Τετάρτη , Οκτώβριος 24 2018
Home / Διατροφή / Ποιες τροφές αυξάνουν τις πιθανότητες για μια εγκυμοσύνη;

Ποιες τροφές αυξάνουν τις πιθανότητες για μια εγκυμοσύνη;

Η διατροφή παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στη γονιμότητα και στη συνέχεια σε μια υγιή εγκυμοσύνη. Ποια είναι τα απαραίτητα συστατικά με τα οποία καλό είναι να εφοδιάσετε τον οργανισμό σας πολύ πριν αρχίσετε τις προσπάθειες για να μείνετε έγκυος;

  • Η πρώτη κίνηση είναι να κόψετε το αλκοόλ (και το κάπνισμα!) και να περιορίσετε την καφεΐνη. Η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης (200mg<) έχει επανειλημμένα συνδεθεί με την αύξηση του ρίσκου για αποβολή ενώ το αλκοόλ ενδέχεται να επηρεάσει την ορμονική ισορροπία, μειώνοντας τις πιθανότητες σύλληψης.
  • Δοκιμάστε να έχετε ποικιλία στη διατροφή σας, επιλέγοντας φαγητά μαγειρεμένα στο σπίτι και καταναλώνοντας πολλά φρούτα και λαχανικά. Οι αντιοξειδωτικές ουσίες τους εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου, μία ομάδα ιδιαίτερα δραστικών μορίων που παράγονται όταν εκτιθέμεθα στους ρύπους, στο φως του ήλιου και στον καπνό των τσιγάρων.
  • Αντικαταστήστε τις σκληρές μαργαρίνες, τα ζωικά λίπη και τα κακής ποιότητας έλαια από βιομηχανίες τροφίμων με φυτικά ακόρεστα έλαια, όπως ελαιόλαδο, ηλιέλαιο και καλαμποκέλαιο.

 

  • Περιορίστε τα κορεσμένα λιπαρά από τη διατροφή σας. Αυτά περιέχονται σε ζωικά προϊόντα όπως το κόκκινο κρέας, τα γαλακτοκομικά πλήρη σε λιπαρά, τα τηγανητά, κτλ.
  • Η διατροφή πρέπει να είναι  επίσης επαρκής σε υγρά (νερό) σε ποσότητα περίπου 3 λίτρων τη μέρα, αλλά και φρέσκους χυμούς.
  • Επίσης πολύ σημαντικό είναι να αυξήσετε την κατανάλωση φυλλικού οξέος. Εντάξτε τρόφιμα που περιέχουν φυλλικό οξύ στην διατροφή σας.
  • Επιπροσθέτως, φροντίστε να προσλαμβάνετε σίδηρο κυρίως από φυτικές πηγές, όπως όσπρια και δημητριακά ολικής, αλλά μη λέτε όχι στο κρέας. H κατανάλωση σιδήρου από συμπληρώματα ή από μη-αιμικές πηγές (σπανάκι, μπρόκολο, φακές, φυλλώδη λαχανικά) μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο της υπογονιμότητας.
  • Τη γονιμότητα (όχι μόνο τη γυναικεία, αλλά και την ανδρική) μπορεί να ευνοήσει μια διατροφή πλούσια σε ιχνοστοιχεία όπως ο ψευδάργυρος και το σελήνιο, τα οποία είναι απαραίτητα για την κινητικότητα των σπερματοζωαρίων και για την ικανότητά τους να εισδύουν στο ωάριο και να ανταλλάσσουν το γενετικό τους υλικό μαζί του. Τα θαλασσινά, το άπαχο κόκκινο κρέας και τα τρόφιμα ολικής αλέσεως αποτελούν καλές πηγές ψευδαργύρου, ενώ οι ξηροί καρποί περιέχουν σελήνιο, όπως επίσης και οι γαρίδες, το ψάρι γλώσσα και το ψωμί ολικής αλέσεως.

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …