Παρασκευή , Οκτώβριος 20 2017
Home / Uncategorized / Ποιες τροφές θα σε βοηθήσουν να διατηρείς τα δόντια σου υγιή και γερά

Ποιες τροφές θα σε βοηθήσουν να διατηρείς τα δόντια σου υγιή και γερά

Η στοματική υγιεινή είναι σημαντική, όχι μόνο για την προστασία των δοντιών μας όπως όλοι γνωρίζουμε, αλλά και της γενικότερης υγείας μας. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα προβλήματα των δοντιών και των ούλων έχουν συνδεθεί κατά καιρούς με διάφορες παθήσεις και ειδικότερα, με καρδιαγγειακές διαταραχές και νόσους.

Θα ήταν σοφό, λοιπόν, για περισσότερους λόγους πέραν της επιθυμίας σου για αστραφτερό χαμόγελο, όχι μόνο να μην παραμελείς τη φροντίδα του στόματός σου, αλλά και να ενισχύσεις το καθημερινό τελετουργικό του βουρτσίσματος. Τα 5 συστατικά που περιέχουν οι τροφές παρακάτω, αποτελούν τους καλύτερους συμμάχους σου στην προσπάθεια να διατηρήσεις γερά, ούλα και δόντια.

Πράσινο Τσάι (κατεχίνες)

Το πράσινο τσάι περιέχει ενώσεις που ονομάζονται κατεχίνες, οι οποίες μπορούν να καταπολεμήσουν τη φλεγμονή και να συμβάλουν στον έλεγχο των βακτηριακών λοιμώξεων. Από μια ιαπωνική μελέτη διαπιστώθηκε ότι οι άνδρες που πίνουν πράσινο τσάι τακτικά, έχουν λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν περιοδοντική νόσο, σε σύγκριση με όσους πίνουν πιο σπάνια. Άλλη μελέτη έδειξε ότι τόσο άνδρες όσο και οι γυναίκες που πίνουν ένα ή περισσότερα φλιτζάνια τσάι την ημέρα, έχουν απώλεια λιγότερων δοντιών αργότερα στη ζωή τους.

Φράουλες και Ακτινίδια (βιταμίνη C)

Η βιταμίνη C είναι πολύ σημαντική για τη συνολική υγεία του ιστού των ούλων, επειδή βοηθά στην πρόληψη της φθοράς του κολλαγόνου. Χωρίς το κολλαγόνο, τα ούλα γίνονται πιο ευάλωτα στην περιοδοντική νόσο. Τα ακτινίδια και οι φράουλες έχουν την υψηλότερη συγκέντρωση βιταμίνης C, αλλά σχεδόν όλα τα εσπεριδοειδή διαθέτουν υψηλή περιεκτικότητα. Αυτά τα φρούτα μπορούν να βοηθήσουν ακόμη και στην παρεμπόδιση του αποχρωματισμού που προκαλείται από τη συχνή κατανάλωση διαφόρων ροφημάτων όπως ο καφές και το κρασί.

loading...

Ξηροί καρποί (πρωτεΐνη)

Οι ξηροί καρποί αποτελούν πλούσια πηγή φυτικής πρωτεΐνης και προσφέρουν θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για γερά δόντια όπως φώσφορο, μαγνήσιο, κάλιο, ψευδάργυρο και το σημαντικότερο όλων, ασβέστιο. Το ασβέστιο είναι απαραίτητο για τα δόντια καθώς συμβάλλει στην επαναμετάλλωση τους. Οι ξηροί καρποί που περιέχουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε ασβέστιο είναι τα αμύγδαλα και τα καρύδια Βραζιλίας.

Μήλα (φυτικές ίνες)

Τα μήλα, το σέλινο, και άλλες χαμηλής οξύτητας τροφές, είναι πλούσιες σε νερό και δρουν διεγείροντας την παραγωγή σάλιου, το οποίο κρατά τα βακτήρια του στόματος υπό έλεγχο. Αυτά τα τρόφιμα είναι επίσης πλούσια σε φυτικές ίνες και συμβάλλουν στον καθαρισμό της επιφάνειας των δοντιών σου, καθώς τα τρως. Έχουν την ιδιότητα να απομακρύνουν τα βακτήρια, περίπου σαν να βουρτσίζεις τα δόντια σου. Μασώντας τα τρόφιμα αυτά, καταστρέφεται η οδοντική πλάκα που έχει σχηματιστεί πρόσφατα, και αποτρέπεται ο σχηματισμός νέας.

Κρεμμύδια (αντιμικροβιακές ενώσεις)

Τα κρεμμύδια, ειδικά όταν τρώγονται ωμά, διαθέτουν ισχυρές αντιμικροβιακές ιδιότητες, χάρη στις ενώσεις του θείου που περιέχουν. Έρευνα του 2014 από το Πανεπιστήμιο της Κορέας επιβεβαίωσε ότι η κατανάλωση ωμών κρεμμυδιών συνέβαλε καθοριστικά στην καταπολέμηση τεσσάρων βακτηρίων που είναι γνωστό ότι προκαλούν τερηδόνα και περιοδοντική νόσο. Το κρεμμύδι, κομμένο σε ροδέλες, μπορεί να καταναλωθεί σε σάντουιτς ή σε σαλάτες. Ωστόσο, εάν δεν μπορείς να το χωνέψεις εύκολα ωμό, το μαγειρεμένο αποτελεί επίσης μία καλή επιλογή.

Αξίζει να δείτε...

Τι κανω τωρα που κρύωσα!

Εχετε βήχα, συνάχι, πονόλαιμο και καταρροή; Αισθάνεστε κόπωση, μυαλγίες και πονοκέφαλο; Πρόκειται για τα πιο ...