Κυριακή , Δεκέμβριος 17 2017
Home / Διατροφή / Παγωτό ή frozen yogurt; Ποια είναι η καλύτερη επιλογή;

Παγωτό ή frozen yogurt; Ποια είναι η καλύτερη επιλογή;

Ποιο να προτιμήσουμε όταν πρέπει οπωσδήποτε να κάνουμε επιλογή και γιατί;

Τόσο το frozen yogurt όσο και το παγωτό ανήκουν στην κατηγορία των παγωμένων γλυκισμάτων που παράγονται, αποθηκεύονται, διακινούνται και καταναλώνονται ως κατεψυγμένα προϊόντα. Επειδή όμως η αγορά του frozen yogurt αναπτύχθηκε στην Ελλάδα μόλις τα τελευταία χρόνια και για να μη δημιουργείται σύγχυση στους καταναλωτές γύρω από το τι είναι ή τι δεν είναι το frozen yogurt, ο ΕΦΕΤ εξέδωσε διευκρινιστική εγκύκλιο, στην οποία αναφέρεται ότι το συγκεκριμένο προϊόν πρέπει να επισημαίνεται στην ελληνική γλώσσα ως «Παγωτό γιαούρτι στιγμιαίας παρασκευής» ή «Παγωτό στιγμιαίας παρασκευής με γιαούρτι», ενώ στην αγγλική γλώσσα ως «Frozen yogurt – ice cream». Με απλά λόγια, το frozen yogurt δεν είναι γιαούρτι, όπως ίσως κάποιοι πιστεύουν, αλλά ιδιαίτερος τύπος παγωτού που προσφέρεται στον καταναλωτή αμέσως μετά την παρασκευή του από ειδικό μηχάνημα ψύξης.

Διατροφική σύγκριση

Σε σύγκριση με τα περισσότερα προσυσκευασμένα ή χύμα παγωτά, το σκέτο frozen yogurt έχει χαμηλότερα λιπαρά και αποδίδει λιγότερες θερμίδες ανά ισόποση μερίδα, χωρίς να υστερεί σε περιεκτικότητα πρωτεϊνών, βιταμινών, ασβεστίου και φωσφόρου. Επιπλέον, κάποια προϊόντα frozen yogurt περιέχουν επίσης φυτικές ίνες, ένζυμα και προβιοτικά, τα οποία διευκολύνουν την πέψη και τη λειτουργία του εντέρου, ενώ όσα έχουν ως βάση το φρέσκο γιαούρτι γίνονται συνήθως καλύτερα ανεκτά από άτομα με μέτρια δυσανεξία στη λακτόζη. Παρ’ όλα αυτά η επιπλέον προσθήκη διαφόρων υλικών (toppings), όπως ζαχαρωτά, σοκολάτα, μπισκότα, σιρόπι κ.ά., τροποποιεί τη διατροφική σύσταση του τελικού προϊόντος και αυξάνει την περιεκτικότητά του σε σάκχαρα, λιπαρά και θερμίδες.

loading...
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΔΙΑΘΡΕΠΤΙΚΗ ΣΥΓΚΡΙΣΗ*
  Γεύσεις Frozen Yogurt Παγωτά
Ανά 100g Φυσική- Βανίλια- Σοκολάτα- Βανίλια- Κακάο- Παρφέ- 0%+0%
Θερμίδες 96 92 121 158 190 289 75
Πρωτεΐνες (g) 4,7 3,5 8,8 2,7 3,9 5,5 4,2
Υδατάνθρακες (g) 17,8 18,6 17,5 22,9 25,7 27,6 26
Λιπαρά (g) 1,5 1,2 2,8 6,1 8 17,4 ίχνη
*Διατροφικές δηλώσεις σε επώνυμα προϊόντα της ελληνικής αγοράς. Μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τον κατασκευαστή και τη σύσταση του προϊόντος.

Ποιο από τα δύο;

Παρότι οι θρεπτικές τους διαφορές είναι μικρές, εάν αναζητάς ένα παγωμένο, γλυκό επιδόρπιο με πιο λίγα λιπαρά και θερμίδες, το σκέτο frozen yogurt αποτελεί μια καλή εναλλακτική επιλογή έναντι του κλασικού παγωτού, εφόσον όμως δεν προσθέτεις πολλές επιπλέον γαρνιτούρες, το καταναλώνεις σε μικρή ποσότητα και σε ικανοποιεί γευστικά. Ειδάλλως προτιμότερο είναι να επιλέξεις ένα απλό παγωτό, όπως ξυλάκι χωρίς επικαλύψεις ή κάποιο μειωμένων θερμίδων, όπως τύπου light χωρίς λιπαρά και ζάχαρη, σορμπέ ή γρανίτα.

Αν επιλέξεις frozen yogurt

  • Πριν αγοράσεις, έλεγξε την τιμή – αρκετές φορές είναι αδικαιολόγητα υψηλή.
  • Προτίμησε προϊόντα που σου παρέχουν πληροφορίες για τον τρόπο παρασκευής τους, τα υλικά, τα θρεπτικά στοιχεία και την ενεργειακή τους αξία.
  • Μην προσθέτεις περισσότερες από 1-2 γαρνιτούρες. Ακόμα καλύτερα, απόλαυσέ το σκέτο.
  • Αρκέσου σε μια μικρή, λογική ποσότητα μερίδας, όχι παραπάνω από 100-120g ή 1 μικρό κυπελλάκι. Μην υπερκαταναλώνεις!
  • Μην ξεχνάς: Όσο μεγαλύτερη η ποσότητα και όσο πιο πολλά τα toppings που προσθέτεις τόσο περισσότερο ανεβαίνουν οι θερμίδες αλλά και η τελική τιμή!

Αξίζει να δείτε...

Μπιφτέκια κοτόπουλο με γιαούρτι και σάλτσα ντομάτας!!

ΥΛΙΚΑ 1 κιλό κιμά από κοτόπουλο (μπούτι και στήθος) 1 ψιλοκομμένο φρέσκο κρεμμύδι 2 ψιλοκομμένες ...