης Α: αυγό, βούτυρο, γάλα και γαλακτοκομικά, συκώτι, ιχθυέλαια, εσπεριδοειδή, φραγκοστάφυλα.μπορείτε να πάρετε την βιταμίνη Α και σαν συμπλήρωμα, σε χαμηλές δόσεις και για μικρό χρονικό διάστημα (αν και καλύτερη επιλογή θα ήταν ένα συμπλήρωμα με βήτα καροτένιο, πρόδρομοΑ και χωρίς τοξικότητα).

Εντάξτε στην διατροφή σας πηγές Βιταμίνης C: φράουλες, ακτινίδια, κεράσια, μούρα, πεπόνι, ντομάτα, λάχανο, πράσινη πιπεριά, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, σταυρανθή (μπρόκολο, κουνουπίδι, λαχανάκια Βρυξελλών).H βιταμίνη C παρέχει αντιοξειδωτική προστασία στα κύτταρα του ματιού, προφυλάσσει από το οξειδωτικό στρες και αποτρέπει τον εκφυλισμό και την γήρανσή τους.

Αξίζει να δείτε...

Τροφές που κόβουν την όρεξη και αδυνατίζουν!!!

Ιδού οι τροφές που αδυνατίζουν και σου κόβουν την όρεξη: Μία τροφή θεωρείται υδρόφιλη, όταν ...