Κυριακή , Δεκέμβριος 17 2017
Home / Διατροφή & Υγεία / Πίτσα vs γύρος! Τι να προτιμήσουμε!

Πίτσα vs γύρος! Τι να προτιμήσουμε!

Ποιο να προτιμήσουμε όταν πρέπει οπωσδήποτε να κάνουμε επιλογή και γιατί;

Πίτσα και σουβλάκι με πίτα είναι δύο τρόφιμα πλούσια σε θερμίδες, λιπαρά και αλάτι, παρεπόμενα αρκετά παχυντικά, ιδίως εάν τα καταναλώσουμε το βράδυ και δεν περιοριστούμε σε μια τυπική μερίδα, π.χ. ένα κομμάτι πίτσα.

Βεβαίως, όταν τα παρασκευάσουμε με τα χεράκια μας χρησιμοποιώντας τα σωστά, καλής ποιότητας υλικά, σπανίως έχουν αρνητικές συνέπειες στη σιλουέτα μας, εφόσον όμως τα απολαύσουμε σε λογική ποσότητα. Οφείλουμε, ωστόσο, να παραδεχτούμε ότι οι περισσότεροι προτιμάμε να τα αγοράζουμε έτοιμα. Μάλιστα, όπως επισημαίνουν σχετικές έρευνες, το σουβλάκι με πίτα είναι μακράν η πρώτη μας επιλογή για γρήγορο φαγητό, ενώ η πίτσα διεκδικεί περίοπτη θέση στην κορυφή για όσους παραγγέλνουν από το σπίτι.

ΜΕΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ*
ΠΙΤΣΑ Βάρος (g) Θερμίδες ΠΡ. ΥΔ. ΛΙΠ.
Με παχιά ζύμη, ζαμπόν και τυρί 145 440 9 33 30
Σπέσιαλ, με λεπτή ζύμη, ατομική 350 882 30 110 34
Σπέσιαλ, με λεπτή ζύμη, τυρί και αλλαντικά light 140 322 21 31 13
Σπέσιαλ, με παχιά ζύμη 145 510 11 42 33
Χωρίς αλλαντικά, με λεπτή ζύμη, τυρί και λαχανικά 145 300 17 38 9
ΠΙΤΑ** Βάρος(g) Θερμίδες ΠΡ. ΥΔ. ΛΙΠ.
Γύρος κοτόπουλου, τζατζίκι, λαχανικά 180 396 20 52 11
Καλαμάκι χοιρινό, τζατζίκι, λαχανικά 182 426 22 54 14
Μπιφτέκι, τζατζίκι, λαχανικά, πατάτες, σάλτσα 245 784 33 92 31
Χοιρινός γύρος, τζατζίκι, λαχανικά 182 465 23 54 18
Χοιρινός γύρος, τζατζίκι, λαχανικά, πατάτες 202 552 24 58 26
ΠΡ. = πρωτεΐνες, ΥΔ. = υδατάνθρακες, ΛΙΠ. = λιπαρά, σε γραμμάρια (g) ανά τεμάχιο.

loading...

* Η διατροφική αξία διαφέρει ανάλογα με τα χρησιμοποιούμενα υλικά, τον τρόπο παρασκευής (π.χ. απορρόφηση λαδιού) και το βάρος της προσφερόμενης μερίδας.

** Για διπλή πίτα, υπολόγισε περίπου 170 θερμίδες επιπλέον.

Ποιο από τα δύο;

Σουβλάκι με πίτα! Με την τυπική σύνθεση (πίτα βάρους τουλάχιστον 65 γραμμαρίων, κρέας χοιρινό βάρους τουλάχιστον 37 γραμμαρίων, ντομάτα, κρεμμύδι και τζατζίκι) αποδίδει γύρω στις 465 θερμίδες, εκ των οποίων περίπου 47% από υδατάνθρακες, 35% από λιπαρά και 18% από πρωτεΐνες.

Επομένως, ένα σουβλάκι με πίτα μαζί με μια απλή σαλάτα λαχανικών συνθέτουν πλήρες γεύμα, αρκετά ισορροπημένο και χορταστικό. Φυσικά, το σουβλάκι μας μπορεί να γίνει ακόμα πιο διαιτητικό και υγιεινό: το παραγγέλνουμε με την πίτα ψημένη αλάδωτη, κρέας από κοτόπουλο αντί για χοιρινό, περισσότερο τζατζίκι, ντομάτα και κρεμμύδι, όχι επιπρόσθετο αλάτι, καθόλου πατάτες και πικάντικες σάλτσες.

Αξίζει να δείτε...

Μανιταρόσουπα

Ποιος δεν λαχταρά μια ζεστή σουπίτσα όταν γυρνά το βράδυ στο σπίτι από τη δουλειά; Η σούπα ...