Τετάρτη , Οκτώβριος 24 2018
Home / Διατροφή / Οι τροφές που προστατεύουν το σώμα μας από το κρύο !
Winter morning

Οι τροφές που προστατεύουν το σώμα μας από το κρύο !

Ο φετινός χειμώνας φαίνεται ότι έχει αποφασίσει να κάνει πολύ αισθητή την παρουσία του, με το μεγαλύτερο μέρος της χώρας να πλήττεται από χαμηλές θερμοκρασίες, βροχές και χιόνια. Οι ακραίες θερμοκρασίες, όπως το έντονο κρύο, επηρεάζουν όχι μόνο την προσωπική μας άνεση, αλλά και την υγεία, την διάθεση και την ικανότητά μας να εκτελούμε διάφορες εργασίες, σωματικές και νοητικές.

Αυτές τις δύσκολες, κρύες μέρες, χρειάζεται ο καθένας να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός με τη διατροφή του, ώστε να ενισχύεται καθημερνά το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού και να αποφεύγονται οι ασθένειες που μπορεί να προκληθούν ή να ευδοκιμήσουν.

Ας δούμε λοιπόν με άλλο μάτι τη διατροφή μας αυτόν τον χειμώνα και ας βεβαιωθούμε ότι περιέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά που είναι ζωτικής σημασίας. Τα τρόφιμα που περιέχουν αντιοξειδωτικά, βιταμίνες, κάποια ιχνοστοιχεία, καθώς και προβιοτικά είναι σύμμαχοί μας σ ‘αυτή την προσπάθεια. Σύμμαχοί μας όμως, είναι και τα λιπαρά αρκεί να επιλέξουμε και την σωστή ποσότητα και τον σωστό τύπο λιπαρών.

Τα παρεξηγημένα λιπαρά

Είναι άγνωστο σε πολλούς ότι τα λιπαρά είναι ένα ζωτικό μέρος μιας υγιεινής διατροφής, ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες. Ως επί το πλείστον, όλοι αναγνωρίζουν το σημαντικό ρόλο των υδατανθράκων, των πρωτεϊνών, των φυτικών ινών, των βιταμινών και των μετάλλων -αλλά όχι των λιπαρών. Η αλήθεια όμως είναι, ότι το ανθρώπινο σώμα χρειάζεται τα λιπαρά για να λειτουργήσει σωστά. Τα λιπαρά δίνουν στο σώμα ενέργεια και είναι σημαντικά για την απορρόφηση και τη μεταφορά ορισμένων βιταμινών (Α, D και E). Μας βοηθούν ακόμα και στην εμφάνισή μας γιατί συμβάλλουν στη διατήρηση της υγείας των μαλλιών και του δέρματος. Η ημερήσια πρόσληψη λιπαρών θα πρέπει να αντιστοιχεί στο 30% των θερμίδων που παίρνουμε ημερησίως.

loading...

Τα λάθος λιπαρά…

Αλλά δεν είναι όλα τα λιπαρά εξίσου ευεργετικά. Για να κάνουμε τις σωστές διατροφικές επιλογές, πρέπει να ξέρουμε πώς να κάνουμε την διάκριση μεταξύ των «καλών» και των «κακών» λιπαρών. Τα ζωικά λιπαρά όπως το βούτυρο αγελάδας και πολλά παχιά τυριά, περιέχουν κυρίως κορεσμένα λιπαρά, για τα οποία έχει αποδειχθεί από έγκυρες έρευνες (εδώ και μια δεκαετία,) ότι επηρεάζουν αρνητικά τα επίπεδα της χοληστερόλης και προδιαθέτουν για καρδιαγγειακά νοσήματα.%cf%88%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%ba%ce%b9%ce%b1

…και τα σωστά λιπαρά!

Υπάρχουν όμως και λιπαρά, που πραγματικά μας βοηθούν να μείνουμε υγιείς: αυτά είναι τα απαραίτητα λιπαρά, που ακούμε συχνά σαν ωμεγα-6 και ωμέγα-3. Τα απαραίτητα λιπαρά (ή τα ωμέγα-6 και ωμεγα-3) έχουν θετική επίδραση στα επίπεδα της χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων του αίματος. Αυτό το γεγονός, δηλαδή η βοήθεια στην φροντίδα της χοληστερόλης των τριγλυκεριδίων, είναι μια πολύ σημαντικό για τη διατήρηση της καρδιαγγειακής υγείας.

Αυτά τα «καλά» ωμεγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά είναι επίσης απαραίτητα για την ανάπτυξη και την ανανέωση των κυττάρων – μία βασική διαδικασία – και έτσι συμβάλλουν στην διατήρηση της υγείας.

Στις ετικέτες των τροφίμων, αυτά τα λιπαρά συνήθως αναφέρονται ως «πολυακόρεστα» λιπαρά. Σημαντικές πηγές των απαραίτητων λιπαρών είναι φυτικά έλαια, όπως το ηλιέλαιο, το σογιέλαιο, το ελαιόλαδο και τα προϊόντα που φτιάχνονται από αυτά, όπως η μαργαρίνη.

Άλλα τρόφιμα με ω-3 και ω-6 λιπαρά είναι οι ανάλατοι ξηροί καρποί, η ρέγκα, ο σολομός, το σκουμπρί και ο τόνος.

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …